Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,548   Posts: 1,544,534   Online: 1017

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 20 of 20
    argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by paulmat
    Erg slechte zaak. Sean had beter het probleem bij de wortel aangepakt en een limiet aan de uploads gesteld. Komt bij dat wie een fotosite opzet, er tamelijk zeker van kan zijn dat er op enig moment traffic-knelpunten gaan ontstaan, dat is namelijk vrij nauwkeurig mathematisch te bepalen/voorspellen.
    Het probleem wordt nu ook bij de wortel aangepakt. Want de beperking is niet geboren uit verkeerd ingeschatte site-ontwikkeling of winstbejag, maar om misbruik tegen te gaan. Mensen die apug alleen gebruiken om grote aantallen (soms zelfs digitale) foto's gratis te publiceren wordt nu een halt toegeroepen. Mensen die begrijpen dat apug een non-profit site is kunnen 4 foto's per dag uploaden. Dat vind ik nog heel schappelijk.

Het sluiten van de gallery voor niet-betalende bezoekers doet mijns inziens grote afbreuk aan de waarde van Apug voor analoge fotografen. Om het resultaat van een ontwikkelaar op een film te laten zien čn te bekijken, moet je nu dus eerst betalen. Ook degene die de moeite nam om een bepaalde ontwikkelcombinatie te testen. Foute boel.
    Daar heb je wel enigszins gelijk in. Daar was de gallery in eerste instantie namelijk voor bedoeld. Helaas moeten de goeden het soms met de slechten ontgelden. Als je moet kiezen tussen helemaal geen gallery, of een kleine bijdrage aan de kosten, dan weet ik het wel.

Sean heeft twee jaar lang alles uit eigen zak betaald. Vorig jaar heeft hij een vrijwillige bijdrage gevraagd aan de hoge kosten, terwijl de site ook voor alle anderen gratis bleef. Nu doet hij niets anders dan het misbruik indammen terwijl verder alles gratis blijft. Hij laat 180.000 bezoekers per maand de vrijheid om gratis van de apug discussies gebruik maken. Als je dat foute boel vindt dan weet ik het niet meer.

Er is geen enkele intentie om vroeger of later ook de forums te beperken tot betalende leden.
    Dat is erg verstandig, want het zou de doodsteek voor Apug betekenen. Stel je voor dat mensen eerst moeten betalen om anderen van dienst te kunnen zijn met raad of advies.
    De doelstelling van apug is altijd geweest om analoge fotografen gratis met elkaar te laten communiceren. En dat verandert nu ook niet.

Maar waarom nou niet acht of tien foto's per maand per bezoeker? Dan is het hele probleem toch de wereld uit? En werkt Apug nog steeds als vanouds. Voor iedereen. Ook voor wie niet wil of kan betalen, maar wel wat te melden heeft, foto gezien.
    8 foto's per maand als je filmtesten, apparatuur-recensies of fotografische technieken wilt illustreren? Lijkt me niet zo praktisch. Laten we de gallery houden waar hij voor bedoeld is : illustreren waar je als analoge fotograaf mee bezig bent. Er zijn massa's andere sites waar je je eigen foto's kunt uploaden om ze ten toon te stellen.

waar vindt je nog een tijdschrift dat minder dan 10 euro per jaar kost, en je zóveel informatie verschaft?
    Met dit verschil dat "wij" dat tijdschrift volschrijven en volfotograferen. En daar mogen we nu voor gaan betalen? Nope. Het hele verhaal komt op mij over als een voetbalwedstrijd die achter een decoder verdwijnt. Dan kijk ik ook niet meer.
    Je vergelijking gaat enigszins mank. De voetbalwedstrijd gaat achter een dik betaalde decoder opdat iemand zijn zakken kan vullen. De foto's gaan achter een kleine bijdrage aan de kosten, opdat de gratis toegang tot discussies voor iedereen gewaarborgd kan blijven.

Zeer teleurstellende ontwikkeling dit. Het zij zo.
    Het stimuleert mij alvast *niet* om mijn tekstuele bijdragen te gaan intensiveren. Integendeel. Hopelijk ben ik de enige die hier zo over denkt.
    Volgens mij ben je inderdaad een van de weinigen die er zo over denken. En ik hoop ook dat we in het vervolg jouw bijdragen kunnen blijven lezen omdat je heel waardevolle dingen zegt.

Hartelijke groeten,
    Last edited by argentic; 02-04-2005 at 01:15 PM. Click to view previous post history. Reason: Apug is en blijft non-profit
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Plastic Cameras
    Quote Originally Posted by argentic
    Volgens mij ben je inderdaad een van de weinigen die er zo over denken
    Is het niet denkt hier? Blijft lastig :-) Kijk, het gaat mij niet om die paar stuivers maar om een principe. Door de gallery achter een poenmasjien te plaatsen, trek je het hart uit Apug -- en dat hart bestaat nu juist uit de gebruikersgroep van Apug zelf. Dát is mijn bezwaar. Steeds meer van de wereld verdwijnt achter decoders en creditcards en ik denk niet dat dat op voorhand een goede zaak is. En niet-kapitaalkrachtige fotografen op deze manier uitsluiten zou ook wel eens een artistieke rem op Apug kunnen betekenen.

Paul.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Sean heeft ondertussen de gallery terug zichtbaar gemaakt: bezoekers en members hebben thumbnail access, subscribers hebben volledige toegang. Tenminste iets.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Sean heeft ondertussen de gallery terug zichtbaar gemaakt: bezoekers en members hebben thumbnail access, subscribers hebben volledige toegang. Tenminste iets.
    Inderdaad. En sindsdien schijnt de snelheid en de bandbreedte van de site een stuk gezonder te zijn geworden.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Tim Vriend's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    6
    Misschien een rare vraag, maar kan ik via iemand een subscriber worden.
    Dat ik het geld aan diegene overmaak en die dan voor mij zijn/haar paypall gebruikt ?

Dit scheelt weer een account op het internet...
    Heb er ondertussen al zoveel.

Laat het me weten via PM

Bedankt alvast,

Tim
    When a memory is getting fuzzy...
    A picture can make it clear again...

Shooter
    35mm
    Images
    23

betaleuh is normaal

Ik maak af en toe wel eens een niet vrije opdracht. Als ik de"klant" redelijk laat betalen zeikt hij minder dan als ik het alleen voor de onkosten doe. Dezelfde sfeer proef ik een beetje uit de discussie of er al dan niet betaald moet worden voor Apug. Zij die voor een minder dan een dubbeltje op de eerste rang wil zitten klagen het hardst.
    Bijkomend voordeel als er betaald moet worden is dat er geen ozinplaatjes op de site komen.Ik wil best een tientje per jaar, of iets meer betalen om subscriber te worden. Ik heb alleen geen zin in pay-pall, maar als het moet, dan moet het.

Henk van Lievenoogen

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argentic
    De nieuwe regels zijn :

Alleen betalende leden ($ 1,00 per maand) kunnen foto's uploaden en bekijken. Bovendien wordt het aantal foto's beperkt tot 4 per dag per lid. Sean bekijkt nog of het haalbaar is om niet-betalende leden maximaal 3 kleinere foto's op hun user profile pagina te laten zetten.
    ?
    Ben niet direct voorstander van deze ontwikkeling temeer daar de manier waarop je bijv. subscriber kunt worden voor veel Apuggurs erg ingewikkeld gemaakt is. Alleen als je PayPal hebt. Als deze Sean er wat aangelegen is dat gebruikers gaan meebetalen moet hij dat zeker laagdrempelig en transparant maken.
    Enige weken geleden heb ik al eens een vraag gesteld hoe je subscriber kunt worden. Antwoordt non. Als de nood echt zo hoog is ben ik best bereid bij te dragen maar dan andere keuzes dan alleen PayPall. De bal ligt wat mij betreft nu bij Sean om eens duidelijk aan te geven wat hij wil en hoe je subscriber wordt en vooral om een toegankelijker betalingssyteem op te zetten.
    Zoals je leest zijn er meerderen die daar over vallen...

harry
    harry

Release, the best you can do...

Tim Vriend's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    6
    Ik snap de keuze eigenlijk wel van Sean.
    Aangezien ik samen met een vriend van me een chat-server draai waarbij ook een optie zit om bestanden uit te wisselen weet ik hoeveel dataverkeer er gegeneerd kan worden door dit soort dingen.
    Hier zit dus ook het bekijken van foto's bij.
    En als iets heel duur is dan is het wel je dataverkeer.
    Ik kan niets anders zeggen dan dat ik het knap vind van Sean dat hij zoiets als dit VRIJWILLIG kan voortzetten, aangezien er echt veel tijd in gaat zitten om dit draaiend te houden.
    Ik zie trouwens de laatste paar dagen ook veel veranderingen in de forums en alles.
    En dit gebeurt ook niet automatisch.

Verder snap ik eigenlijk niet dat mensen hier zo erg op tegen kunnen zijn dat ze beginnen te twijfelen aan het voortbestaan van Apug.
    Het lijkt mij niet teveel gevraagd om een kleine donatie van nog geen euro per maand te betalen voor hetgeen wat je ervoor terug krijgt.

Ik heb hier alles geleerd wat ik weet op het gebied van fotografie, en ik zal dus zeker niet moeilijk doen om dit leerproces voort te zetten.
    Voor een cursus ben je toch ook al snel een paar 100 euro kwijt en hier leer je uiteindelijk veel meer dan uit die boeken of van die ene leraar.

Wat betreft de manier van betalen moet ik het met vele eens zijn.
    Pay-pall heb ik vandaag dan maar aangevraagt met als enige doel om apug te betalen.
    nu is het alleen wachten tot het saldo is toegevoegd.

Grtzz Tim

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik snap niet goed waarom er zo moeilijk gedaan wordt over Paypal. Ik vind het de allergemakkelijkste manier van betalen over internet. Ik koop al jaren fotospullen in Amerika met behulp van Paypal, en heb nog nooit een probleem gehad. Een keer registreren en je bent overal vanaf.

Om te betalen geef je het mailadres en/of het veilingnummer op van de verkoper, en klaar is keer. Het bedrag wordt vervolgens automatisch van je Visa, Eurocard of andere creditcard afgeschreven. Een kind kan de was doen. En nooit meer contant geld in een envelop stoppen, creditcard nummers, dure internationale overboekingen of risicovolle Western Unions versturen. Paypal is ideaal om internationaal te betalen.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Tim Vriend's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    6
    Het probleemi sn iet paypal, maar het feit dat ik geen creditcard heb maakt het al een heel stuk moeilijker.
    En wat betreft geld storten vanaf een bankrekening duurt het ff wat langer.

Maar dat is nu gedaan dus is even afwachten

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin