Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,523   Posts: 1,572,270   Online: 756

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 14
    willem's Avatar
    Shooter
    Medium Format

Productiestop Amaloco locatie Ommen per 1-7-08

Kon de aankondiging nog niet op het forum vinden...

http://www.amaloco.nl/amal_nl_info.htm

Ik werk al jaren met deze chemie. Ook voor kleur. Alles gestandaardiseerd. Als geen nieuwe kandidaat de productie overneemt is dat wel even jammer.

Shooter
    Medium Format
    Images
    8
    Dat is bijzonder jammer! Ik hoop maar dat een deel van de productie overgenomen gaat worden. Het wordt zo onderhand bijna noodzaak om zelf chemie te gaan mixen.

kraker's Avatar
    The Netherlands, close to the Belgian border
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Jammer, inderdaad . Het gonst al een paar jaar rond, maar nu gaat het toch echt gebeuren. Ach, op de site klinkt het vrij positief, er zijn gesprekken, we zullen zien. Zelf mixen is nog geen noodzaak, maar het verdwijnen van Amaloco chemie zal de aanschaf van kant-en-klare chemie niet makkelijker en goedkoper maken.

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by kraker View Post
    (...) het verdwijnen van Amaloco chemie zal de aanschaf van kant-en-klare chemie niet makkelijker en goedkoper maken.
    Vooral dat laatste vrees ik. Via internet bestellen is niet moeilijker dan in de winkel.

Overigens is het zelf mengen van chemie minder moeilijk dan men vaak denkt, en biedt het grote voordelen (waaronder de prijs). Alleen moet je aan de juiste chemie zien te komen.
    Last edited by argentic; 05-31-2008 at 04:00 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

amaloco producten

Volgens mijn leverancier van analoge producten, zouden de formules van amaloco overgaan naar foma. Deze zou de productie in Polen dan verder zetten. Zover de info die ik kreeg van de heer Meurs, in Diest mijn leverancier voor de analoge producten.
    LUDO

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by van eynde ludo View Post
    Volgens mijn leverancier van analoge producten, zouden de formules van amaloco overgaan naar foma. Deze zou de productie in Polen dan verder zetten. Zover de info die ik kreeg van de heer Meurs, in Diest mijn leverancier voor de analoge producten.
    LUDO
    In Polen zal de milieu-wetgeving minder streng zijn...

Shooter
    Medium Format
    Images
    8
    Quote Originally Posted by Robbedoes View Post
    In Polen zal de milieu-wetgeving minder streng zijn...
    Dat kon nog wel eens tegenvallen, gezien het feit dat veel milieuwetgeving op Europees niveau gedicteerd wordt.

Bovendien is Foma Tsjechisch, dus ik denk dat de productie naar Tsjechië verhuist ipv naar Polen.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Matthijs View Post
    Dat kon nog wel eens tegenvallen, gezien het feit dat veel milieuwetgeving op Europees niveau gedicteerd wordt.
    Maar in de praktijk.... :-)
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1

Een goede reden om de poeders op te gaan lossen

Quote Originally Posted by kraker View Post
    Zelf mixen is nog geen noodzaak, maar het verdwijnen van Amaloco chemie zal de aanschaf van kant-en-klare chemie niet makkelijker en goedkoper maken.
    Het moest er toch een keer van komen, de poeders al een tijdje in huis, de laatste restjes chemie van amaloco aan het opmaken en dan mengen maar.

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Voor hun kleurenchemie (C-41, RA4) wordt dat toch even anders...
    Zie me dat nog niet zelf doen. Al was het alleen maar om de waslijst aan middeltjes en poedertjes die je op voorraad moet hebben om een geslaagd mixdrankje te brouwen.
    harry

Release, the best you can do...

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin