Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,707   Posts: 1,548,499   Online: 932

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 13

Shooter
    ULarge Format

Expositie Museum De Paviljoens

Op dit moment exposeer ik in Museum de Paviljoens in Almere. In het kader van de tentoonstelling Situaties/Laboratorium Flevoland presenteer ik mijn fotoproject 'In contact met Nagele' waaraan ik de afgelopen 6 jaar heb gewerkt. Het is een 'installatie' geworden van 63 beelden.
    De instalatie is opgebouwd uit 4 onderdelen : panorama's, portretten, dorpsgezichten en landschappen. Alle werken zijn uitgevoerd als platinadrukken varierend in grootte van 5x5 tot 30x50 centimeter.

Normale openingstijden wo, za en zo van 12.00 tot 17.00 uur, op do en
    vrij van 12.00 tot 21.00 uur. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Michel Langendijk, coördinator communicatie (036 - 5450400)

Museum De Paviljoens
    Odeonstraat 3
    1325 AL Almere
    www.depaviljoens.nl

(op 5 minuten lopen van NS Station Almere Centrum)

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Wat een verschrikkelijk domme en klant-onvriendelijke website! Het ziet er allemaal (3 pagina's, meer is er niet te zien) heel alternatief uit. Ik vind het lelijk, maar smaken verschillen.

Erger is dat er absoluut geen informatie is te vinden over tentoonstellingen, het museum, doelstellingen o.i.d. Elke link is een Emailadres, maar informatie ho maar. En als toppunt een onleesbare routebeschrijving zonder plattegrond.

Hopelijk is het tentoongestelde werk niet van hetzelfde niveau.
    Last edited by argentic; 09-04-2005 at 03:39 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    ULarge Format
    Beste Gilbert,

Je bent wat voorbarig met je conclusies. Het museum heeft in Maart de AICA oorkonde gekregen als beste museum van Nederland (zie het artikel in de Volkskrant van 17 Maart). Als je zo vooringenomen bent kun je natuurlijk niet met een open blik naar andermans werk kijken. Wat mij betreft ook veel licht toegewenst voor de toekomst.

Groet,

Witho

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Witho Worms
    Beste Gilbert,

Je bent wat voorbarig met je conclusies. Het museum heeft in Maart de AICA oorkonde gekregen als beste museum van Nederland (zie het artikel in de Volkskrant van 17 Maart). Als je zo vooringenomen bent kun je natuurlijk niet met een open blik naar andermans werk kijken. Wat mij betreft ook veel licht toegewenst voor de toekomst.

Groet,

Witho
    Dat heeft niets met vooringenomenheid te maken.

Een museum moet net zo goed publiek trekken als eender welke andere onderneming ook. Als ik door het image wat het museum van zichzelf presenteert al geirriteerd wordt, en er niet kan zien welke tentoonstellingen ze aanbieden, waarom zou ik er dan een omweg voor maken?

Ik heb niets willen zeggen over de kwaliteit van het werk in dit museum. Dat heb ik niet gezien, en oordeel daar dus ook niet over. Maar hun website straalt het tegendeel van kwaliteit uit. Daar hebben ze blijkbaar een amateur voor ingeschakeld die van de begrippen "ergonomie" of "klant" nog nooit gehoord heeft. Maar wie weet is "kunst" voor dit museum wel synoniem met "onpraktisch, ondoorzichtig, irritant, klant-onvriendelijk" o.i.d? Dan is hun opzet aardig gelukt.
    Last edited by argentic; 05-20-2005 at 05:46 PM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    ULarge Format
    Hopelijk is het tentoongestelde werk niet van hetzelfde niveau. Dat is wat mij betreft wel een waardeoordeel maar verder wil ik hier geen energie aan besteden.

Groet,

Witho
    Last edited by argentic; 09-04-2005 at 03:42 AM. Click to view previous post history.

Shooter
    Large Format
    Ik zou graag opmerken dat de vooringenomen reactie van 'Argentic' beneden peil is.
    Nog afgezien van het feit dat het van ongemanierdheid getuigt om een gast zo te behandelen, is het ook zo dom. Iedereen hier zou enorm veel kunnen leren van een ervaren fotograaf als Witho.
    Als dit de toon is die de moderator van dit forum uitdraagt denk ik niet dat ik hier nog graag kom.

Witho is een goede fotograaf, die zich sinds jaren bezig houdt met alternatieve procedés en het organiseren van culturele evenementen. Ik heb deze tentoonstelling (nog) niet gezien, maar ik kan iedereen verzekeren dat zijn werk van hoog niveau is.
    Zijn website: www.witho.nl

Jan

Shooter
    35mm
    De toon van zijn reactie was inderdaad wat verkeerd.. maar, de website trekt inderdaad op niet veel.. Als je het museum niet kent en je zou per ongeluk op de website terecht komen, dan denk ik niet dat deze je kan verleiden om naar Almere af te zakken.
    Dit zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van het museum, maar roept bij mij toch ook vragen op over de bekwaamheid van sommigen die er werken.
    Foutjes zijn menselijk natuurlijk.

Trouwens.. als de moderator je niet aanstaat, dan is dat toch nog geen reden om hier niet terug te komen? Of wel?
    Er zijn hier enorm veel mensen die enorm veel van fotografie weten. Door 1 berichtje van 1 persoon maak jij al verkeerde conclusies... Is dat niet een beetje zoals 'Argentic' zijn reactie op Witho?

mvg,
    Joachim

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ook ik vond de reatie verkeerd, maar de site mag dan een poging proberen om artistiek te zijn, ik wordt er ook 'ambetant' van en krijg er hoofdpijn van als ik zo veel zou moeten lezen...

En komaan mensen toch, leer allemaal eens relativeren.
    De min of meer anonimiteit van Internet kan gevaarlijk zijn voor ieder van ons. Ik probeer me altijd te uiten zoals ik echt ben - maar het is soms moeilijk hé.

Nogmaals over de site: er is zoveel aanbod dat informatie snel toegankelijk moet zijn. Als je dagelijks tientallen mails voor je voorbij ziet komen (meer dan 100 per dag maar dat is door mailinglists van open source software-projecten) + dan nog eens zogenaamde rss feeds en de sites die je dagelijk wil controleren, moet een site echt wel gebruiksvriendelijk en snel leesbaar zijn en dat is deze duidelijk niet! (in het museum mag je wel kunst tonen ;-)
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jan Nieuwenhuysen
    Ik zou graag opmerken dat de vooringenomen reactie van 'Argentic' beneden peil is.
    Nog afgezien van het feit dat het van ongemanierdheid getuigt om een gast zo te behandelen, is het ook zo dom. Iedereen hier zou enorm veel kunnen leren van een ervaren fotograaf als Witho.
    Als dit de toon is die de moderator van dit forum uitdraagt denk ik niet dat ik hier nog graag kom.

Witho is een goede fotograaf, die zich sinds jaren bezig houdt met alternatieve procedés en het organiseren van culturele evenementen. Ik heb deze tentoonstelling (nog) niet gezien, maar ik kan iedereen verzekeren dat zijn werk van hoog niveau is.
    Zijn website: www.witho.nl

Jan
    Hallo Jan,

Ik heb ik absoluut geen oordeel willen geven over Witho of over zijn werk. (Ik zou niet durven ). En ik zie nu wel dat mijn eerste tekst zo gelezen kan worden. Dat spijt me, want dat was niet mijn bedoeling.

Ik heb wel een oordeel willen geven over een een museum wat zich op zo'n irritante en klant-onvriendelijke manier presenteert. Blijkbaar zijn ze niet in bezoekers geinteresseerd. Dus waarom zou ik dan naar hun tentoonstellingen komen? Integendeel. Hun site stoot mij af om erheen te gaan.

Dat mijn toon je niet aanstaat, is je goede recht. Net zo goed als het mijn recht is om ook gewoon als fotograaf in dit forum mijn meningen te uiten. Toon mij waar ik me in deze draad als moderator heb opgesteld? Moderatoren zijn ook nog gewone mensen hoor.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Large Format
    Beste Argentic,

Ik ben blij dat je niet de intentie had Witho's werk te veroordelen op basis van een website die met dat werk niets van doen heeft.
    Het bericht van Witho was een mededeling van een fotograaf die ergens een tentoonstelling heeft en daar zo enthousiast over is dat hij dat met deze groep wil delen. Dat is toch prachtig, dat iemand zo lekker bezig is met zijn werk? Het schoot mij in het verkeerde keelgat dat er dan een reactie komt die zo negatief is. Zeker als het gaat om een punt dat met het werk van de fotograaf in kwestie helemaal niets te maken heeft.
    Ik vond het nodig om in ieder geval duidelijk te maken dat het werk van Witho niet beneden peil is; integendeel!

Ik heb niet beweerd dat je je in deze thread als moderator hebt opgesteld. Ik wilde duidelijk te maken dat ik vind dat jij, omdat je moderator bent, extra zorgvuldig hoort te zijn in de manier waarop je reageert. Een soort 'noblesse oblige'. Jij bent uiteindelijk degene die de maatstaf bepaalt voor hoe er in dit forum gediscussieerd hoort te worden. Om George Orwell te parafraseren: Alle deelnemers aan dit forum zijn gewone mensen, maar sommigen zijn wat gewoner dan anderen.

Een virtuele hand,
    Jan N.

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin