Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,717   Posts: 1,483,108   Online: 1065

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 12 of 12

Thread: KODAK FAILLIET

maarten m's Avatar
    Shooter
    Medium Format

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Dat is exact zo'n soort verklaring als waarover ik hierboven gesproken heb.

In feite heeft Kodak momenteel geen enkele echt goed lopende tak meer. De verkoop van film keldert al tien jaar, jaar op jaar. Als ze daarin willen overleven moeten ze hetzelfde doen als Ilford : een nieuw kleinschalig bedrijf creëren voor de niche-markt. Dat zie ik een reus als Kodak nog niet doen. Het beste wat ons kan gebeuren is dat ze de filmmarkt verkopen (met of zonder de naam Kodak) aan een bedrijf wat klein genoeg is om te overleven door goed naar zijn klanten te luisteren.

In de digitale camera markt zijn ze al jaren volledig onder de voet gelopen door de grote merken als Nikon, Canon, Panasonic etc. Zelfs Casio en Aldi doen het beter dan Kodak. Bij mijn groothandel staat Kodak niet eens genoemd tussen de fabricanten. En ik kan de mensen die met een Kodak digitale camera mijn winkel binnen lopen per jaar op één hand tellen.

Op de printermarkt hopen ze door te breken met goedkope inkt. Maar die markt is al helemaal bezet door concurrenten als Epson, Canon, Brother etc. Zodra Kodakprinters goed gaan verkopen (wat nu nog niet het geval is), zullen die concurrenten ongetwijfeld ook 1 of 2 bodemprijs inkten uitbrengen. En dan kan Kodak alsnog zijn boeltje pakken.
    Last edited by argentic; 02-10-2012 at 05:29 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin