Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,990   Posts: 1,524,111   Online: 1079

Page 3 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 21 to 30 of 55

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Hier is de link Harman Announcement

Petje af voor Harman die in elk geval eerlijk vertelt waar het op staat. Dit in tegenstelling tot onbetrouwbare gluiperds als Agfa en Kodak, die hun klanten behandelen als "koopvee" ten dienste van aandeelhouders. Dankzij dit soort informatie van Harman kunnen de fans van POP en Kentona nu een stevige voorraad inslaan voordat de papieren echt van de markt verdwijnen.

En een nog grotere pet af voor hun poging om eind 2009 een VC Kentona op de markt te brengen. Welke andere fabrikant neemt zo'n (kostbaar) risico op dit moment nog?
    De mensen van Forte hadden een perfect variabel contrast chlorobromidepapier. Harman heeft nooit aangegeven geinteresseerd geweest te zijn om dit te continueren. Anderen zijn daar wel mee bezig of bezig geweest. Wacht maar af wat daar uit de bus komt. Als Harman nog niet eens in staat is het productieproces in Harman plant te reproduceren, dan hoef je van de ontwikkeling van een variabel contrast papier helemaal niets te verwachten.

Jed

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Ik denk al bedrijven zullen dit jaar gewoon bezig zijn het jaar te doorstaan...

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Het gaat niet specifiek om het aandeel Kentmere maar om het wereldwijde ge(ver)bruik van fotopapier. Dat aandeel ligt beduidend lager dan in de gloriejaren. Niet voor niets stopten Kodak, Agfa en Forte (weliswaar om verschillende redenen) hun aktiveiten op dit gebied. Die koek is dan weliswaar verdeeld onder de huidige aanbieders maar grosso modo is het allemaal bij elkaar nog maar 50% van toen...
    Kodak heeft op het gebied van zwart-wit papier al heel lang niets gepresteerd. Agfa en Forte waren belangrijke spelers. Maar, in de westelijke wereld was het in wezen Agfa, als het om kwaliteitspapier ging.
    Maar als je de situatie van het bariet-papier bekijkt, zou ik niet graag naar 1980 teruggaan. De vraag naar bariet was zo sterk dat zelfs Kodak weer is gaan produceren: het elite papier. Geen groot succes, want kodak had iedereen met kennis naar huis gestuurd.
    Het is een medaille met vele kanten. In ieder geval wordt er, al dan niet met succes, veel werk gestoken in de ontwikkeling van bariet, en dat is een mooie investering.

Jed

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Jed, je beweert dingen zonder kennis van de feiten.

Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    De mensen van Forte hadden een perfect variabel contrast chlorobromidepapier. Harman heeft nooit aangegeven geinteresseerd geweest te zijn om dit te continueren. Anderen zijn daar wel mee bezig of bezig geweest.
    Harman heeft destijds wel degelijk getracht Forte PWT op te kopen. Maar ze hebben dat niet slim aangepakt, want ze hebben een officieel voorstel ingediend (in het Engels). Foma was veel sluwer, en heeft tijdens het faillissement van Forte op het juiste moment gewoon de expert van de emulsiestraat weggekocht.

Als Harman nog niet eens in staat is het productieproces in Harman plant te reproduceren, dan hoef je van de ontwikkeling van een variabel contrast papier helemaal niets te verwachten.
    Als je het verhaal van Simon Galley leest begrijp je dat het geen kwestie is van kunnen, maar een keuze gebaseerd op een combinatie van economisch overleven en respect van de milieuwetgeving.
    Last edited by argentic; 03-22-2009 at 04:29 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    hmmm. Juist Kentona (voor lith) en art document (bromoil) vond ik interressant van kentmere.
    Maar er gebeurd vanalles en ten goede: ik heb het nieuwe bariet ADOX variotone uitgeprobeerd en ik was gewoon verbluft. diepe zwarten met helder witte basis. wat willen we meer ...

gr. Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    4x5 Format
    Jed, je beweert dingen zonder kennis van de feiten.

Als je het verhaal van Simon Galley leest begrijp je dat het geen kwestie is van kunnen, maar een keuze gebaseerd op een combinatie van economisch overleven en respect van de milieuwetgeving.
    Je kunt wel een voorstel in het engels indienen. Mogelijk is dat gebeurd, mij niet bekend. Maar je moet de kennis kopen, en daar draaide de zaak om. Harman heeft de zaak niet onder controle gehad. Maar goed, nu komt het variabel contrat papier hopelijk uit andere hoek(FOMA). En voor ons draait het om het eindresultaat.

Verder wordt beweerd dat kentona niet in de Harman facility gefabriceerd kan worden op basis van een kwaliteit die vergelijkbaar is met de oude kentona. Hoe verklaar je dan dat ik prima drukken heb gemaakt op kentona papier uit die Harman fabriek?! Waar komt al die onzin vandaan?
    Er wordt zoveel tegenstrijdige informatie geloosd uit de hoek van Harman. Er is geen touw aan vast te knopen. Het enige dat ik kan verifieren is de huidige kwaliteit van kentona uit de Harman fabiek. En wat dat betreft kunnen ze zo doorgaan.
    De variabel contrast versie kunnen ze dan aan een ander overlaten (bijv. Foma). In ieder geval moeten ze een goed product niet opofferen voordat een nieuw (variabel contrast) alternatief zich bewezen heeft.

Jed

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Er bestaat ook zoiets als economische haalbaarheid.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    4x5 Format
    Er bestaat ook zoiets als economische haalbaarheid.
    Ik kopieer het deel van de brief van Harman, dat betrekking heeft op kentona:

KENTMERE KENTONA

Current stocks of KENTMERE KENTONA - the unique, warmtone, glossy, chloro-bromide, fibre-based paper - are very good, but manufacturing of this product has now ceased as its emulsion cannot be replicated at HARMAN's plant.

The market has long requested a variable contrast version of KENTONA and HARMAN is pleased to announce that its product development department is now working on this as part of the launch of THREE NEW PAPERS within the KENTMERE FINEPRINT VC range. It is anticipated that this new warmtone, glossy paper will be available later in 2009.

Hier geeft Harmna aan dat ze kentona om technische redenen niet konden repliceren. Er wordt niet over economische motieven gesproken en heb het verder ook niet gehoord. Ik heb hier kentona in huis dat geproduceerd is in de Harman fabriek. Er is niets mis mee! Men weet bij Harman niet wat ze zelf produceren.
    We zitten niet te wachten op nog meer spul in de KENTMERE FINEPRINT VC range.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Als je ook de andere delen van de brief leest kom je de volgende regel tegen;

Following a decision, which has not been taken lightly, three KENTMERE products are to be withdrawn because they have proven themselves impossible to produce in a way that's either acceptable or economically viable. Contributing factors to this regrettable situation include global supply issues, changing legislation and an increasingly difficult trading climate, not just for HARMAN - but for all manufacturers.
    welk deel van economically viable begrijp je niet ?

Wat mij betreft stoten ze alle activiteit af wat niet economisch rendabel is. En hopelijk overleven ze deze crisis, en blijft er een producent van een heel mooi multigrade papier overeind.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de discussie in algemene zin verhard. Je krijgt geen gelijk, ook al heb je het misschien. Laten we het daarbij laten. Respecteer elkaar mening. Matig je toon.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Page 3 of 6 FirstFirst 123456 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin