Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,901   Posts: 1,584,447   Online: 931

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 21 to 30 of 45

Thread: German forum

Anscojohn's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    13
    Je mehr ich Deutsch benutzen, desto werde ich mich erbärmen. Meine beste Deutsch-Benutzung war immer in einer Mänchener Bierhalle und die war vor fast vierzig Jahre.
    John, Mount Vernon, Virginia USA

cmo
    cmo is offline
    cmo's Avatar
    Shooter
    35mm RF
    Images
    57
    Hey, Du Funkfilz, ich spreche mal für alle: DU ist okay. Ist doch in Foren, die in Deutschland beheimatet sind, auch nicht anders.
    The future belongs to the few of us still willing to get our hands smell like fixing bath.

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Schon dann kann ich hier mein Deutsch uben. Und lernen wie mann speziellen zeigen gebrauchen muss.
    Reality is whatever stays when you stop believing in it.
    allthingsanalogue.weebly.com
    darkroomninja.blogspot.com

Romary's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    3
    I have made an annoucment on the French speaking forum

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by Romary View Post
    I have made an annoucment on the French speaking forum
    ... to declare the third World War?
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Romary's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    3
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    ... to declare the third World War?
    No, this time is over and I am glad about that.

Vive l'union européenne

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by Romary View Post
    Vive l'union européenne
    There you go! It can't be long now before the artillery starts firing from over the border... if not from Germany, from some other country...

...considering the Babylonic Confusion of Tongues and hotly debated language issues in the EU

Leve de Europese Unie!

Marco
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

KPA40's Avatar
    Shooter
    35mm
    Das ist ja eine schöne Überraschung; ein deutschsprachiges Forum auf APUG!

Seit über drei Jahren bin ich im englischen Teil (fast) nur Mitleser, was ja auch gut klappt, aber mit meinem bisschen Schul-Englisch aus den 70er Jahren würde so manche Mitteilung gleich in Arbeit ausarten und die will man ja möglichst vermeiden

An APUG schätze ich die weltweit versammelte Kompetenz auf dem Gebiet der Fotografie. Hoffentlich überträgt sich diese jetzt auch in den deutschen Teil. Einige altbekannte Teilnehmer aus dem englischen Bereich habe ich schon gesichtet.

Vielen Dank an Sean!

Beste Grüße an alle APUG-Mitglieder auf diesem Planeten die der deutschen Sprache mächtig sind,

Olaf

cmo
    cmo is offline
    cmo's Avatar
    Shooter
    35mm RF
    Images
    57
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    There you go! It can't be long now before the artillery starts firing from over the border... if not from Germany, from some other country...

...considering the Babylonic Confusion of Tongues and hotly debated language issues in the EU

Leve de Europese Unie!

Marco
    Marco, so etwas machen wir nur auf dem Fussballplatz...

Ich habe übrigens ganz brav ein Jahr in Frankreich gewohnt und vermisse hier beim Einkaufen die Hypermarchés, bei unserem Finanzamt die freundliche Art des französischen Hôtel des Impôts und einiges mehr.
    The future belongs to the few of us still willing to get our hands smell like fixing bath.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by cmo View Post
    bei unserem Finanzamt die freundliche Art des französischen Hôtel des Impôts und einiges mehr.
    Ich denke, wir vermissen allen die freundliche Art beim Finanzamt , ob man muss dort arbeiten...
    My website

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin