Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,276   Posts: 1,534,751   Online: 943

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 12 of 12
    bvikesa's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Tja. Jeg bruker en tre år gammel iMac, og GB filer fra 4x5 går okay der. Nå har jeg imidlertid innsett at jeg ikke trenger mer enn 1600ppi fra 4x5, og med scanning til DNG i Vuescan ender jeg opp med ca 250MB filer når jeg bruker 48bit RGB.
    Nå ser det ut til at jeg får låne et 8x10 negativ av en kompis, så da får jeg anledning til å vurdere billedkvaliteten alene uten å bli blendet av et fire ganger så stort GG og andre subjektive opplevelser med håndtering av formatet.
    Takk til alle som har bidratt i denne tråden

bvikesa's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

På an igjen...

Da blåser jeg litt liv i denne igjen, selv om jeg kanskje treffer de samme folkene her som på Analog Geeks forumet på Facebook.
    Det ble aldri til at jeg kjøpte 8x10 for to år siden, men tanken (drømmen) forsvant aldri. Det jeg er ute etter i denne tråden er tips og pekere til aktuelle kamerasalg. Jeg har inntrykk av at folket på disse foraene har en nese for hva som rører seg i kameramarkedet...

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin