Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,675   Posts: 1,481,936   Online: 1093

Results 1 to 6 of 6
    OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    64

En uke hos Emil Schildt på Vrå folkehøjskole

Jeg har væt så heldig at jeg har fått anledning til å ha en ukes ”ferie” på Vrå folkehøjskole i Danmark. Overskriften for kurset var portrettfotografering og med gandolfi (Emil Schildt) som lærer og inspirator.

Kurset og stedet er et eldorado for oss analoge!

Skolen har et stort studio som er utstyrt med flotte lysanlegg og analoge kameraer av alle slag. Det største tar film/papirnegativer på 24 x 30 cm.

Emil har laget en ramme for kurset som gir fri anledning for den enkelte til individuell læring og til å arbeide med det akkurat du har mest lyst til eller trenger hjelp til.
    Han gir veiledning i alt fra grunnleggende mørkeromsarbeid til avanserte mørkeromsteknikker. Vi fikk arbeide med bl.a. flytende emulsjon, Cyanotopi og Bromoil.

I studio arbeidet vi med forkjellig lyssettinger av modeller, inkluder å ”male med lys”.

(Og jobber du d*****, så vil du også ha fullt utbytte og glede av kurset. Men vær forsiktig…. 9 av 10 deklamerte seg som 100 % d*****, men før vi reiste hjem hadde de fleste vært flere dager i mørkerommet)

I tillegg til arbeidet med fotografi har folkehøyskolen en ramme som gir rikelig anledning for ferie. Og prisen, kun 4.200 dk – og dekker opphold med overnatting og forpleining.

Dette ga mersmak, og jeg kommer igjen til neste år.

Jeg anbefaler kurset på det varmeste.

(Se også skolens hjemmeside: http://www.vraahojskole.dk/korte-kur...afi-kunstuge-1)

flemming sarup's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    224
    Ja Vrå højskole er meget inspirerende har selv været der 4 gange, jeg med analog fotografi og min kone
    med akvarelmaling

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Takk Odd Magne. Bursdagsønske til neste år!

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    64
    Hei Eirik;
    Nå er det jo slik at man ikke altid får sine ønsker oppfylt.
    Om det skulle være så galt, vil jeg anbefale at du tømmer din egen sparegris og tar turen :-)
    Last edited by OMU; 07-08-2011 at 02:24 PM. Click to view previous post history.

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    387
    tak selv for en fantastisk uge!
    En af de 100% digi***e er nu på jagt efter et stort mahogny studiekamera...

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    64
    Flott;
    Det er vel på misjonsmarkene man teller omvendte sjeler.
    Men vi kan vel unne oss et stort hurra, og snart ønske ham/henne velkommen til APUG.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin