Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,962   Posts: 1,523,154   Online: 865

Results 1 to 3 of 3
    OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    66

Test av Fixserbad

Hei;
    Jeg har noen danske venner som har sluppet taket i sine d**** apparater og har begynt med mørkeromsarbeid. (De har vært hos Emil/Gandolfi på Vrå folkehøjskole.... )

Har fått spørsmål om hvor lenge fixen varer og har anbefalt å teste.

Er det noen som selger test av fixserbad i Danmark, for eksempel Edvald eller Tetanal. Så er det kanskje noe porto å spare i stede for å bestille fra Tyskland.

flemming sarup's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    224
    Jeg tester mine fixer bade således:
    Efter nyblandingtager tager jeg en lille stump af min ynglingsfilm (Ilford FP4+) som har fået lys
    putter stumpen i fixeren med en papirtang og aflæser tiden det tager før filmen er hel klar- det tager
    ca 15 sek.
    Når klaringstiden kommer op på 30-40 sek. kasserer jeg den, eller bruger den som 1. fixer og fixerer
    videre med en nyblandet.
    Fotohilsner Flemming

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    66
    Hei Flemmeing;

Takk forhjelpen. Denne metoden bruker jeg for fix til film, men nå har jeg lært at den også kan brukes for fix til papir.
    Jeg formidler svaret ditt til mine danske venner :-)

mvh
    OMU

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin