Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,907   Posts: 1,555,876   Online: 989

Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 24 of 24

Thread: subscriber

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Maar daar zitten toch nog wel 9 Zones tussen...

Hier gaan we weer!!!

G

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Hoi Argentic,
    Natuurlijk heb je gelijk. Een beetje dan. Enige nuancering is op z'n plaats...
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Meerdere jaren heeft hij alle kosten, zoals hosting, server, apparatuur e.d. uit eigen zak betaald.
    Het is geen halszaak. Jij weet toch ook wat een domein kost?
    Inmiddels heeft Sean helemaal ontslag genomen van zijn goedbetaalde baan als programmeur. ...Binnen de 24 uur van een dag kun je niet fulltime vrijwilligerswerk doen en toch je brood verdienen.
    Natuurlijk wil iedereen van z'n hobby leven, maar dat hoeft niet. Je weet zelf wat je aan een forum moet doen: niets. Daar vul je echt geen uren mee per dag.
    Maar als je wilt dat APUG over vijf jaar nog bestaat, vind ik 25 € vrijwillige donatie per jaar een schijntje.
    Het gaat om vrijwillig. Dat is de oorzaak van deze reaktie.
    Een fototijdschrift kost een stuk meer.
    Dit fototijdschrift zit ik hier zelf te vullen. Wij met z'n allen maken deze inhoud. Daar hoeft Sean helemaal niets voor te doen. En als Sean geen Apug forum in de lucht houdt, wil ik het wel doen. Zonder abbonnees. Dat hebben wij samen toch al jaren gedaan met Photocrack? Dat is toch normaal?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Hoi Merlin,

Ik hoef Sean verder niet de verdedigen. Het bestaan van APUG spreekt voor zichzelf. Maar ik wil een nuancering op je nuancering geven.

Quote Originally Posted by Merlin View Post
    Originally Posted by argentic
    Meerdere jaren heeft hij alle kosten, zoals hosting, server, apparatuur e.d. uit eigen zak betaald.
    Het is geen halszaak. Jij weet toch ook wat een domein kost?
    Er komt iets meer aan kosten en apparatuur bij kijken dan die 15 € per jaar voor een domeinnaam. Hoeveel heb jij (hebben wij) besteed aan serverkosten, apparatuur, uitbreiding van bandbreedte etc.?

Je weet zelf wat je aan een forum moet doen: niets. Daar vul je echt geen uren mee per dag. (...) Wij met z'n allen maken deze inhoud. Daar hoeft Sean helemaal niets voor te doen. (...) Dit fototijdschrift zit ik hier zelf te vullen. Dat hebben wij samen toch al jaren gedaan met Photocrack? Dat is toch normaal?
    %#@%$#$ Kuch, Kuch, Ahum, ahum.... Sorry, ik verslikte me even.

Volgens mij kun jij al lang de uren niet meer tellen die je de afgelopen vijf jaar in PhotoCrack hebt gestoken? Om op mail te reageren, een onvindbare programmeercode op te sporen, een logootje te maken, de hele zaak over te zetten naar een nieuw systeem of een andere server, de zaak weer aan de praat te krijgen als er op het laatste moment iets mis gaat enz. enz. En dan heb ik het niet eens over de research en het schrijven van de artikelen.

Zolang alles gesmeerd loopt zal een forum misschien zichzelf doen. Maar jij weet als geen ander hoeveel tijd er gaat zitten in alles wat er mis kan gaan.

En een inkomstenbron (lees een bedrijf) opzetten vreet massa's tijd. Ik ben al meer dan een jaar bezig met het opzetten van Phot-O-Vergne. Sinds oktober praktisch fulltime, waarvan een groot deel voor de website, vˇˇrdat de eerste klant de deur binnen loopt. Dat is onzichtbare tijd voor de klant/forumlezer, maar zeer reŰle tijd voor degene die het moet doen.

Het gaat om vrijwillig. Dat is de oorzaak van deze reaktie.
    Helemaal mee eens.
    Last edited by argentic; 01-30-2007 at 04:37 PM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    %#@%$#$ Kuch, Kuch, Ahum, ahum.... Sorry, ik verslikte me even.
    Gezondheid!
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Page 3 of 3 FirstFirst 123

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin