Discussions: 42,723 | Messages: 574,615 | Members: 28,062 | Online: 173 | Chatroom: 0
User Name:  Password:

"That is called grain. It is supposed to be there." -Flotsam

APUG search    RSS MOBILE
Customize Sidebar
Go Back   APUG > APUG Nederlandse Forums > APUG.ORG Dutch > Feedback en discussie > Bezoeken van (amateur) Exposities

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-18-2007, 05:08 AM   #31 (permalink)

Willie Jan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Theo Bartelings View Post
Me later toegelegd op z/w en dit jaar de doka. Het doka proces gaar zeer traag. Maar dat komt misschien ook omdat ik nog niet tevreden ben over mijn z/w werk.

Dat neemt niet weg dat er genoeg kwaliteit zit in onze vereniging met goede scores in de bondswedstrijden. Dit jaar zelfs een goeden sticker voor iemand.
Maar ik zie ook bedroevend werk zelfs bij bondsdagen.
Doordat het traag gaat, let je beter op details en wordt je uiteindelijke resultaat beter.

Scores van de fotobond moet je ook met een korrel zout nemen. Wat er af en toe een sticker krijgt wil ik niet eens in de kamer ophangen.
Een foto is iets waar je alleen technisch gesproken over kan praten. Of het je aanspreekt is persoonlijk en kan je niet waarderen met punten.
Old 12-18-2007, 06:02 AM   #32 (permalink)

Quote:
Originally Posted by Willie Jan View Post
Doordat het traag gaat, let je beter op details en wordt je uiteindelijke resultaat beter.

Scores van de fotobond moet je ook met een korrel zout nemen. Wat er af en toe een sticker krijgt wil ik niet eens in de kamer ophangen.
Een foto is iets waar je alleen technisch gesproken over kan praten. Of het je aanspreekt is persoonlijk en kan je niet waarderen met punten.
Klopt helemaal. Ik heb nog een lange weg te gaan.

Maar ik heb gelukkig ook mooi werk gezien tijdens bondsdagen. Ook digitaal.
Dus er is nog hoop.

groet,

Theo
Theo Bartelings is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 12-18-2007, 06:12 AM   #33 (permalink)

Quote:
Me later toegelegd op z/w en dit jaar de doka. Het doka proces gaar zeer traag. Maar dat komt misschien ook omdat ik nog niet tevreden ben over mijn z/w werk.
Door het digitale tijdperk is er een enorme toeloop naar de fotoclub, zo erg zelfs dat er dit jaar een ledenstop is ingevoerd. We zijn een zeer actieve club met een goed variėrend programma.
Helaas gaan steeds meer mensen over op digitaal. Buiten nog 2 mensen uit Alkmaar die helaas niet te vaak komen, ben ik het enige actieve z/w lid. Op z/w vragen krijg ik weinig respons.
Opeens besef ik hoe bevoorrecht mijn leerproces was. Mijn vader die bij agfa gewerkt had, heeft me de basis geleerd. Later zijn de finesses gekomen in cursussen met grote doka's waar je zelf je drukken maakte. De docent in de spoelruimte aanwijzingen gaf. Zo kon er een half pak papier doorheen gaan voordat de docent vond dat je een redelijke druk had van een negatief. Mocht er bv. in Willebroek, zo'n soort "masterclass" gegeven worden kan ik dat iedereen die zijn techniek wil aanscherpen aanraden. Je leert dan in 1 of 2 dagen wat je in je eentje jaren kan kosten.
gary mulder is online now   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 12-19-2007, 02:37 AM   #34 (permalink)
hka

hka's Avatar

Quote:
Originally Posted by Breunes View Post
Harry

Zoiets gebeurt hier ook. De meeste discussies gaan over technische zaken. Daar is toch niets mis mee, maar dat heeft niets met digitaal of niet te maken.
Ben
Wat ik met die technische zaken bedoelde te zeggen is dat ze elkaar de loef willen afsteken wie het laatste truukje kent. Dat te pas en te onpas op de foto's loslaat. Dus niet technisch in de zin van het "beeld".

Release, the best you can do...
hka is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 12-20-2007, 01:58 AM   #35 (permalink)

Willie Jan's Avatar

Quote:
Originally Posted by hka View Post
Wat ik met die technische zaken bedoelde te zeggen is dat ze elkaar de loef willen afsteken wie het laatste truukje kent. Dat te pas en te onpas op de foto's loslaat. Dus niet technisch in de zin van het "beeld".
Harry,
zelfs op digitale forums worden mensen die photoshop truukjes gebruiken finaal afgeschoten.

Old 12-20-2007, 03:54 AM   #36 (permalink)
hka

hka's Avatar

In mijn ogen vaak wel begrijpelijk ook, aangezien het meestal over de top is...
Less is more...

Release, the best you can do...
hka is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum

APUG.ORG Block Ads. (APUG Subscribers have the option of closing this block)

Contact Us - Advertise on APUG - Archive - Top - Site Terms - Forum Rules  

All times are GMT -5. The time now is 02:39 AM.

All Content Copyright © 2002-2008 Photocentric Ltd.   Search Engine Optimization by vBSEO APUG.ORG is a division of Photocentric Ltd.
This site is best viewed with a resolution of 1280x1024 (or higher), we recommend using