Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,754   Posts: 1,515,959   Online: 971

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 40
    Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Annemarieke View Post
    Jammer
    Maar wat Hadeer heeft gedaan kan jij toch ook? Gewoon in je omgeving vragen wie met jou een keertje op pad wil. Hartstikke gezellig, er is niets fijners dan met bloedverwanten cq soortgenoten over onze mooie hobby te filosoferen. En anders kan je natuurlijk eens een keertje langskomen om je fotowerk te laten zien, of komen wij naar jou naar het mooiste plekje in jouw omgeving?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Heb o.a. jaren een landschapsgroep gerund hier in de omgeving. Iedereen is digitaal of heeft geen interesse meer in bijeenkomsten. Ik fotografeer regelmatig met mensen, o.a. ga ik ieder jaar met en groepje fotografen van de Fotokring naar een stad in Europa (Boedapest, Venetië...). Verder heb ik mijn vrienden op het eiland Skye in Schotland waar ik meerdere keren per jaar logeer, en waar ik samen mee fotografeer.

Kortom, ik ben geen zwervende in de woestijn, maar vind het wel heel jammer dat bijna niemand meer analoog werkt.

De Kroegbijeenkomsten zijn behoorlijk ver weg, begrijpelijk omdat onze Belgische vrienden ook moeten kunnen komen. De combinatie gezondheidsproblemen en drukte met mijn studie (HBO Vertaler Engels) zorgen ervoor dat ik de laatste par jaar niet heel veel tijd aan fotografie heb kunnen besteden besteden.

Maar als het zo uitkomt, kom ik zeker een keer langs op een Kroegmeeting. Ik moet nog ongeveer een jaar met mijn studie aan de slag en dan krijg ik wat meer vrij tijd voor fotografie.

Groetjes,
    Anne Marieke

hadeer's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    16

Regio voor werkgroep

Quote Originally Posted by Annemarieke View Post
    Wat is jouw regio?
    Sorry voor de late beantwoording. Had digitale onenigheid met mijn printer. Mijn regio is Transijssel.

Shooter
    35mm
    Ik ben bij een fotoclub in scherpenheuvel-zichem (ScherpZicht) we zijn er met een dikke 20 actieve leden en we zijn nog met 2 zwart-wit analoog werkers en een kleur analoog werker. de club bestaat nu 20 jaar en toen ik erbij kwam (3 jaar geleden) waren er nog een paar dia werkers maar intussen is op 3 na iedereen dus digitaal bezig...
    Gisteren hier op het werk nog een gesprek gehad met iemand die vroeger actief bezig was met fotografie, toen ik hem zei dat ik op zwart wit werkte en een doka had keek hij wel even raar op (ik ben 27 jaar oud en van doka werk word vaak gedacht dat het allemaal oudere mensen zijn...) en toen zei hij ook wat ik allang denk "doka, het is toch iets moois dat aan het verdwijnen is..." ach ja, nog een jaar of 30 doka werk en dan kan ik mee in bokrijk gaan staan bij de ''oude ambachten"

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by TomStr View Post
    ( ach ja, nog een jaar of 30 doka werk en dan kan ik mee in bokrijk gaan staan bij de ''oude ambachten"
    Ik houd het op 10 jaar vanaf nu.

dr. ego's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    eventjes een schopje.
    maar ik ben benieuwd of er hier leden zijn uit de regio tilburg, of leden die iets weten over een fotoclub uit mijn regio die nog (gedeeltelijk) analoog zijn.
    ik heb al een beetje gezocht via google maar heb daar niet echt veel kunnen vinden.
    iemand tips om fotoclubs te vinden?

Shooter
    Medium Format
    Misschien via de fotobond

http://www.fotobond.nl/fotobond_home.htm

met vriendelijke groet,

Theo Bartelings

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ha, ha die is leuk.
    De fotobond heeft zijn edele delen op het slachtblok bij de digitale fotobranche gelegd.
    In mijn regio eens voorgesteld om een inventarisatie te maken van degenen die de traditionele fotografie een warm hart toedragen. In plaats dat ze dat serieus aanpakken staat er in het bulletin nauwelijks vind- of leesbaar één regeltje.
    Met andere woorden we hebben het geprobeerd maar helaas... en van het (lees mijn) gezeur af.
    Binnen die club is er totaal geen enkele interesse om de traditionele fotografie te ondersteunen.
    Helaas pindakaas, einde lidmaatschap.
    harry

Release, the best you can do...

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Helaas pindakaas...
    IDD pindakaas. Ik heb dezelfde ervaring met de fotoclub. Er zijn keuzes gemaakt, die niet mijn keuzes zijn. Kritiekloos, kwaliteitsloos, voor de amateur is dat leuk. Als je niet meer dat kan halen wat je zoekt, moet je wegwezen. Je hoeft het niet te verzieken voor diegenen die het acceptabel vinden. Er zijn elders nog zoveel leukere initiatieven. Neem nou bijvoorbeeld de kroegmeetings, of de Gary-meetings, hoe je het ook wilt noemen. In één bijeenkomst wordt meer kwaliteit getoond dan een jaar op de fotoclub. Kijk verder als je uitgekeken bent. Wanneer gaan we weer op pad, Harry?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by dr. ego View Post
    eventjes een schopje.
    maar ik ben benieuwd of er hier leden zijn uit de regio tilburg, of leden die iets weten over een fotoclub uit mijn regio die nog (gedeeltelijk) analoog zijn.
    ik heb al een beetje gezocht via google maar heb daar niet echt veel kunnen vinden.
    iemand tips om fotoclubs te vinden?
    Zat er in Goirle geen zwart/wit groep?

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin