Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,954   Posts: 1,586,011   Online: 678

Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 10 of 40
    Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9

Analoge foto club / groep

Zijn er nog fotoclubs die uitsluitend analoog werkende leden hebben?

De fotogroep waar ik lid van ben, bestaat uit ongeveer 15-20 personen.
    4 daarvan werken analoog, waar van ik er 1 ben. 3 daarvan hebben een doka.
    Ik wordt af en toe moe van het geneuzel over knoppen en schuifen en snel toetsen. Dan zie je af en toe de meest vreselijke "foto's" met de opmerking " ik drukte ergens op en nu heb ik dit, en ze kijken er heeel trots bij. En dan schud ik in gedachte mijn hoofd. Maar verder is het wel gezellig hoor, ik blijf wel lid. Maar zoek meer diepgang op het analoge vlak. Gelukkig is er de Apug kroegmeeting.

Hoe is het bij jullie op de club.
    Daniel

Shooter
    Medium Format
    Wij hebben net ons 50 jarig jubileum achter de rug met ruim 50 leden. Er zijn nog veel leden welke dia's maken, helaas loopt ook dit terug. Er zijn ongeveer 4 leden die zich bezig houden met zwart-wit. De vereniging heeft een eigen ruimte met een DOKA. De DOKA wordt weinig gebruikt, zelf alle materialen meenemen.
    De instroom is allemaal digitaal.
    De vereniging heeft pas een beamer aangeschaft.

Ik zelf ben er pas 2 jaar. Ik heb pas later, na verkenning, besloten analoog te gaan. Minolta kb en Rollei MF.
    Ik zelf heb thuis een kleine primitieve DOKA.

met vriendelijke groeten,

Theo Bartelings

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Daniel,
    Je verkeert nog in een riante positie! Binnen mijn fotoclub (Fotokring Uithoorn) ben ik nog de enige met een doka, en werk ik ook nog als enige volledig analoog. Er worden wel dia's gemaakt, maar die worden ingescand en bewerkt.

We moeten het denk ik hebben van de mensen op dit forum, want een dokawerker begint in Nederland een uitgestorven ras te worden.

Maar goed, ik hou stug vol!

Groetjes,
    Anne Marieke

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Annemarieke View Post
    Daniel,
    Je verkeert nog in een riante positie! Binnen mijn fotoclub (Fotokring Uithoorn) ben ik nog de enige met een doka, en werk ik ook nog als enige volledig analoog. Er worden wel dia's gemaakt, maar die worden ingescand en bewerkt.

We moeten het denk ik hebben van de mensen op dit forum, want een dokawerker begint in Nederland een uitgestorven ras te worden.

Maar goed, ik hou stug vol!

Groetjes,
    Anne Marieke
    Dus Marcel van Balken (Fotokring Uithoorn) is ook een analoge afvallige?
    Hij heeft zijn werk eens getoont bij ons op de club.
    dat was allemaal analoog. Een echt doka kunstenaar. Maar je moet er van houden.

Groeten Daniel

Shooter
    Medium Format
    Hallo,

In maastricht heb je naast de fotoclubs nog een opleiding van KUMULUS,gemeentelijk centrum voor div. kunsten als schilderen,beeldhouden,dans etc en ook 1 afdeling analoge fotografie en een afd digitale fotografie.
    op de analoge opleiding nog ca 15 leden ,digitaal veel meer.
    Er wordt door de directie wel geinvesteerd in dig maar minder in analoog.
    toch zie je mensen naar analoog overgaan.
    met name zie je bij dig. bij presentatie in het afdrukken een eenheidsworst ontstaan met name in zwart-wit.
    ondanks vaak mooie opnamen zijn de afdrukken zo gelijk dat je niet kunt zien van wie ze zijn.
    digitaal geeft voor de mensen een sneller resultaat en dat vinden ze mooi.

ik ga wel eens kijken naar fotoclubs hier en je ziet daar bijna alles dig-kleur.
    Ook hier in de afdrukken eenheid ,akelig scherp en vaak koud.
    Heelaas blijft in de analoge afd betere app achterwege hetgeen het oudbollige versterkt.
    bij investeringen wordt helaas gedacht,eerst leden en dan app. in plaats van
    andersom,waardoor de presentatie bij inschrijvingen ( open dagen ) er onaantrekkelijk uitziet en bij opleiding niet prettig gewerkt kan worden.

ikheb zelf in de garage een gedeelte maar in de winter helaas te koud om te werken,is voor veel mensen ook een bezwaar.
    Ik blijf plezier houden in analoog en blijf me ontwikkelen in fotos te nemen en niet om opnames te + deleten +.

Groetjes uit MAASTRICHT.

RUUD>

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Daan72 View Post
    Dus Marcel van Balken (Fotokring Uithoorn) is ook een analoge afvallige?
    Hij heeft zijn werk eens getoont bij ons op de club.
    dat was allemaal analoog. Een echt doka kunstenaar. Maar je moet er van houden.

Groeten Daniel
    Daniel,
    Marcel werkt nog wel op film, maar scant vervolgens alles in en werkt in Photoshop. Maakt prachtige dingen, net als vroeger in zijn doka.

Groetjes,
    Anne Marieke

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Ruud View Post
    ikheb zelf in de garage een gedeelte maar in de winter helaas te koud om te werken,is voor veel mensen ook een bezwaar.
    Dat is zeker een bezwaar. Mijn doka zit in de nok van ons huis, en daar is het in de winter ook koud. Ik heb een radiator op wieltjes die de boel binnen een uur op 20 graden heeft.

Koud heeft ook voordelen: het papier blijft vers!

Groetjes,
    Anne Marieke

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Onze club heeft nog 7 leden die analoog werken en een doka hebben waarvan 3 op grootformaat en 6 op kleinbeeld/middenformaat.

We weten op dit moment niet waat de toekomst ons brengt. Wat wel een feit is, is dat je als club ook digitaal moet gaan voeren wil je nog nieuwe leden aantrekken.
    Misschien (hoop ik) dat er in de toekomst meer regionale clubs ontstaan die analoog gaan voeren om de personen samen te brengen.

Willie Jan.

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Misschien (hoop ik) dat er in de toekomst meer regionale clubs ontstaan die analoog gaan voeren om de personen samen te brengen.

Willie Jan.
    Willie Jan je neemt me de woorden uit mijn mond.
    Dat is wat ik zoek, een club waar je als analoog niet alleen staat.
    Op mijn club hoor je bijna alleen photshop informatie,waar ik niets aan heb.
    Om kwaliteit na te streven moet je er over praten en dat is het makkelijkste in een club. Apug is natuurlijk ook een uitkomst, maar in gesprek komt alles toch beter over. Misschien moet er op Apug een landkaart komen met daarop stipjes waar mensen wonen en dan contact gelegt kan worden als men vragen heeft.
    Misschien is dat drempel verlagend als men weet dat iemand dicht bij woont en dan kan kijken hoe die alles doet. En beginner heeft daar veel aan denk ik.
    Misschien is dat een idee.???

Groeten Daniel

dokaprutser37's Avatar
    Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by Daan72 View Post
    Willie Jan je neemt me de woorden uit mijn mond.
    Dat is wat ik zoek, een club waar je als analoog niet alleen staat.
    Op mijn club hoor je bijna alleen photshop informatie,waar ik niets aan heb.
    Om kwaliteit na te streven moet je er over praten en dat is het makkelijkste in een club. Apug is natuurlijk ook een uitkomst, maar in gesprek komt alles toch beter over. Misschien moet er op Apug een landkaart komen met daarop stipjes waar mensen wonen en dan contact gelegt kan worden als men vragen heeft.
    Misschien is dat drempel verlagend als men weet dat iemand dicht bij woont en dan kan kijken hoe die alles doet. En beginner heeft daar veel aan denk ik.
    Misschien is dat een idee.???

Groeten Daniel
    het zou een uitkomst kunnen zijn
    ik vind het een uitermate goed idee,
    ik zit ook op een fotoclub en ik ken de zogenaamde nadelen van analoog van voren en naar achter,van de gedigitaliseerde mede fotomakers
    want ja als je mee wilt doen moet je digitaal...
    en ik heb altijd tegen de stroming in gezwommen
    dus ik wil gewoon analoog met een sopdoka....

Page 1 of 4 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin