Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,541   Posts: 1,544,375   Online: 1079

Page 10 of 10 FirstFirst ... 45678910
Results 91 to 95 of 95

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by th. van Kints View Post
    Dag Hans,

LOOP JE NIET OP DE FEITEN VOORUIT?

Ook ik heb deze thread nauwgezet gevolgd en ik vraag mij af of je niet iets te voorbarig bent.
    Volgens mij lees ik in de post van de Hr. Schepers nr. 53 en 72 iets anders!

In de samenvatting van de enquÍte lees ik:
    Aansluiting met de Fotobond en de gevolgen voor de contributie komen ook ter tafel bij
    de oprichtingsvergadering.

In de "Statuten" lees ik:
    Aansluiting bij de Fotobond is vooralsnog een punt van discussie.

Kennelijk is dit tactiek van de Fotobond om de schaapjes over de dam te trekken,
    niet erg galant.
    Op zo'n manier ZOU ik bij voorbaat al niet deelnemen.

Een vriendelijke groet,
    Theo
    Dat is mooi geformuleerd Theo!!

Jed

hadeer's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    16
    Theo,
    Op de site van Zilverbeeld lees ik:
    " Het collectief is aangesloten bij de Bond voor Nederlandse Amateur Fotografen Verenigingen (BNAFV), kortweg Fotobond. Leden van het collectief zijn derhalve ook lid van de Fotobond.DefinanciŽlebijdrage per lid bedraagt 65 euro per jaar (incl. 15 euro/jaar ten behoeve van de Fotobond). Aansluiting bij de Fotobond is vooralsnog een punt van discussie."
    Een beetje onduidelijk is dat wel, dat geef ik meteen toe.
    Laten we het maar afwachten, dan kan iedereen zijn eigen conclusies trekken.
    Hans
    Have you seen the light..?

Shooter
    4x5 Format
    Hans, als pleit bezorger van de fotobond. Zou je ons misschien kunnen uitleggen welke voordelen er zijn, voor een strikt analoge fotograaf, aan het lidmaatschap van de fotobond ? Ik en duidelijk een aantal mensen met mij zien die niet.
    Printen is net als leren fietsen. Theorie helpt niet, je moet het doen.

MrclSchprs's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Dag!

De situatie rondom de fotobond is wat verwarrend. En dat is mijn schuld. Ik zal het proberen uit te leggen.

De enquete om de interesse te peilen is gemaakt met de intentie om aansluiting te zoeken bij de Fotobond. Dat leek me toen een vanzelfsprekendheid. Toen die enquete online stond, bleek het issue van de Fotobond op veel weerstand te stuiten. Helaas werd de motivatie om geen aansluiting bij de Fotobond na te streven vertroebeld door (1) argumenten die of kant noch wal raakten of (2) argumenten die door de tijd ingehaald zouden kunnen zijn of, tot slot, (3) argumenten met een persoonlijke achtergrond. Ik heb weinig valide argumenten gehoord tegen aansluiting met de Fotobond. Ik heb ook weinig argumenten gehoord voor aansluiting met de Fotobond.

Daarom heb ik contact gezocht met de secretaris van de Fotobond. De intentie is om elkaar binnenkort even telefonisch te spreken over de meerwaarde die de Fotobond kan bieden. Tijdens dit gesprekje maak ik een lijstje met voors en tegens.

Dat lijstje wordt besproken tijdens de kick-off. Daar wordt ook de knop doorgehakt. PotentiŽle leden van de fotogroep, die de moeite hebben genomen af te reizen naar de eerste bijeenkomst, bepalen gezamenlijk of we als groep lid worden. En daarna, hoop ik, behoort de issue omtrent de Fotobond tot het verleden; dan zijn we lid of dan zijn we geen lid.

Ik hoop dat hiermee de onduidelijkheid met betrekking tot de Fotobond is opgehelderd.

Groet, Marcel
    Last edited by MrclSchprs; 10-27-2011 at 03:28 AM. Click to view previous post history.

hadeer's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    16
    Gary, ik zie mezelf niet als voorvechter van de Fotobond. Maar ik ben er wel lid van omdat het mij een breed platform biedt voor het opdoen van kennis, toetsen van mijn niveau als fotograaf, het ontmoeten van anderen met gelijkgerichte belangstelling en de faciliteiten die de Fotobond kan bieden als grote organisatie. Op je eentje ploeteren om welke reden dan ook vind ik niet in mijn belang.
    Hans
    Have you seen the light..?

Page 10 of 10 FirstFirst ... 45678910

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin