Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,761   Posts: 1,516,118   Online: 806

Results 1 to 7 of 7

Shooter
    Medium Format

Opgepikt van het USA forum!!!!

Wat vinden jullie hiervan???????

Formation of Photographic Standards Foundation Inc. (Donald Miller)
    --------------------------------------------------------------------------------

This is to inform those who have access to this site that this morning (1 August, 2005) I met with my attorneys pursuant to the formation of The Photographic Standards Foundation Inc..

The purpose of the Foundation will be to provide definable and verifiable standards that apply to labeling, identification, and definitions of all known photographic exposure and printing processes.

The Foundation will own the rights to all of the above definitions in all legal jurisdictions where the aforementioned rights are granted by the governing municipalities. By virtue of the aforementioned position the Foundation will become the governing body insofar as labeling or identification afixed to or attributed to any given example of photographic work. The Foundation will pursue all known or reported violations of the proper identification of photographic processes to the full extent of the law.

For those who have expressed concern over the intermingling and confusion over various terms of identification, this will provide for the first time the protection that all parties to the various processes have indicated that they want. These standards will be applied impartially and universally throughout the photographic community in all juridisdictions where license has been granted.

My attorneys indicated to me, this morning, that all necessary filings have been completed with the applicable Governmental agencies.

The formal announcement of the initiation of the Foundation operations will follow when all details have been competed.

I will keep you informed via this site and other locations throughout the photographic community regarding the details of this and it's implications as this will apply to each of you.

Ik heb contact gezocht met die jongens om te zien wat ze in Europa van plan zijn????
    graag jullie reacties

Jan

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Is het alweer 1 april?
    Last edited by clogz; 08-03-2005 at 04:49 PM. Click to view previous post history.
    Digital is best taken with a grain of silver.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Klinkt inderdaad als 100% onzin. Als deze man graag zijn fortuin wil besteden aan advocaten, waarom niet. Hij heeft geen been om op te staan.

bv:

APX100 in Rodinal 1:25 hetzelfde als APX100 in XTOL 1:3 ? Good luck mr. Miller om dat te definieren (1:3 XTOL is een compenserende ontwikkelaar FYI)
    Last edited by Marc Leest; 08-03-2005 at 04:31 PM. Click to view previous post history. Reason: voorbeeld
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Komkommertijd ook in de US of A begrijp ik.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Die "foundation..." klinkt op het eerste zicht als onzin, maar...
    Waar hij wel gelijk in heeft is dat iedereen nu maar kan zeggen dat hij/zij palladium of silver gelatine prints enz maakt.
    Bijvoorbeeld: ik was 2 jaar geleden op Art Brussels (internationale kunstbeurs) en een gallerist vertelde me onomwonden dat hij echte palladium prints verkocht gedrukt door een irisprinter??????
    En een andere bood echte "vintage" prints van Man Ray aan (afgedrukt op RC papier!!)

Wat ik wil zeggen, iedereen gebruikt termen zomaar zonder enige controle.
    Graag had ik gezien dat het publiek ingelicht wordt, en dat kan enkel door er een discusie erover te laten losbarsten.
    Dit is werk voor bewustvolle fotografen die van hun vak houden, niet voor advocaten.

Jan

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    De arme man heeft ondertussen de handdoek al geworpen.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    De arme man heeft ondertussen de handdoek al geworpen.
    Ja, hij kon niet tegen de bakken kritiek.
    Wel spijtijg, ik vind het een interessant gegeven. Niet zozeer dat ik van regeltjes hou en zeker niet van advocaten, maar dat er een vorm van standaard zou zijn vind ik geen slecht idee.
    Nu wordt er een beetje teveel geluld door een hoop cow boys ten koste van de serieuze fotografen.
    Als er een soort lijst zou zijn van fotografische toepassingen bijv: wat is een zilver gelatine print, wat is een palldium print enz dan zou alles makkelijker bij naam genoemd worden.
    Voor mijn werk gebruik ik soms ook inkt jetprints, maar ik noem ze "inkt jetprints" en niet "archivally pigmented photographicprints" want dat zou de klant misleiden.
    Ik leef van mijn fotowerk en ik kom teveel mensen tegen die dat soort misleidende titels gebruiken. Het is vermoeiend om steeds weer uit te leggen dat een barietprint echt wel een hogere lichtechtheid heeft dan dat HP printerafdrukje waar 75j lichtechtheid op staat.

Jan

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin