Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,696   Posts: 1,482,504   Online: 942

Results 1 to 8 of 8
    Helinophoto's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    19

Hva slags bakgrunn er dette?

Hei

Jeg lurer på hva slags bakgrunn som er benyttet på dette bildet.

Kan man få ta i slik bakgrunn noe sted?

Jeg har sensurert bildet litt, da jeg er usikker på policy her på apug, bildet i seg selv, er fra en flott bildeserie i sort/hvitt av Craig Morey.

Noen idèer/tips til hvor man kan få tak i en slik bakgrunn?

Click image for larger version. 

Name:	natalie010.jpg 
Views:	46 
Size:	191.0 KB 
ID:	43360
    -
    "Nice picture, you must have an amazing camera."
    Visit my photography blog at: http://helino-photo.blogspot.com

FiatluX's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    31
    Den ser hjemmelavet ud!

Et stort stykke stof og en masse maling i de rigtige farver!

Og det siger jeg pga. de knæk den laver lige under modellen.

Helinophoto's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    19
    Ja, den ser veldig sånn "burlap-sack" ut, men jeg har ikke klart å finne noe tilsvarende, opprinnelig farge er kanskje noe sånn brun-gul eller noe.

Klarer ikke helt å forstå hva slags stoff det er snakk om, ser ganske kraftig ut, som et gammelt seil eller liknende.
    - Kjenner ikke til butikker som kan ha noe sånt i Oslo. :/
    -

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    387
    i gamle dage (måske stadig?) ledte fotografer efter sore stykker lærred. der blev brugt af landmænd/bønder som underlag for store kornmængder.. Og som derved naturligt blev "stonewashed"... naturligt uens i udtryk, og meget blødt, kraftigt stof...

Dette ser ikke ud som dette - det ser lidt stift ud, men et stort stykke lærred som beskrevet er på min ønskeliste!

Shooter
    Multi Format
    Dette kan også være noe så enkelt som malt pressenning, da den ser litt shiny ut på det lille bildet. Selv bruker jeg enten malt tunglerret eller seilskuteseil som jeg strukturerer med sandpapir eller det jeg finner må til for å få rett look. Fargetonene velger vel den enkelte selv ut i fra smak og preferanser. Den bakgrunne på bildet så veldig stiv og plastaktig ut for meg. Jeg har ennå ikke prøvd strukturmalt strie, men det kan kanskje være det letteste å få tak i store flater men suger nok en god del maling før den får rette grunninga. Så er det bare å male den i den tonearten man ønsker. Den blir slitt med åra og får en naturlig fin look etter hvert, men man kan fremskynde prosessen. Legger ved noen eksempler på bakgrunner jeg har laget selv.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails coverBMA5.jpg   ES_SHV_2011_9_us.jpg   SILJEHAGEN2_US.jpg   MM1_US.jpg   MM2_US.jpg  

Helinophoto's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    19
    Takker for fine tilbakemeldinger =)

Kanskje jeg skal ta en tur ut i distriktet å forhøre meg hva som kan finnes på gårder rundt omkring?
    Liker den rustikke/slitte stilen denne type bakgrunn gir, spesielt som kontrast til akt, som over, virker generelt som en veldig flott bakgrunn for alt mulig, portrett, akt, fashion etc.
    -

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    66
    Hei og god jul til dere alle;
    Morten Krogvol, som vel er kjent for de fleste, fortalte på ett av kursene jeg har vært på at han brukte sand i malingen for å få en matt grov overflate. Kanskje det er en ide for fler?

BirgerA's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    38
    Heisan

I Oslo fant jeg følgende seilmakere: Quantum Sails, www.quantumsails.com og Hovdan seil, www.hovdanseil.no, evt Alf Hansen i Asker, http://www.alfhansen.no/osloavdeling.html
    Det verste som kan skje er jo at de sier nei, men de vet muligens hvor du kan får tak i det du leter etter. Eller hør med Interfoto på Høvik.
    Regards

Birger A.

------------------

Idealism is easy on a full stomach

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin