Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,523   Posts: 1,572,270   Online: 756

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 14
    willem's Avatar
    Shooter
    Medium Format

Productiestop Amaloco locatie Ommen per 1-7-08

Kon de aankondiging nog niet op het forum vinden...

http://www.amaloco.nl/amal_nl_info.htm

Ik werk al jaren met deze chemie. Ook voor kleur. Alles gestandaardiseerd. Als geen nieuwe kandidaat de productie overneemt is dat wel even jammer.

Shooter
    Medium Format
    Images
    8
    Dat is bijzonder jammer! Ik hoop maar dat een deel van de productie overgenomen gaat worden. Het wordt zo onderhand bijna noodzaak om zelf chemie te gaan mixen.

kraker's Avatar
    The Netherlands, close to the Belgian border
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Jammer, inderdaad . Het gonst al een paar jaar rond, maar nu gaat het toch echt gebeuren. Ach, op de site klinkt het vrij positief, er zijn gesprekken, we zullen zien. Zelf mixen is nog geen noodzaak, maar het verdwijnen van Amaloco chemie zal de aanschaf van kant-en-klare chemie niet makkelijker en goedkoper maken.

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by kraker View Post
    (...) het verdwijnen van Amaloco chemie zal de aanschaf van kant-en-klare chemie niet makkelijker en goedkoper maken.
    Vooral dat laatste vrees ik. Via internet bestellen is niet moeilijker dan in de winkel.

Overigens is het zelf mengen van chemie minder moeilijk dan men vaak denkt, en biedt het grote voordelen (waaronder de prijs). Alleen moet je aan de juiste chemie zien te komen.
    Last edited by argentic; 05-31-2008 at 04:00 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter