Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,536   Posts: 1,544,190   Online: 862

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 31

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by AgX View Post
    Wat Amaloco betreft, zou ik misschien misbegrepen worden.
    Ik heb helemaal niets tegen het bedrijf. Ik wou alleen maar in het algemeen duidelijk maken dat men als consument een beetje voorzichtig zou moeten zijn. Ik veronderstel dat geen ambtenaar controleerd of in een ontwikkelaar-concentraat nu werkelijk geen stoffen zijn (of onder een bepaalde drempelwaarde) als in een veiligheidsformulier is aangegeven. En als een producent b.v. zou beweren dat zijn ontwikkelaar vrij zou zijn van hydrochinon, dan moet men zich afvragen wat er als plaatsvervanger in zit.
    Dat kan ik onderschrijven. In het verleden heb ik de samenstelling wel eens geanalyseerd. Nou, dat heb je dan snel gezien. En de spullen waren niet van een kleine firma afkomstig. Toen wist ik zeker dat ik mijn spullen zelf ging mengen.
    En trouwens; ze zijn in nederland ook niet verplicht de samenstelling juist te vermelden. En denk eens aan de problemen, die er aan kleven. Stel, een handelsontwikkelaar is te lang of verkeerd bewaard. De zaak is ontleed. Wie zou voor dat gedoe aansprakelijk zijn? De kwaliteit van bulk chemicalien is geregeld, ook ten aanzien van mogelijke risicos. Daar weet je waar je mee bezig bent.

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Voor het milieu beter maar het werkt voor geen meter...

Resultaat is dat we veel meer "milieu beter" spul moeten ge(ver)bruiken...
    en dan zijn we weer bij af...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    35mm RF
    Quote Originally Posted by AgX View Post
    Bijna juist Jacques,

Fotoimpex heeft merknaam-bescherming op zo'n fijftigtal produktgroepen maar met de uitdrukkelijke beperking tot fotografische produkten.
    Dus, geen waspoeder...
    Correcte opmerking AgX!

Het gebruik van de naam "Adox" zal zeker commerciële voordelen bieden voor FotoImpex. Hoewel niet gekend bij het brede publiek, doet de naam Adox wel menig fotografenhart sneller slaan, zo een beetje als Leica bij de camera's, misschien niet zo gekend als Canon of Nikon bij het brede publiek, maar in bepaalde liefhebberskringen heeft de naam Leica "mytische klank". Overigens is Leica ook al lang niet meer in het bezit van de Leitzfamilie...

Het zal allicht ook om marketingredenen zijn dat Maco de rechten verworven heeft om hun films onder de naam Rollei te verkopen. Rollei heeft bij mijn weten nooit films gemaakt, maar de naam is legendarisch, vooral omwille van de TLR-camera's...

Jacques
    Leica III, IIIa, M2 (2X), M6, MP
    Nikon F2A, F2S, FM, FM2n (2x), FT2
    Slides color + B&W - Leica Pradovit P2002

Shooter
    35mm
    jacques,
    en dan kunnen ze nog wat meer vragen voor hun filmpjes, als ze ze verkopen al Rollei. Persoonlijk ken ik adox van naam, maar heb ik nog nooit een filmpje kunnen testen, zal ik zeker eens moeten doen.

En inderdaad, amaloco heeft dan wel een ontwikkelaar die niet milieugevaarlijk is maar dat wil niet zeggen dat ik het produkt aan mijn kamerplanten ga geven hoor. Maar het is toch al een stap in de goeie richting neen? Ook ik blijf alles mooi appart inzamelen en naar het containerpark doen, gewoon uit principe. alleen het stopbad dat gaat de gootsteen in. Wat ik wel een nadeel vind is de beperkte houdbaarheid van het produkt. 8 weken... tegenover 6 maand voor hun andere ontwikkelaars. das een GROOT nadeel.

Tom

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    een ontwikkelaar die niet milieugevaarlijk is maar dat wil niet zeggen dat ik het produkt aan mijn kamerplanten ga geven hoor.
    Waarom niet? Dan heb je tenminste geen last meer van bladluis of ander onkruid.
    harry

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    wat ik heb begrepen is dat ilford vanaf heden geen papier onder OEM verkoopt. Dus alleen nog maar met ilford als naam op de doos.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    wat ik heb begrepen is dat ilford vanaf heden geen papier onder OEM verkoopt. Dus alleen nog maar met ilford als naam op de doos.
    Begrijpelijk.

G

Shooter
    Medium Format
    http://www.amaloco.nl/

Zie leveringsprogramma december 2007. Inderdaad geen nieuw Variprof papier meer wat van Ilford/Harman kwam (MG IV) en die leveren aan helemaal NIEMAND meer onder OEM hun Ilford producten. (Dus ook niet meer aan Tetenal, Adox/Impex enz. enz. )

M.b.t. Amaloco voor 2009 deze mededeling van Phototec, (en van ons Fotohuis), in zijn eigen forum, de Duitse distributeur van Amaloco. Ik heb daar niets meer aan toe te voegen:

++++ Mitteilung ++++

+ Die Herstellung der Chemikalien in den Räumen in Ommen, Niederlande, wird aus verschiedenen Gründen im Laufe dieses Jahres auslaufen.

+ Jede Geschäftspartner hat von AMALOCO die Garantie, dass die Versorgung mit Chemie bis Ende 2008 gesichert sein wird.

+ Es sind Massnahmen eingeleitet worden, die Produktion für die Zeit nach Mitten/Ende 2008 weiterzuführen - nach Original-Rezepturen und in Original-Qualität für mehrere Produkte.

Es gibt also keine Grund zu irgendwelchen Panikreaktionen oder Hamsterkäufen was übrigens nicht geht für die meiste Fotochemie über 2-3 Jahre.

Für weitere Fragen kann man sich direkt zum Hersteller wenden:

Amaloco Photochemicals B.V.
    Nieuwelandstraat 7
    NL-7731 TH Ommen
    Niederlande/Nederland

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Voor wie dit nog niet weet misschien interessant. De FotoFilmFabriek [1] levert Adox via postorder.
    [1] http://www.efke.nl/

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Aardige van hun website is dat ze het hebben over analoge producten en vervolgens verwijzen (bijna) alle links naar sites waar je over de traditionele fotografie niets meer terug vindt??? Met andere woorden je verwijst je klanten naar de concurrent. Dat is pas polderen.
    harry

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin