Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,445   Posts: 1,570,013   Online: 869

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Thread: KODAK FAILLIET

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

KODAK FAILLIET

Het einde voor Kodak is nu echt in zicht : http://dealbook.nytimes.com/2012/01/...date&emc=aua22
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Gisteravond was het zelfs op het nieuws om 7h , daar werd verteld dat ze inderddad op zwart zaad zitten en ze een aanvraag hebben gedaan tegen schulteisers.
    Ludo.

Shooter
    Medium Format
    Ze hebben bescherming gevraagd tegen de schuldeisers... Failliet zijn ze nog niet.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Nee, ze zijn nog niet failliet. Ze hebben "slechts" 6.8 miljard dollar schulden. 1.7 miljard meer dan dat ze aan bezittingen hebben. Da's natuurlijk een schijntje. Daar komen ze zo bovenop.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

maarten m's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    misschien komt het nog goed ...

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Volgens mijn leverancier van analoge producten , zal het niet zo ver komen dat ze helemaal failliet zouden gaan , omdat volgens hem er in de U.S.A. een speciale regeling bestaat , die er helemaal anders uitziet dan de manier van bedrijfen in moeilijkheden bij ons hier. De bedrijfen daar worden helemaal anders behandeld dan in Europa.
    Dit volgens hem dan toch , het zal dus afwachten worden!
    Ludo.

Shooter
    4x5 Format
    Wat ik begrepen heb is zit aanzienlijk deel van de schulden in pensioen verplichtingen aan oud werknemers. 3 keer raden wie aan het kortste eind trekt.
    Printen is net als leren fietsen. Theorie helpt niet, je moet het doen.

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    gary , wat denk je dat erop dit moment in belgie aan het gebeuren is , juist hetzelfde.
    Ludo.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by van eynde ludo View Post
    Volgens mijn leverancier van analoge producten , zal het niet zo ver komen dat ze helemaal failliet zouden gaan , omdat volgens hem er in de U.S.A. een speciale regeling bestaat , die er helemaal anders uitziet dan de manier van bedrijfen in moeilijkheden bij ons hier. De bedrijfen daar worden helemaal anders behandeld dan in Europa.
    Dit volgens hem dan toch , het zal dus afwachten worden!
    Ludo.
    Dat klopt. In Europa betekent faillissement meestal dat de staat zich als eerste ruim bedient in de bedrijfskas, vervolgens de grote leveranciers, en als daarna het bedrijf ter ziele is hebben alle andere schuldeisers en de werknemers het nakijken. M.a.w. een nekschot-structuur.

In Amerika is "Chapter 7" een faillissement voor bedrijfsbeŽindiging net als in Europa. Maar een "Chapter 11" is een doorstart-faillissement om onder allerlei schulden en contracten uit te komen. Niet zo leuk voor de schuldeisers, maar het bedrijf krijgt daarmee wel de mogelijkheid zichzelf weer winstgevend te maken. (Eigenlijk betekent Chapter 11 dat het bedrijf nog overlevenskansen heeft, maar dat de managers er de afgelopen jaren een soepzooitje van hebben gemaakt.)

In de praktijk betekent Chapter 11 voor de klanten echter dat ALLES wat niet dik winstgevend is, geŽlimineerd of verkocht wordt. Drie keer raden wat het eerste geschrapt wordt in dit digitale tijdperk.

Bovendien leert de ervaring dat Kodak keer op keer een officiŽle verklaring afgeeft dat ze een product blijven produceren, om het kort daarna de nek om te draaien. Alleen het einde van Kodachrome is van tevoren aangekondigd. Kodak heeft zo'n steunverklaring-vlak-voor-het-einde afgegeven voor Verichrome, voor Dye Transfer Matrixfilm, voor AZO papier, voor Elite papier, voor Technical Pan, voor duplicating en HIE IR film, en voor bepaalde formaten van andere films. Als ik nu het volgende lees, hou ik mijn hart vast.

Of eigenlijk hou ik mijn hart niet vast, want na ditzelfde grapje met Technical Pan vond ik het welletjes en ben ik volledig op Ilford en Fuji overgestapt. Kodak luistert al twintig jaar niet meer naar zijn klanten. Ik zal er dan ook geen traan om laten.
    Last edited by argentic; 02-05-2012 at 01:57 PM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Als de hie ir-film terug in productie zou komen zouden heeeeee-l veel mensen die infra-rood fotografie doen , heel blij zijn.
    Ludo.

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin