Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,774   Posts: 1,516,648   Online: 1149

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 23
    dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format

polaroid stopt met instantfilms.

Bron:

http://life.tweakers.net/nieuws/5178...tant-film.html

Vind het persoonlijk jammer van de polaroid 55. Verder geen goede zaak als fuji de enige op de markt is met dit soort materiaal.

Shooter
    Multi Format
    Dit staat ook op het engelstallig deel hier en meer nog op Large format photgraphy.

http://www.largeformatphotography.info/forum/index.php

Wordt vooral lastig met sheets omdat Fuji die nu niet maakt.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Einde van een door mismanagement geteisterd wereldconcern...
    harry

Release, the best you can do...

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Einde van een door mismanagement geteisterd wereldconcern...
    Polaroid blijft gewoon bestaan ze stoppen alleen de produktie van een, helaas, achterhaald produkt.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Alleen de merknaam Polaroid blijft bestaan.
    harry

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by dirkv View Post
    Polaroid blijft gewoon bestaan ze stoppen alleen de produktie van een, helaas, achterhaald produkt.
    Achterhaald? Ik neem aan dat je bedoelt "in de ogen van het grote publiek" (dus te weinig verkopen, dus stoppen met die handel)? Als analoog fotograaf vind ik Polaroid allesbehalve achterhaald.

Overigens, men *denkt* alleen maar dat het achterhaald is. Digitaal = instant gratification. Is dat zo? Instant gratification is een foto maken, een minuutje later het beeld zien onstaan en nog een minuut later het eindresultaat in je handen hebben.

Maarja, ik hoef hier op APUG niet te preken voor eigen parochie .

Hoe dan ook, doodzonde dat ze stoppen. Economisch verklaarbaar, maar erg sneu.

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by kraker View Post
    Economisch verklaarbaar, maar erg sneu.
    Ik vond het sowieso al sneu hoeveel geld ze voor instantfilms wilden hebben. Dat was al echt niet leuk meer. Logisch dat je jezelf dan uit de markt prijst. Maar toch sneu.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    @kraker: achterhaald in de zin dat het net als bv de brommer misschien wel leuk spul is maar er (bijna)niemand op zit te wachten. En men denkt niet dat het achterhaald is men ziet aan de zeer sterk gedaalde verkoopcijfers dat het tijd is om de stekker eruit te trekken, en gelijk hebben ze.

Ik betreur het zeer dat er straks geen polaroid 55 meer is, dat is voor mij persoonlijk de enige polaroidfilm die niet achterhaald is.

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by dirkv View Post
    @kraker: achterhaald in de zin dat het net als bv de brommer misschien wel leuk spul is maar er (bijna)niemand op zit te wachten. En men denkt niet dat het achterhaald is men ziet aan de zeer sterk gedaalde verkoopcijfers dat het tijd is om de stekker eruit te trekken, en gelijk hebben ze.
    Check. Bedrijven moeten wel geld verdienen, dat kan ik ze ook niet kwalijk nemen Daarom lijkt de kans dat deze technologie nog ergens anders landt me ook vrij klein, want inderdaad, ze stoppen niet voor niks...

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Slechte distributie, arrogantie, monopolistisch gedrag, mismanagement, dure af- of liever gezegd uitkopen, marketingblunders, te late reactie om met innovaties te komen, en ga zo maar door hebben dit bedrijf parten gespeeld.
    harry

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin