Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,222   Posts: 1,532,387   Online: 1077

Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 30 of 30
    Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Voor de calibratie gebruikte ik centen. een oude cent was 1,5 gram. Door zo nu en dan centen te wegen deed ik een hercalibratie.
    Zie je wel, zelf chemie mengen kost maar een paar centen.
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Het industrieel mengen van vaste chemische stoffen is uiterst lastig.
    Ik heb begrepen dat juist het ontmengen van stoffen het probleem is. Gooi maar een bak vol grote en kleine knikkers gemengd bij elkaar en beweeg er mee, je zult zien dat er spontaan ontmenging optreedt.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Hoi Jed,

Veilig weer thuis gekomen?
    Ja, ik ben weer veilig thuisgekomen.

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Ik geef graag toe dat de titel ongenuanceerd is (zo is hij ook bedoeld). Maar ik zie niet wat er ongepast zou zijn. Belangrijke producten zoals Microdol X, Selectol Soft, de sepia toners, photoflo of Kodak Farmers reducer worden definitief uit de handel genomen.

Gelukkig ben ik enkele jaren geleden helemaal afgestapt van Kodak. Dat was nadat ze officieel aankondigden dat er absoluut geen plannen waren om ZW materialen te stoppen, en ze een maand later alle ZW papieren (waaronder een van mijn favorieten) zonder waarschuwing uit de handel haalden. Zo'n fundamenteel disrespect van hun klanten vind ik onvergeeflijk. Dus gaat mijn geld tegenwoordig naar hun concurrenten.
    Wilbert,
    Ik ben al lang, en eigenlijk nooit geweest, een K adept.
    Maar heb de indruk dat je inbreng hier toch een beetje op stemmingmakerij lijkt.
    Zoals je zelf al aangeeft hebben ze 'intern' al lang de brui aan b&w gegeven en doen ze het naar buiten toe overkomen dat ze 'dedicated to b&w' zijn.
    Zal ze niet missen. Zeker niet gezien hun niet aflatende moeite om het de klanten zo lastig mogelijk te maken om iets te 'mogen' bestellen...
    harry

Release, the best you can do...

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Ruud View Post
    die van een tientje voor 0,1 en iets duurdere voor 0,01 gram nauwkeurigheid ?
    een aflezing is vlug gemaakt,maar of de sensor dit in het bereik 1-5 gram doet betwijfel ik sterk
    hij zal wel nauwkeurig bv 2,15 aanwijzen ,maar of het dat nauwkeurig is,is een andere vraag.
    In ieder geval niet zuchten bij het schaaltje want dan verandert het weer.
    En niet met een borreltje op want dan is je adem weer lichter.
    Als je echt nauwkeurig wil werken, dan is deze balans misschien wat voor je. Hij schermt d.m.v. glas af voor je kegel...

Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    Als je echt nauwkeurig wil werken, dan is deze balans misschien wat voor je. Hij schermt d.m.v. glas af voor je kegel...

Ik heb een dergelijke balans (op mijn lab) gehad. Volgens mij schermt hij de kegel alleen af, als je hem niet gebruikt. Of kun jij door de deur heen wegen?

Overigens zou ik een dergelijke balans niet kopen. De messen zijn vaak beschadigd en dan is een mismeting het gevolg.

Jed

Shooter
    Medium Format
    Mijn opmerking was slechts bedoelt om te waarschuwen tegen de 2 cijfers achter de komma bij digitale aflezingen

ze zeggen vaak niets .

dus geen dig weegschaal voor 10 euro met o,o1 grams afweegmogelijkheid,ook al geeft hij dat aan.
    dit bestaat niet

groetjes

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Haha, nou de bowlingbal gaat er anders volgens mij wel probleemloos doorheen

Wat zou het gewicht van een bowlingbal zijn op 0,01 gram nauwkeurig en hoeveel ademkegels staan daar tegenover Past dat allemaal nog in het kastje?

My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    ik gebruik een juwelenweegschaaltje (digitaal). noodzakelijk item als je zelf je producten maakt. XTOL is ook vrij gemakkelijk na te maken (MyTol).

-m-
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest View Post
    ik gebruik een juwelenweegschaaltje (digitaal). noodzakelijk item als je zelf je producten maakt. XTOL is ook vrij gemakkelijk na te maken (MyTol).

-m-
    Na zeer uitgebreide test en vergelijking ben ik er achter gekomen dat er toch essentieel verschil bestaat tussen XTOL en MyTol.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Na zeer uitgebreide test en vergelijking ben ik er achter gekomen dat er toch essentieel verschil bestaat tussen XTOL en MyTol.
    Kan je daar meer over vertellen?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

Page 3 of 3 FirstFirst 123

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin