Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,478   Posts: 1,571,119   Online: 1142

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 23
    dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Slechte distributie, arrogantie, monopolistisch gedrag, mismanagement, dure af- of liever gezegd uitkopen, marketingblunders, te late reactie om met innovaties te komen, en ga zo maar door hebben dit bedrijf parten gespeeld.

Ach, daar hebben de meeste bedrijven in min of meerdere mate wel last van.

Het probleem is gewoon dat polaroid overbodig is voor de meeste mensen. Voor consumenten die snel een plaatje willen is het niet meer intressant en voor profs om de belichting te controleren ook niet. Dan heb je veruit de grootste groep gebruikers wel gehad.

Pas nog in de PF een artikel gelezen van een studio die er ooit voor een paar ton euro's polaroid per jaar doordraaide. Dat soort klanten missen hakt er aardig in en kan kan je polaroid niet kwalijk nemen.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Dit is wel een beetje erg kort door de bocht. Polaroid beleverde niet alleen aan de fotobusiness maar bestreek een veel groter gebied. Wat dacht je van persoonsidentificatie, röntgentechniek, microscopische onderzoeken, drukkerijen, forensisch onderzoek en wat al niet meer... Ik heb er eens een lijst van gezien die zeer indrukwekkend was.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Dit is wel een beetje erg kort door de bocht. Polaroid beleverde niet alleen aan de fotobusiness maar bestreek een veel groter gebied. Wat dacht je van persoonsidentificatie, röntgentechniek, microscopische onderzoeken, drukkerijen, forensisch onderzoek en wat al niet meer... Ik heb er eens een lijst van gezien die zeer indrukwekkend was.
    En zonnebrillen

G

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Misschien moeten ze gewoon röntgenbrillen gaan maken?
    Of zijn ze daar ook al mee gestopt? (ik vind het maar een raar bedrijf)
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Multi Format

Films

Dat is mooi maar alles wat je noemt is tegenwoordig digitaal, ziekenhuizen en tandartsen werken digitaal. Persoon identificatie gaat ook al digitaal.
    Aan dat eerste heeft agfa ook zijn ondergang te danken denk ik.

Alleen denk ik dat er best wel een markt is alleen een kleine die je op een andere manier dan vroeger moet benaderen. en daar gaat het steeds mis.
    De grote gevestigde bedrijven blijken niet instaat om zich daaraan aan te passen. En om een nieuwe bedrijf op te zetten gaat zoveel geld kosten dat het vaak niet lonend is of te risico vol word geacht.

Wat ik wel verontrustend vind is dat je in bijvoorbeeld Pratical photography helemaal geen advertentie meer ziet voor film rolletje, vroeger werd je ermee dood gegooid

Wellicht gebeurd er nog weleens hetzelfde als met de autofocus hoos van destijds. Toen kwam een aantal jaren later een aantal merken weer met niet autofocus modellen.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Maak je niet ongerust.
    Klompen worden ook nog steeds gemaakt en gedragen. Vinyl platen worden nog steeds gemaakt en bij velen nog immer geprefaleerd boven de CD, DVD.
    harry

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Polaroid zet ook in op digitaal en blijft direct klaar. Het medium verschilt, maar de functionaliteit blijft hetzelfde...
    Zie artikel op nu.nl (zal ook wel op polaroid.nl staan, maar ik ben te lui om te zoeken). Deze 7 megapixel camera heeft een ingebouwde printer waar 5 tot 10 fotovelletjes in kunnen. De Polaroidcamera wordt in juni van dit jaar verwacht en zal zo tussen de 200 en 270 euro gaan kosten...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Wat zal Ulay [1] hier niet van denken. Hij maakt namelijk prachtige dingen met Pollaroid. Vooral de Polagrammen zijn indrukwekkend.

[1] http://www.ulay.net/

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    (ik vind het maar een raar bedrijf)
    Ik heb de indruk dat zij tenminste het stopzetten fatsoenlijk hebben geregeld.
    Er werd in die industrie nog eens een ander voorbeeld geleverd.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Mee eens AgX wat ik er hier in de omgeving van hoor is dat ze het keurig, voor zover mogelijk, de afvloeing voor het personeel hebben geregeld. De boeven die verantwoordelijk zijn voor het Agfa debacle kunnen daar nog een puntje aan zuigen...
    harry

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin