Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,954   Posts: 1,558,034   Online: 1095

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 24

Thread: subscriber

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by fred View Post
    Als je bier "gebruikt" betaal je daarvoor...
    Ik heb een kroeg met twee soorten bier. De ene is gratis en de andere moet je voor betalen om betere glazen te krijgen. Welk bier wordt het beste gedronken?

Als er voor betaald MOET worden, dan zou het niet gratis aangeboden worden.

Ik wil graag subscriber worden, maar vrijwilig, zonder onder druk gezet te worden.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Multi Format
    Images
    16
    @ Fred.
    Als ik het goed lees vind je het maar raar dat niet iedereen betaald en daar zo zijn eigen motivatie/redenen voor heeft. Toch blijft het zo dat subscriben een vrije keus moet blijven van ieder individu zelf. Het moet niet worden opgedrongen door de gemeenschap in de trant van dat hoort en anders tel je minder mee.

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Als de informatie niet meer gratis aan geboden wordt, dus dat iedereen verplicht subscriber moet zijn dan, kan Apug niet meer groeien. Mensen subscriben niet voor iets wat ze niet kennen. Dus het zal altijd zo blijven als nu, en zo moet het ook in mijn ogen.

Daniel

Aodhán's Avatar
    Shooter
    35mm
    Is het niet een geweldig idee dat kennis niet uitsterft uit gierigheid en de "voor wat hoort wat" mentaliteit maar gedeeld wordt door gelijkgestemde mensen met verschillende beurzen?

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by Aodhán View Post
    Is het niet een geweldig idee dat kennis niet uitsterft uit gierigheid en de "voor wat hoort wat" mentaliteit maar gedeeld wordt door gelijkgestemde mensen met verschillende beurzen?
    Behoud van kennis en het tegelijkertijd het doorgeven ervan is idd een zeer lovenswaardig project.

Iedereen is uiteraard vrij te doen en te laten wat hem wil...

Het is een kwestie van prioriteit "binnen" een budget (van welke beurs dan ook).
    In ieder analoge _fotografie budget is er ruimte voor de subscribers_25_dollars.

En het is zoals "bij het samen een biertje te gaan drinken": iedereen neemt een rondje voor zich of er wordt een gemeenschappelijke pot gemaakt.

Over en out voor dit topic voor wat mij betreft...

mvrgr
    Fred

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Behoud van kennis en het tegelijkertijd het doorgeven ervan is idd een zeer lovenswaardig project.

Iedereen is uiteraard vrij te doen en te laten wat hem wil...

Het is een kwestie van prioriteit "binnen" een budget (van welke beurs dan ook).
    In ieder analoge _fotografie budget is er ruimte voor de subscribers_25_dollars.

En het is zoals "bij het samen een biertje te gaan drinken": iedereen neemt een rondje voor zich of er wordt een gemeenschappelijke pot gemaakt.

Over en out voor dit topic voor wat mij betreft...

mvrgr
    Fred
    Oeps... merk dat ik sinds een aantal dagen geen subscriber meer ben
    Had hier wel een mailtje over gehad. Nuja, na de examens maak ik dit weer in orde. Geen twijfel!
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Sommige mensen gaan erg kort door de bocht en vermoeden meteen multinational-praktijken zodra er een reclamebanner verschijnt. (Zoals de waard is ... ?)

De realiteit is een beetje anders.

APUG is ontstaan als een 100 % non-profit initiatief van Sean Ross. Meerdere jaren heeft hij alle kosten, zoals hosting, server, apparatuur e.d. uit eigen zak betaald. Al snel slokte de site zoveel vrije tijd op dat zijn gezin in de knoop kwam. Toen is op initiatief van lezers het subscriberschap (lees donateurschap of sponsorschap) in het leven geroepen. Daarmee kon hij minder gaan werken, om die tijd en energie in APUG te steken.

Inmiddels heeft Sean helemaal ontslag genomen van zijn goedbetaalde baan als programmeur. Met behulp van de subscribers, de reclamebanners en de steun van vier investeerders (Ilford, J & C, Elevator en Calumet) werkt hij nu fulltime voor APUG. Dat heeft hem weliswaar een flink stuk inkomen gekost, maar dat was het hem en zijn vrouw waard.

APUG is dus door de realiteit ingehaald. Binnen de 24 uur van een dag kun je niet fulltime vrijwilligerswerk doen en toch je brood verdienen. Het commerciele doel van APUG is simpelweg het salaris van Sean en zijn gezin, opdat hij APUG in de lucht kan houden. Inclusief de non-profit sfeer.

Iedereen is en blijft dus welkom op APUG. Betalend en niet-betalend. Maar als je wilt dat APUG over vijf jaar nog bestaat, vind ik 25 € vrijwillige donatie per jaar een schijntje. Een fototijdschrift kost een stuk meer. Maar al die Hollanders (hoor mij) willen natuurlijk alles gratis.
    Last edited by argentic; 01-29-2007 at 08:37 PM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    Wilbert,

Je hebt volkomen gelijk! De kosten moeten uit de lengte of uit de lengte komen. En het is een keuze om daarin in mee te gaan.
    Ik de korte tijd dat ik over jullie schouder meekijk ervaar ik de grote kennis die aanwezig is.
    Ik vond alleen de manier zoals Fred dit bracht een beetje teveel z/w. Ik ken Fred ook van andere fora en weet hoe hij over de andere kleuren denkt. Maar ik zeg Fred wel hoe ik daar over denk.

met vriendelijke groeten,

Theo Bartelings

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Beste Theo,

Hier is het zelfs geen zwart-wit, het is of zwart of wit...

mvrgr
    Fred

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Beste Theo,

Hier is het zelfs geen zwart-wit, het is of zwart of wit...

mvrgr
    Fred
    Maar daar zitten toch nog wel 9 Zones tussen...
    harry

Release, the best you can do...

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin