Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,333   Posts: 1,537,406   Online: 1148

Page 4 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 31 to 40 of 54
    argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Sjonge jonge wat zijn we weer Nederlands. Gratis op de eerste rang, en toch nog klagen dat het te duur is.

Ik voel geen enkele behoefte om wie dan ook te bewegen te betalen voor Apug. Betalend of niet betalend, iedereen is welkom. Niet alleen om mee te lezen, maar ook om mee te discussieren. Daarom vind ik bovenstaande argumenten erg irritant.

Natuurlijk is een forum installeren en hosten een fluitje van een cent. Maar Jaap weet ook dat er bij een forum van 36.000 deelnemers en 3/4 miljoen berichten iets meer komt kijken. En dagen hebben nu eenmaal slechts 24 uur.

So what als Sean aan Apug een kostwinning over gehouden heeft ? Dat gun ik hem van harte. Want daarmee heeft hij voor mij wel een unieke plek van analoge uitwisseling gecreëerd. GRATIS ! Vooral voor degenen die er niks voor over hebben.

Waarom dat verschil tussen broodwinners of niet broodwinners Harry? Ik zie niet waarom een subscriber zijn producten zou mogen pluggen. Bij teveel sluipreclame wordt er ingegrepen. Ongeacht of je subscriber bent of niet.

Persoonlijk gebruik ik de extra functies nooit. Toch betaal ik 12 € per jaar. Omdat ik hier vééél meer en vééél betrouwbaardere informatie krijg dan in welk fototijdschrift dan ook. Dat sponsor ik van harte met de prijs van slechts twee fototijdschriftjes gevuld met digi-reclame.
    Last edited by argentic; 11-05-2009 at 07:32 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Recentelijk geswitched van member naar subscirber ( een stukje luiheid..). Ook omdat ik op een ander forum meegemaakt heb wat het runnen van een forum (zeer bescheiden tov APUG) in houd. En wat voor gekrakeel er los barst als een forum niet goed functioneerd.

Natuurlijk bestaat een forum bij de gratie van (goede) bijdragen, maar probeer maar eens een forum te starten met voldoende kritische massa. daar bedoel ik mee voldoend leden, en nog belangrijker participerende leden, en ook beheren van de rust in het kippenhok is niet altijd gemakkelijk.

Ieder moet voor zich zelf weten wat hij doet, maar onze passie wordt al voldoende bedreigt, zouden we dan ook een zo uitstekende "stek" als APUG door onze vingers moeten laten glippen?

Mvgr,

Cor

Shooter
    4x5 Format
    Er is in de nederlandse taal een modern begrip; verdienmodel. Dit concept geeft inzicht in dat er op meer manieren geld verdiend kan worden dan oppervlakig beschouwd . Zonder rekenschap hiervan is niet te begrijpen dat je voor 25 euro half europa door kan vliegen, korting krijgt op je boodschappen als je een klantenkaart hebt, zomaar gratis een advertentie kunt zetten op internet, je foto's kunt uploaden naar flickr enz.
    Als ik een tijdje rond kijk hier op dit forum krijg ik de indruk dat reclame uitingen een onderdeel van het verdien model uitmaakt. Dat kan toch niemand ontgaan zijn. De hoogte van de advertentie opbrengsten zijn rechtstreeks gerelateerd aan het aantal mensen die bereikt worden. En dat is weer mede afhankelijk van de inhoud van het forum. Ergo het creëren van inhoud van een forum is, wat in de financieel wereld genoemd wordt, een asset, activa. Iets waar geld mee verdiend wordt.
    Dat is dus juist wat de actieve leden van het forum gratis en voor niets weggeven. En nu wordt er opeens die mensen verweten dat ze voor een duppie op de eerste rang willen zitten.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Voor mij géén punt. Als APUG er niet was, wist ik niet wat ik nu weet. Bijdrage is het MINSTE wat ik kan doen.

Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Sponsored Ad. (Subscribers to APUG have the option to remove this ad.)

Quote Originally Posted by argentic View Post
    ...en toch nog klagen dat het te duur is.
    Die paar euri kan me echt niet schelen. Het gaat me om de druk die wordt uitgeoefend om me te laten betalen. Een subtiel maar belangrijk verschil.
    Natuurlijk is een forum installeren en hosten een fluitje van een cent. Maar Jaap weet ook dat er bij een forum van 36.000 deelnemers en 3/4 miljoen berichten iets meer komt kijken. En dagen hebben nu eenmaal slechts 24 uur.

Ik heb forums (gehad), na verloop van een geringe tijd was die uitontwikkeld en heb je niets meer te doen. Net als met Joomla bijvoorbeeld. Eerst installeren en configuren, dan zijn de redacteuren nog steeds druk, maar de admin niet.

De forum moderators daarentegen, die zijn altijd druk. Dus die moeten betaald worden. Ik roep daarom iedereen op om zijn contributie over te maken op de rekening van de mod (Wilbert dus), zodat hij zijn werk kan blijven doen. Sean heeft zijn kosten er allang uit en kan van de inkomsten van de advertenties wel leven.

Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Als APUG gewoon een bedrijf was, was ik gewoon klant.
    Doordat het hier over een hobby (voor sommigen een leefwijze) gaat zijn we er nogal emotioneel bij betrokken.
    Dat vertroebelt de zaak.
    zakelijk gezien kun je ook dit bedenken:
    APUG biedt diensten aan, de meerwaarde daarvan zorgt ervoor dat er klanten komen. Een deel daarvan is gratis en moet gedekt kunnen worden door advertenties. Wil je meer, dan kun je daarvoor betalen.
    Ook in deze "handel" gaat het om de prijs- kwaliteit-verhouding of je wilt betalen wat er aangeboden wordt.
    Ik weet dat winkels graag betalende klanten zien, maar als er geen kijkers zijn (niet betalers) komen er ook geen kopers.
    Met andere woorden: alle members zijn kijkers, biedt Sean voldoende kwaliteit voor zijn andere diensten, dan worden er meer members subscribers.
    simpel.

aDieu,
    Johan
    Last edited by argentic; 11-11-2009 at 06:03 AM. Click to view previous post history.

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Sorry,
    Ik bedoel in de eerste zin niet Sean te zeggen, maar APUG.

Johan

Is gecorrigeerd. (Wilbert)
    Last edited by argentic; 11-11-2009 at 06:04 AM. Click to view previous post history.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Die paar euri kan me echt niet schelen. Het gaat me om de druk die wordt uitgeoefend om me te laten betalen. Een subtiel maar belangrijk verschil.
    Wie oefent er druk uit om te betalen? Iedereen is welkom. GRATIS !! Je betaalt alleen als je APUG wilt ondersteunen, als je er geld op wilt verdienen (advertenties) of voor enkele extra's zoals de galerie (die diskruimte en bandbreedte inneemt). De extra functies kun je met gemak elders gratis vinden. Dus ik zie niet goed wie je dwingt om iets te betalen.

Quote Originally Posted by Merlin View Post
    Ik heb forums (gehad), na verloop van een geringe tijd was die uitontwikkeld en heb je niets meer te doen. Net als met Joomla bijvoorbeeld. Eerst installeren en configuren, dan zijn de redacteuren nog steeds druk, maar de admin niet.
    Was dat maar waar. Ik herinner me nog de tijd dat jij de admin was van PhotoCrack. De meeste ingrepen waren op zichzelf misschien geen grote investering, maar opgeteld vergde het meer tijd dan jij had.

Sindsdien heb ik zelf Phot-O-Vergne en nog wat andere sites opgezet. Nou, wil je een website actueel houden dan vergt dat voortdurende investering van tijd en energie. Voor een forum ligt dat wel iets anders. Maar het is echt niet zo dat je op je lauweren kunt rusten.

De forum moderators daarentegen, die zijn altijd druk. Dus die moeten betaald worden. Ik roep daarom iedereen op om zijn contributie over te maken op de rekening van de mod (Wilbert dus), zodat hij zijn werk kan blijven doen.
    Dankjewel voor de suggestie, maar ik herinner me niet dat ik iets gevraagd had

Sean heeft zijn kosten er allang uit en kan van de inkomsten van de advertenties wel leven.
    Nou en? Dat gun ik hem van harte. Want beter dan Apug ben ik nog niet tegen gekomen voor mijn passie. Ik kan hoogstens zeggen dat jij en/of ik APUG destijds zelf op had moeten zetten.
    Last edited by argentic; 11-12-2009 at 02:26 AM. Click to view previous post history. Reason: schrijffoutje
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    4x5 Format
    Je betaalt alleen als je APUG wilt ondersteunen, als je er geld op wilt verdienen (advertenties) of voor enkele extra's zoals de galerie (die diskruimte en bandbreedte inneemt).
    Als je deze zin goed analyseert dan ontdek je al dat er een zeker druk vanuit gaat om te gaan betalen. Als je betaalt ondersteun je apug. Als je niet betaald, wat dan ?

Ik vind het allemaal een te simpele voorstelling van zaken.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Wie oefent er druk uit om te betalen?
    Jij, door te schrijven:
    Sjonge jonge wat zijn we weer Nederlands. Gratis op de eerste rang, en toch nog klagen dat het te duur is.
    maar ook Sean met de melding die bij mij paginabreed boven elke pagina staat:

Was dat maar waar. Ik herinner me nog de tijd dat jij de admin was van PhotoCrack. De meeste ingrepen waren op zichzelf misschien geen grote investering, maar opgeteld vergde het meer tijd dan jij had.
    Dat was een zelf gemaakte CMS, dat is niet te vergelijken met een standaard van de plank forum. Daarbij was ik ook nog redacteur, die boeken recenseerde, interactiviteit bedacht, etc.

Laat ik het zo formuleren: er zijn drie grote taken die je moet uitvoeren bij een website: automatisering, acquisitie en het modereren zelf, of redigeren, redactiewerk zo je wilt. Als je commercieel bent, doe je alleen de acquisitie en laat je de rest door iemand anders uitvoeren. Dat kan als de automatisering nihil is (een voorgebakken forum) en je iemand hebt die gratis als moderator werkt. Ben je iemand die graag automatiseert, dan moet je de acquisitie uitbesteden. Klinkt simpel, maar dat is het ook.

Er zijn zoveel voorbeelden op internet te vinden van mensen die website, blog of iets anders hebben, het begint te lopen, het wordt voor veel geld overgedaan. Voorbeeld is marktplaats, maar ook de twitter voor breaking news. Eerst is het liefdewerk ouwe kranten, dan is de man er achter stinkend rijk. De wijze les is dat niemand hoeft te betalen voor content, de mensen die het maken houden er mee op omdat het niet zo'n goed idee was, of houden ermee op omdat ze rijke stinkerds zijn.

Ik probeer je trouwens al lang niet meer te overtuigen, dat is onbegonnen werk. We verschillen gewoon van mening, dat kan altijd voorkomen. Maar maak me niet uit voor wrek, mijn geld vloeit echt wel, bijv. naar goede doelen, die niet dwang uitoefenen.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Page 4 of 6 FirstFirst 123456 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin