Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,905   Posts: 1,521,409   Online: 1042

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 23
    argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by fred
    Ja, zeker, sommige papieren zijn inderdaad een aanvulling...
    Neen als een papier als een OEM product verdeeld wordt...
    Je bedoelt hetzelfde papier wat onder verschillende merken verkocht wordt? Laat ze daar vooral mee doorgan zolang er een prijsverschil is voor hetzelfde produkt

Hebben met een APX 100, een FP4 en een T-max niet meer als genoeg keuze in de categorie 100 iso?
    Ik zou Delta 100 en Fuji Acros niet willen missen.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Goed nieuws, Gilbert. Ik kan je wel een beetje afhelpen van die waanzinnige hoeveelheid gehamsterde vlakfilm in je vriezer...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Merlin
    Goed nieuws, Gilbert. Ik kan je wel een beetje afhelpen van die waanzinnige hoeveelheid gehamsterde vlakfilm in je vriezer...
    Is je grootformaat camera binnen?
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Nog niet. Als geduld een schone zaak is, is het wat dat betreft hier bijzonder clean. Eén voordeel: ik heb alle tijd om mijn nieuwe doka perfect te maken, er zit nu al een deur in...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Merlin
    Nog niet. Als geduld een schone zaak is, is het wat dat betreft hier bijzonder clean. Eén voordeel: ik heb alle tijd om mijn nieuwe doka perfect te maken, er zit nu al een deur in...
    Sjonge. Nu nog het gat in de deur voor de ventilatie
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Multi Format
    Een deur? Ventilatie?

Mijn airco voor de DOKA is vandaag geleverd. Al die gruwelverhalen over hete zomers en te warm om af te drukken zullen dus niet aan mij besteed zijn.

G

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argus
    Een deur?
    Ja, een deur lijkt me wel handig. En als je een thermostatisch gecontroleerd waterbad gebruikt waar je je schalen inzet kan het er omheen best warm worden. Het gebeurt de laatste jaren toch minstens twee keer per jaar dat hier in Holland de temperatuur boven de vijfentwintig gaden komt. We hebben meestal drie weken zomer, verder is het een maand winter, een maand lente en tien maanden herfst...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

Shooter
    35mm
    Gek eigenlijk... Ik heb sinds december een digitale nikon en een fantastische epson r2400. Beeldbwerking doe ik op de notebook in de woonkamer, maar printen doe ik in de doka... Na pakweg 35 jaar doka werk kan ik er gewoon geen afscheid van nemen. Toch staan mijn nova-sleufprocessor, M605 en FM zonemaster5000 er werkeloos bij en heb ik nog 9 tri-x'en en agfa bariet in de koeling liggen. Ik kan digitaal veel meer en de kwaliteit op A3+ is beter dan ik ooit met mijn contax of hasselblad heb weten te halen, maar ik kan geen afscheid van mijn doka nemen.
    Maarten

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Neem dan maar afscheid van APUG...(staat voor Analog Photography Users Group)
    harry

Release, the best you can do...

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    van Fuji heb ik hetzelfde statement gehoord dat men de laatste in de markt wil blijven.....

Echter wat belangrijker is, kan men het na enkele jaren nog steeds waar maken. Krijgen wij allemaal bv 500 pakken 4x5 vlakfilm als ze over 5 jaar besluiten het bijltje erbij neer te gooien?

het is mooi om te horen, maar uiteindelijk willen ze allemaal geld verdienen en is niet het hoofdmotief om ons blij te maken.
    door het heengaan van agfa is er een grotere afzet markt ontstaan, daar veel mensen toch agfa gebruikte.

Ik heb zelf foma/kentmere/ilford mat/amaloco papier getest, en ga nu amaloco papier gebruiken(wordt geloof ik bij ilford gemaakt),
    ilford mgiv kwam bij mij slecht uit de dmax test en foma volledig belicht en ontwikkeld heeft een zwarting rond 18% grijs, leuk voor lith, maar niet voor een goede z/w print mijns inziens.... Het kentmere bariet is ook een aanrader.

misschien doet ilford er goed aan om een testset te maken met alle papieren die beschikbaar zijn.

Willie Jan.

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin