Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,198   Posts: 1,531,465   Online: 829

Page 1 of 10 1234567 ... LastLast
Results 1 to 10 of 95
    MrclSchprs's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Wie heeft belangstelling om een fotoclub op te richten?

Dag,

Wie wil er meedoen met een nieuwe fotoclub?

Het doel van de fotoclub is om mensen met een passie voor analoge fotografie samen te brengen. Het gebruik van computers, digitale camera's en (computer-)printers wordt expliciet uitgesloten; de foto's worden genomen met een analoge camera en afgedrukt in een donkere kamer.

Niet alleen zwartwit fotografen, maar ook mensen met een voorliefde voor analoge kleurenafdruk of mensen die zich bezig houden met alternatieve methoden worden uitgenodigd om mee te doen.

Wil je meedoen, of wil je meedenken? Stuur me dan een berichtje met daarin je e-mailadres. Je ontvangt dan een digitale enquete die bedoeld is om de interesse te peilen.

Vriendelijke groet,
    Marcel

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    In de omgeving Eindhoven hebben wij een dergelijke groep FFotone opgericht (www.ffotone.com).
    Noem je echter geen fotoclub, want dan weet je zeker dat je de verkeerde personen erbij krijgt die toch iets willen weten van hun digi...

Succes!

Shooter
    4x5 Format
    Het is een goed idee om fotografen, die in de analoge hoek werken, bij elkaar te krijgen. Dan komt de praktische kant ook aan bod. En met praktisch bedoel ik dat je naar elkaars fotos kijkt en dat je de praktische doka-ervaring deelt.
    Ik ben het met Willie Jan eens dat je het dan geen fotoclub moet noemen. Maar goed, what is in a name.
    Welke organisatorische vorm het meest geschikt is, zou je moeten bespreken in een bijeenkomst. Daar kun je zien waar de interessen liggen.

Jed

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    AFV= Analoge Fotografie Vereniging ...of iets dergelijks als naam.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Zoiets was er al een beetje met de meetings die Gary organiseerde.
    Het lijkt me leuk de draad weer op te pakken.

Succes,

Rob

MrclSchprs's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Er zijn nu twee mensen aan wie de enquete heb kunnen slijten. Zij waren ook zo vriendelijk deze in te vullen. Ik ben zelf een beginner. Beginnend fotograaf en beginnend dokawerker. En ik zit ook in een fotoclubje. De amicale bijeenkomsten vind ik leuk. Daar kijk ik ook naar uit. Maar ik ben de enige die niet digitaal wil werken. Megapixels en Flickr is wat de klok slaat. Ook leuk, maar ik wil ook kritiek krijgen op mijn afdrukresultaat. Daarom heb ik de koe bij de horens gevat. Eerst eens zien of er interesse is. En dat lijkt het geval te zijn.

Hoe het clubje moet gaan heten is nog open. Voorlopig heb ik als (werk)naam Fotogroep Zilverbeeld. En om domeinkapers voor te zijn is er ook al een website: www.fotogroepzilverbeeld.nl

Ben nieuwsgierig hoe het gaat lopen. En ik ben ook bereid om een organisatorische voortrekkersrol aan te nemen. Voor artistieke en technische diepgang heb ik andere mensen nodig. Ik vind fotograferen leuk. Ik vind afdrukken leuk. En ik wil graag beter worden.

Ik houd jullie op de hoogte!

Groet,
    Marcel

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    dat betekent dus dat als ik blauwdrukken maak, of kooldrukken ik geen lid kan worden?

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    dat betekent dus dat als ik blauwdrukken maak, of kooldrukken ik geen lid kan worden?
    Ik denk dat dat onder de alternatieve procedes valt, zo lang het maar analoog is.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    In de omgeving Eindhoven hebben wij een dergelijke groep FFotone opgericht (www.ffotone.com).
    Noem je echter geen fotoclub, want dan weet je zeker dat je de verkeerde personen erbij krijgt die toch iets willen weten van hun digi...

Succes!
    Willie Jan,
    Ik heb de website van FFtone eens bekeken, en krijg de indruk dat het een groep is van enkele fotografen, maar de bijeenkomsten zijn 'open' . Dan vraag ik mij af, of er niet allerlei digitalisten op de open bijeenkomsten komen.

Jed

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Het is een groep met allemaal analogisten. Enkelen werken daarnaast wel met digitaal.
    De discussie die gaande is, is of het ons niet uitmaakt of je nu analoog of digitaal werkt, als het resultaat maar het niveau van analoog bereikt.
    (we zijn er nog niet uit)

Het gaat ons eigenlijk om de foto, niet om de techniek. Daarom snap ik ook niet dat velen op dit forum meer druk zijn met ontwikkeling van films en andere technische zaken dan met het verbeteren van inhoud. 1x.com is zo'n site waar de creativiteit vanaf druipt, dat mis ik hier nogal. Fotolook heeft ook een hoger creativiteitsgemiddelde.

Page 1 of 10 1234567 ... LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin