Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,492   Posts: 1,571,363   Online: 950

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 36
    Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Hebben wij, toen we pas begonnen, ook meteen dat hoge niveau gehaald? Laten we eerlijk zijn nee toch...
    Af en toe kijk ik wel eens terug naar mijn oude (eerste) werk als fotoamateur. Ik zou het niet meer durven tonen.
    Klopt Harry, echter is was bereid om tijd te steken in mijn hobby om verder te komen, er zijn personen die na 10 jaar nog steeds op dit begin niveau zijn blijven steken...

Geeft niets, dit geeft alleen aan dat ik op zoek moet naar een groep waar ik wel iets van kan leren of info uitwisselen. Alleen zijn deze heel dun gezaaid...

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    ... Af en toe kijk ik wel eens terug naar mijn oude (eerste) werk als fotoamateur. Ik zou het niet meer durven tonen.
    Dat heb ik ook wel met recentere foto's. Vandaar mijn stelling dat de beste foto die je genomen hebt je laatste is. Of jouw laatste wordt je beste foto... :o
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Ze reageren zo omdat ze gewoonweg niets over de foto kunnen zeggen.
    Dit is een gebrek aan kennis.
    Of jou niveau is dermate hoog dat ze er niets meer over kunnen zeggen...
    Ik denk het eerste, want dat ligt wel erg voor de hand. Misschien dat digitaal dom maakt?

Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Wij zijn binnen onze club een tijd geleden gestart met een werkgroepje die proberen op zich op alle vlakken te verbeteren. Afdruktechniek,Compositie leer etc....
    En hoe weinig belangstelling is er nog voor?
    Bij mijn fotoclub zijn ze altijd bezig met afdruktechniek. Er is altijd wel commentaar op de prints, want de 1 heeft net een betere inktjetprinter dan de andere. Ik denk niet dat ze weten wat compositie is. Of ze kennen er maar 1 en ze wijzen alles af wat er niet aan voldoet. Kom ik met klassieke composities dan is het nog goed.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    4x5 Format
    Deze discussie intrigeerd. Zelf heb ik mijn lidmaatschap van 'mijn' fotoclub een jaar of 3 geleden opgezegd. Maar volgens mij niet zozeer van wegen 't percentage beginners nivo of digitalen. Maar meer door de ontstane houding. Op een of andere manier lijkt 't alsof kwaliteit niet meer een exponent van de maker is. Men heeft met andere woorden niet meer 't gevoel er gewerkt moet worden aan kwaliteit. Het is iets wat voort komt uit 't doosje. Vroeger als je met een beroerde foto aan kwam had je dat aan jezelf te wijten. Nu ligt 't aan .... (iets technisch door de fabrikant bepaald).

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    De een is tevreden met een brood van de supermarkt en de andere neemt de moeite en gaat daarvoor naar de ambachtelijke bakker.
    De eerste herkent door zijn afgevlakte smaak waarneming niet meer de fijne smaak van het echte brood en vind dat dus lekker... Het is maar waar je van houdt.
    Toch is er wel licht aan de horizon aangezien stug volhouden met kwaliteit te presenteren wél loont. Af en toe hoor je dan opmerkingen die je ego wel strelen... Nou even dan...
    er is hier een gezegde....
    "wat de boer niet kent dat vreet hij niet"

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Ik ben lid van twee clubs en het is leuk om over foto's te praten. Ook ben ik de enige die nog analoog werkt, maar het is leuk om te zien dat steeds meer mensen zwart/wit gaan doen en ondervinden dat het moeilijk is. De meesten zijn net bezig met digitaal en merken dat het gewoon moeilijk is om een fatsoenlijke afdruk te maken. Twee maten werken met een Canon 5D en een Epson 4800 en daar komen inmiddels verdraaid mooie prints uit. Een van de maten is nu bezig met digitale negatieven en maakt daarmee broomolie's, kalotypie, etc. Het belangrijkste is dat je met mensen bezig bent die willen investeren in fotografie, die best een paar uur willen wachten op goed licht. Daarnaast moet iedereen gewoon z'n eigen ding doen.

Ben
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    En hoe weinig belangstelling is er nog voor?

Bij mijn fotoclub zijn ze altijd bezig met afdruktechniek. Er is altijd wel commentaar op de prints, want de 1 heeft net een betere inktjetprinter dan de andere. Ik denk niet dat ze weten wat compositie is. Of ze kennen er maar 1 en ze wijzen alles af wat er niet aan voldoet. Kom ik met klassieke composities dan is het nog goed.
    Wij zijn met 5 personen.

Dus heel de avond gaat het over je moet de instelling x op 40% zetten en de bla bla bla... Laat ze die inkjet print maar eens in de zon leggen gedurende de zomer en daarna vergelijken met een print die in het donker heeft gelegen.. Da's pas lachen. En UV bestendige inkt bestaat niet, anders had men dit al lang in verf gestopt.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ik krijg de indruk bij de fotoclub waarvan ik (nog) lid ben dat het meer en meer draait om de technische zaken, zijnde camera's, printers en software, dan het uiteindelijke beeld. Die laatse met name legt loepzuiver vast waar het 'm aan schort. Iedereen kan het zien, uitvluchten maken kan niet want het is voor iedereen zichtbaar. Om te voorkomen dat je de volgende keer ook met zo'n prent afgezeken wordt onthoudt je je van commentaar in de hoop dat de ander je straks ook spaart. Lang leve de d*g*t*l* revolutie.

BTW Jaap: de beste foto moet ik nog maken maar die plan ik voor de volgende week in...
    Dank voor je bemoedigende woorden.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Altijd huistuinkeukenfamiliefotograaf geweest. In aanloop van mijn prepensioen en dus meer tijd, me 3 jaar geleden aangesloten bij de plaatselijke fotoclub. Naast mijn oude Minolta ook een digicompact aangeschaft om te kijken of digitaal iets is.
    Me later toegelegd op z/w en dit jaar de doka. Het doka proces gaar zeer traag. Maar dat komt misschien ook omdat ik nog niet tevreden ben over mijn z/w werk.
    Door het digitale tijdperk is er een enorme toeloop naar de fotoclub, zo erg zelfs dat er dit jaar een ledenstop is ingevoerd. We zijn een zeer actieve club met een goed variërend programma.
    Helaas gaan steeds meer mensen over op digitaal. Buiten nog 2 mensen uit Alkmaar die helaas niet te vaak komen, ben ik het enige actieve z/w lid. Op z/w vragen krijg ik weinig respons.

Ik liet, iemand die al jaren lid is en voorheen veel dokawerk deed , mijn eerste schreden in de nachtfotografie zien om daar eventueel over te discussiëren. Ik kreeg echter geen aansluiting.
    Ik weet van één dat deze vroeger goed bedreven was in de doka, maar zo druk bezig is om van alles te organiseren dat ik weinig gelegenheid heb om rustig te praten.
    Nu is alles voor 90% digitaal en nog enkele zeer goede die trouw blijven aan dia. Ik zelf zwem een beetje rond als een spons om toch zoveel mogelijk op te pakken en daar waar mogelijk me zelf te verbeteren. Maar dit gaat met vallen en op staan.
    Dat neemt niet weg dat er genoeg kwaliteit zit in onze vereniging met goede scores in de bondswedstrijden. Dit jaar zelfs een goeden sticker voor iemand.
    Maar ik zie ook bedroevend werk zelfs bij bondsdagen.

met vriendelijke groet,

Theo Bartelings

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Ik krijg de indruk bij de fotoclub waarvan ik (nog) lid ben dat het meer en meer draait om de technische zaken, zijnde camera's, printers en software, dan het uiteindelijke beeld.
    Harry

Zoiets gebeurt hier ook. De meeste discussies gaan over technische zaken. Daar is toch niets mis mee, maar dat heeft niets met digitaal of niet te maken.
    Ben
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin