Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,550   Posts: 1,544,878   Online: 940

Page 1 of 6 123456 LastLast
Results 1 to 10 of 55

Shooter
    4x5 Format

Kentmere overgenomen door Harman

L.S.
    Zoals jullie gelezen zullen hebben op de Engelse forum of in de media is Kentmere overgenomen door Harman, als importeur voor de Benelux weet ik dat ook sinds pas, mij is echter door het management van Kentmere verzekerd dat de continuiteit van de produktie gehandhaafd blijft. Voor mij
    als importeur veranderd er vooralsnog niets, alleen de administratieve afhandeling gaat verlopen via Harman.
    Je kunt je afvragen wat de reden is geweest van de overname, is het Harman om de zwart/wit papieren te doen alswel om de Inktjetpapieren of is er een moment gekomen waarbij de eigenaar van Kentmere dacht nu te moeten cashen. Ik denk persoonlijk dat de twee laatste redenen aannemelijk zijn, want waarom zou Harman op een krimpende markt voor Zwart/wit nog een merk erbij willen hebben ? In de toekomst denk ik dat het distrubutiekanaal wat betreft Kentmere niet zal veranderen. Ilford wordt gedistribueerd door De Beukelaer moment in de Benelux en ik denk persoonlijk niet dat zij zelf zitten te wachten op een tweede merk op de plank als Kentmere, wat betreft hun kanalen zullen ze het er even goed bij kunnen hebben, maar ja wat schiet het eigenlijk op Ilford is sowieso de leading company on the market.
    Als in de toekomst Harman toch zal besluiten om bepaalde importeurs van Kentmere mondiaal over te dragen aan Ilford importeurs deze actie nog een staartje zal krijgen simpelweg omdat dan deze mensen hun broodwinning zullen kwijtraken (zeker als ze alleen Kentmere doen bijv.). Ik denk dat er dan wel wat claims richting Harman zullen gaan, lijkt me niet onwaarschijnlijk, wellicht loop ik al wat vooruit op zaken maar het is iets waar toch rekening mee gehouden zal moeten worden.

groet.

René de Caluwé
    Kentmere Benelux
    www.kentmerebenelux.nl

Shooter
    Multi Format
    Beste René,

We hebben hier te maken met een economische realiteit. De beslissing van Ilford om Kentmere over te nemen, kan ook uitgegaan zijn van de idee dat op een krimpende markt, je maar beter een groter aandeel kan hebben om te overleven.

Ik begrijp wel dat jij (een deel van) je broodwinning bedreigd ziet mocht Ilford beslissen om haar distributiekanaal te centraliseren (lees: inkrimpen) want dit betekent ook een besparing. Grotere omzet met minder kosten betekent meer winst.

Vriendelijke groet,
    Geert

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Laat Ilford bepaalde z/w papieren maken bij kentmere onder licentie?

Indien ja ,dan is het een logisch gevolg om ze over te nemen.

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Laat Ilford bepaalde z/w papieren maken bij kentmere onder licentie?
    Nee. Tenminste, ik ben geen insider, maar voor zover ik weet doet Ilford HARMAN al haar eigen productie. Heb niets gezien of gehoord waaruit iets anders zou blijken toen ik er afgelopen zomer met de APUG excursie ben geweest.

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Het is in ieder geval géén goede zaak. Je weet wat monopolisten doorgaans doen...
    Afgezien nog van het onraad dat de werknemers van Kentmere straks boven het hoofd hangt. Ilford heeft coatingfaciliteiten genoeg om dat beetje Kentmere er met de linkerhand even bij te doen. Adieu...en bedankt.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    met de linkerhand even bij te doen.

hallo Harry,

Deze voorstelling van zaken klopt natuurlijk ook niet echt want er wordt behoorlijk veel geproduceerd, wereldwijd en zeker inde US wordt er veel in omgezet en wellicht wel meer dan Ilford

René de Caluwé

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    René, dat zal wel zo zijn maar vergeet niet dat de markt aan papier ongeveer de helft bedraagt van datgene in de topjaren. Twee maal de helft is dus weer één. Daarmee wil ik geenszins zeggen dat Kentmere een kleine speler is.
    Uit ervaring weet ik hoe dit soort dingen nu eenmaal gaat.
    Twee plants,
    twee direkties,
    twee produktiechefs,
    twee machineparken,
    twee technische diensten,
    twee verkoopkanalen,
    twee marketingafdelingen,
    twee receptionisten,
    twee kantines,
    twee personeelschefs, één ervan doet het licht uit...

Ik wens het ze niet, zeker jou niet, aangezien ik zo langzamerhnd een warm gevoel krijg als ik Kentmere papieren gebruik.
    harry

Release, the best you can do...

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Ook ik ben ik er niet gerust in, heb het zelf al IT'er meegemaakt

Ik zie het al voor mijn ogen

1. Kentmere Kentona a Harman product
    2. Ilford Kentona a Harman product
    3. Harman news: Kentona discontinued due lack of demand

Helaas altijd hetzelfde.. .

just my 2cents.

-M-
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    4x5 Format
    [QUOTE=argus;536259]Beste René,

We hebben hier te maken met een economische realiteit. De beslissing van Ilford om Kentmere over te nemen, kan ook uitgegaan zijn van de idee dat op een krimpende markt, je maar beter een groter aandeel kan hebben om te overleven.

Er wordt hier nog wel eens over een krimpende markt gepraat. Dat is misschien juist voor PE papieren. Maar voor barietppaieren is het een expanderende markt. Omstreeks 1980 was bariet vrijwel verdwenen. Nu is het volop terug. De produktie van Forte moet verder ook weer opgevuld worden, want dat werd gestaakt wegens verouderde apparatuur, zoals Guilleminot in de 90 er jaren wegens oude apparatuur moest sluiten. Het lijkt mij een gecompliceerd proces om aan de vraag van barietpapier te voldoen.

Jed

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by hka View Post
    René, dat zal wel zo zijn maar vergeet niet dat de markt aan papier ongeveer de helft bedraagt van datgene in de topjaren.
    Je vergeet dat kodak en agfa zijn gestopt. Hier bij fotoclubs werd voor 80% agfa gebruikt omdat het het goedkoopste was.

Ik denk dat de markt voor kentmere is gegroeid ipv gehalveerd.

Ik druk sinds kort weer op bariet af (kentmere) en wordt er steeds meer verliefd op........

Page 1 of 6 123456 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin