Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,870   Posts: 1,583,321   Online: 1137

Page 8 of 10 FirstFirst ... 2345678910 LastLast
Results 71 to 80 of 95
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Beste Hans,
    Twee dingen die mij direct weer opvallen en dat zijn;
    ten eerste wordt er van 2 walletjes gegeten (analoog/digitaal)
    ten tweede snap ik niet waar je het vandaan haalt dat er geen film meer te krijgen zou zijn voor formaten groter dan 8*10".

ad 1. als je voor klassieke fototechnieken wilt gaan, ga er dan ook voor en laat dat andere aan anderen over.
    ad 2. het adagio van de producenten van de pixel poepers hebben ook hier hun werk goed gedaan door iedereen die het maar horen wilde te laten geloven dat er geen film meer te krijgen is. Van een zichzelf Fotobond noemende organisatie vind ik het kwalijk dat ze niet even de moeite genomen hebben dit ook daadwerkelijk te verifiëren.
    De Fotobond en ik citeer "Zij is de belangenbehartiger voor de Nederlandse amateurfotografie."
    Ik vertaal dat momenteel met het volgende "Zij zijn de roeptoeter voor de producenten van digitale camera's en aanverwante artikelen voor de amateurfotografie".

Met andere woorden dat initiatief, hoe goed ook bedoeld, is niet serieus te nemen voor een "echte" analoge werker.
    harry

Release, the best you can do...

hadeer's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    16
    HKA: Voor de goede orde: het gaat om film voor CONTACT-afdrukken van het formaat A3 of groter. Verder is er m.i. geen probleem met 'eten van twee walletjes' als dat het eindresultaat ten goede komt.
    Willy Jan: Ik ben het ermee eens dat reproducties van een bariet- of gomdruk op een website niet hetzelfde zijn als het fysieke eindproduct. In deze tijd kun je echter het Internet niet totaal negeren.
    Hans
    Have you seen the light..?

MrclSchprs's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Dames en Heren, mag ik als starter van deze discussie en als initiatiefnemer van Zilverbeeld het volgende aan deze discussie toevoegen.

De meningen over De Fotobond zijn nogal verdeeld. De toegevoegde waarde van de bond wordt in twijfel getrokken. Ik vind het bewonderingswaardig dat de bond, ondanks de overheersende negatieve sentimenten, een duit in het zakje doet. Het staat iedereen vrij zich een mening te vormen over deze bijdrage en deze mening te ventileren. Maar als de ballotage door gepensioneerden op de hak wordt genomen en ,in diezelfde bijdrage, wordt alles aan de kant geschoven tenzij op bariet afgedrukt dan dringt zich wel de vraag op wie nou wie aan het uitsluiten is.

Voor alle duidelijkheid, ik vind de bijdragen niet onfatsoenlijk en niet ongepast. Maar ik vind wel dat de toon de muziek maakt. Als het je niet aanstaat, reageer dan niet of start een eigen initiatief. Maar laat oud zeer en andere sentimenten uit het verleden rusten; ik heb er geen boodschap aan. En ik weet inmiddels zeker dat ik niet de enige ben.

Ik heb inmiddels contact gehad met de fotobond en ze de vraag voorgelegd wat de toegevoegde waarde van de bond zou zijn bij een fotoclubje dat zich enkel met analogie fotografie bezighoudt. Ik heb daar een keurig antwoord op gekregen. Afgesproken is dat we, de algemeen secretaris en ik, telefonisch contact zullen zoeken. Naar aanleiding van deze discussie heb ik mijn vraagtekens m.b.t. de meerwaarde van de bond, maar misschien weet de secretaris me te overtuigen toch aansluiting te zoeken. Wie weet?

Groet, Marcel

MrclSchprs's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Iedereen die de moeite heeft genomen om de enquete aan te vragen heeft een email ontvangen met daarin de instructies hoe je ervoor zorgt dat je een uitnodiging ontvangt voor de oprichtingsvergadering. Heb je wel de enquete aangevraagd, maar geen email ontvangen met als onderwerp "Fotogroep Zilverbeeld" controleer dan je spambox. Heb je de enquete aangevraagd en zit het berichtje niet verstopt in je spambox? Stuur je dan een APUG berichtje en je ontvangt het mailtje alsnog.

Groet, Marcel

Shooter
    4x5 Format
    Een beetje teleurstellend. Geen conclusies uit de enquete ?
    Printen is net als leren fietsen. Theorie helpt niet, je moet het doen.

MrclSchprs's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Een beetje teleurstellend. Geen conclusies uit de enquete ?
    Ik zal de samenvatting van alle antwoorden morgen online zetten.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by hadeer View Post
    HKA: Voor de goede orde: het gaat om film voor CONTACT-afdrukken van het formaat A3 of groter. Verder is er m.i. geen probleem met 'eten van twee walletjes' als dat het eindresultaat ten goede komt.
    Willy Jan: Ik ben het ermee eens dat reproducties van een bariet- of gomdruk op een website niet hetzelfde zijn als het fysieke eindproduct. In deze tijd kun je echter het Internet niet totaal negeren.
    Hans
    Ik hoop dat jullie mij allemaal niet verkeerd begrijpen. Ik hoop dat volgend jaar jullie groep groter is dan het digitale gedeelte van de bond...

Hans, het is hetzelfde als dat ik ik foto's van mijn gebeeldhouwde stenen online zet. Ziet er ook niet uit... Het gevoel is weg. Met oude technieken heb ik nog ietswat gevoel erbij als ik een digitale kopie zie.

bedoel je trouwens ortho film format A3? misschien dat www.freestylephoto.biz datgeen heeft dat je zoekt.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Bij Ilford te bestellen HP5+ in het formaat 16*20". Wil je nog groter??
    Bestel dan een rol van 50 cm * 10 meter ortho.
    Jammer dat het bondsvirus je ook al te pakken heeft.
    Eet smakelijk.

Ik heb de ontwikkelingen in dit draadje met belangstelling gevolgd en tot nu geen aanknopingspunten gezien die me over de streep kunnen trekken in te stappen.
    Ook al vanwege het gefleurt met de fotobond.
    De toegevoegde waarde van die club is nihil. Ik besteedt die 15 euri liever dan aan een goed doel.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Analoog is analoog. Net zo goed als, kunststof met hout opdruk geen hout is, is iets wat uit een computer komt niet analoog, punt.
    Het andere argument is al even vreemd. Omdat je geen grote contact afdrukken analoog zou kunnen maken, wat al in twijfel getrokken kan worden, zou je in een groep die zich tot doel gesteld heeft met analoge fotografie bezig te houden, toch met digitaal verkregen resultaten genoegen moeten nemen.
    Printen is net als leren fietsen. Theorie helpt niet, je moet het doen.

MrclSchprs's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Er is een becommentarieerde samenvatting van de inzendingen beschikbaar op fotogroepzilverbeeld.nl
    Last edited by MrclSchprs; 10-21-2011 at 06:39 AM. Click to view previous post history. Reason: added link

Page 8 of 10 FirstFirst ... 2345678910 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin