Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,533   Posts: 1,572,706   Online: 796

Page 5 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 41 to 50 of 54
    argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Als je deze zin goed analyseert dan ontdek je al dat er een zeker druk vanuit gaat om te gaan betalen. Als je betaalt ondersteun je apug. Als je niet betaald, wat dan ?

Ik vind het allemaal een te simpele voorstelling van zaken.
    Hoi Gary,

Als je me citeert, citeer me dan alsjeblieft compleet. Want "De extra functies kun je met gemak elders gratis vinden. Dus ik zie niet goed wie je dwingt om iets te betalen." verandert volgens mij de hele betekenis van het citaat.

Als je niet betaalt gebeurt er helemaal niks. Dan blijf je gewoon volwaardig mee discussieren als altijd. Zolang een minimum aantal mensen sponsort of adverteert loop je geen risico dat Apug verdwijnt.
    Last edited by argentic; 11-12-2009 at 04:48 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik probeer je trouwens al lang niet meer te overtuigen, dat is onbegonnen werk. We verschillen gewoon van mening, dat kan altijd voorkomen. Maar maak me niet uit voor wrek, mijn geld vloeit echt wel, bijv. naar goede doelen, die niet dwang uitoefenen.
    Hoi Jaap,

Het is helemaal niet mijn bedoeling om je uit te maken voor wrek. Integendeel. Ik ken je wel beter.

Maar de realiteit is dat Apug discussies nog altijd gratis zijn. En de discussies zijn de enige echte functie van Apug volgens mij. Hoe meer gratis dan gratis kunnen die worden ?

Blijkbaar stoort het jou en enkele anderen dat Sean aan Apug geld overhoudt. Waarom? Heb je daar last van? Vanwege de paar extra functies die je - gratis en zelfs beter - elders kunt vinden? Vanwege het idee dat er met een gratis forum geld valt te verdienen? Omdat Sean het geluk heeft gehad de eerste te zijn met een analoog forum? Stoort het je ook dat tijdschriften of kranten salaris of geld uitdelen aan hun eigenaars of aandeelhouders? Of dat auteurs slechts 5% krijgen van de verkoopprijs van een boek?

Tegen de tijd dat Apug voor veel geld verkocht wordt, ben ik de eerste om te vertrekken en een nieuw gratis forum op te zetten. Hetzelfde geldt als we voor de discussies moeten gaan betalen. Of wanneer Sean kind aan huis wordt bij Bill Gates. Ik zou zelfs opstappen als we voor onze inbreng betaald zouden krijgen. Maar tot die tijd is Apug volgens mij het beste wat ons analoge fotografen kon overkomen.

Persoonlijk sponsor ik dat met plezier voor minder dan een tientje per jaar. Niet omdat ik moderator ben of aandelen zou hebben. Maar omdat ik me daarmee verzeker van het beste analoge tijdschrift ter wereld. Ik heb voor een veelvoud van dat bedrag abonnementen die me nog geen fractie opleveren van de info op Apug.

Intussen is ieder wie niet betaalt evengoed welkom. Heb je ooit gezien dat er in discussies verschil gemaakt wordt tussen subscribers, members en meelezers? Ik niet. Heb ik je als moderator ooit gevraagd om te betalen? Niet dat ik weet. Jij en vele anderen lezen en discussieren al jaren volwaardig en gratis mee. Dus ik zie het probleem niet.

=============

Als iemand nog nieuwe argumenten in kan brengen voor deze discussie hou ik me aanbevolen. Anders lijkt het me beter om deze thread te sluiten. Want we zijn vooral argumenten aan het herhalen.
    Last edited by argentic; 11-12-2009 at 04:44 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Hoi Gary,

Als je me citeert, citeer me dan a.u.b. compleet. Want "De extra functies kun je met gemak elders gratis vinden. Dus ik zie niet goed wie je dwingt om iets te betalen." verandert volgens mij de hele betekenis van het citaat. En als je niet betaalt gebeurt er helemaal niks. Dan blijf je gewoon mee discussieren als altijd.
    Sorry ik heb je verkeerd begrepen. Mijn indruk was dat er een vorm van moreel appel gedaan werd. Het maakt dus niet uit of je subscriber bent of niet.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Mooi besluit van de discussie lijkt me.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Even kijken of ik het goed heb.

$24 per jaar, dat is 16 euro. mot daar zolang over nagedacht worden....

Verder moet de server onderhouden worden (1x per 3 jaar nieuwe machine) al dan niet gehost wat ook geld kost, moet hij dataverkeer per gigabyte betalen en tijd steken in sponsors. Ik denk niet dat hij er echt rijk van wordt maar alleen een mooie boterham met worst overhoud.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Okee, geen einde discussie dan. Het leeft wel.

Wilbert, je toont aan dat je er geen moer van begrijpt:
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Blijkbaar stoort het jou en enkele anderen dat Sean aan Apug geld overhoudt.
    Van mij mag Sean miljonair worden, vandaag nog. Seans initiatief is geweldig. Er moet boter bij de vis. Het is hem van harte gegund.

Waarom gaat het ons dan wel? In de woorden van Gary: Onze...
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    ... indruk was dat er een vorm van moreel appel gedaan werd.
    Ik voel me onder druk gezet, wat ik niet netjes vind.

Wilbert, waarom reageer je zo scherp, vind je dat we jou te kort doen?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    4x5 Format
    Ik zie de APUG als een idealistische organisatie, met als doel de analoge fotografie te promoten. Dit gebeurt o.a. via het uitwisselen van in formatie, het publiceren van fotos en de organisatie van bijeenkomsten.
    Dit 'goede doel' kun je steunen door een vrijwillige bijdrage van $ 24 (16 euro).
    Ik vertrouw er op dat die 16 euro goed besteed zijn. Of, eigenlijk, ik neem gewoon aan dat die 16 euro goped besteed zijn.

Stel je voor dat we alle goede doelen en commerciele instellingen zouden moeten gaan controleren.

Jed

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Even kijken of ik het goed heb.

$24 per jaar, dat is 16 euro. mot daar zolang over nagedacht worden....

Verder moet de server onderhouden worden (1x per 3 jaar nieuwe machine) al dan niet gehost wat ook geld kost, moet hij dataverkeer per gigabyte betalen en tijd steken in sponsors. Ik denk niet dat hij er echt rijk van wordt maar alleen een mooie boterham met worst overhoud.
    Sorry, mijn "minder dan een tientje" moest "minder dan twee tientjes" zijn. De 12 $ subscription is voor studenten.

Ik heb tot nu toe geen reden om aan te nemen dat Sean er rijk van wordt. Wel dat hij er een kostwinning aan overhoudt.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    Okee, geen einde discussie dan. Het leeft wel.

Wilbert, je toont aan dat je er geen moer van begrijpt:Van mij mag Sean miljonair worden, vandaag nog. Seans initiatief is geweldig. Er moet boter bij de vis. Het is hem van harte gegund.

Waarom gaat het ons dan wel? In de woorden van Gary: Onze... Ik voel me onder druk gezet, wat ik niet netjes vind.
    Als je vindt dat ik je als moderator of anderszins onder druk zet om te betalen, dan hoor ik dat graag. Want dat is absoluut niet mijn bedoeling. Ik zou Apug niet graag meer willen missen. Dus steun ik financieel, en moedig dat ook aan. Maar daar blijft het ook bij. Ik wil helemaal niemand dwingen of uitsluiten.

Wat de geciteerde text van Sean betreft, (die ik als subscriber inderdaad niet meer zie). Wanneer daar staat "If at all possible support us with a subscription." zie ik persoonlijk niet hoe je onder druk gezet wordt. Wel dat er een moreel appel op je gedaan wordt, zonder enige verplichting.

Blijft dat je in werkelijkheid geen strobreed in de weg wordt gelegd om gratis deel te nemen.

Wilbert, waarom reageer je zo scherp, vind je dat we jou te kort doen?
    Waarom zou je mij te kort doen ?? Ik reageer scherp omdat ik de aangehaalde "tegen-betaling-argumenten" oneigenlijk en stemmingmakend vind, terwijl in werkelijkheid iedereen gratis mee kan discussieren.
    Last edited by argentic; 11-12-2009 at 05:34 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Ik zie de APUG als een idealistische organisatie, met als doel de analoge fotografie te promoten. Dit gebeurt o.a. via het uitwisselen van in formatie, het publiceren van fotos en de organisatie van bijeenkomsten.
    Dit 'goede doel' kun je steunen door een vrijwillige bijdrage van $ 24 (16 euro).
    Ik vertrouw er op dat die 16 euro goed besteed zijn. Of, eigenlijk, ik neem gewoon aan dat die 16 euro goped besteed zijn.

Stel je voor dat we alle goede doelen en commerciele instellingen zouden moeten gaan controleren.

Jed
    De werkelijkheid is dat Apug volkomen idealistisch is gestart. Maar inmiddels is het een kostwinning geworden voor de oprichter. Dat garandeert echter wel dat Apug in stand blijft. Ik zie Apug dus niet zozeer als een goed doel, maar meer als 's werelds beste stek/tijdschrift voor analoge fotografen.

Ik heb geen aanwijzingen dat Sean er echt rijk van wordt. Op een bepaald moment moest hij toch weer een parttime baan aannemen omdat hij van Apug niet bleek te kunnen leven. Toen zijn er ook de advertenties bijgekomen. Ik weet niet precies hoe dat nu zit, maar niets wijst erop dat hij al "binnen" is.

Ik ben er persoonlijk wel degelijk voor dat alle goede doelen gecontroleerd worden. Zelfs strenger dan commerciele instellingen. Want een goed doel is geen goed doel meer als het doel niet goed meer is.
    Last edited by argentic; 11-12-2009 at 05:23 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Page 5 of 6 FirstFirst 123456 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin