Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,557   Posts: 1,573,254   Online: 961

Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 10 of 37
    Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49

Praten over Fotografie op dit forum

Ik ben van mening dat er te weinig over foto's wordt gepraat op dit forum.

Er is veel aandacht voor technische aspecten, maar het beoordelen/bekijken van foto's vind hier niet veel aandacht.

Misschien dat een rubriek die hierheen wijst (bovenaan) dit meer zou kunnen benadrukken. Op Fotoapparatuur wordt meer over foto's gepraat dan hier.

Ik ben vaak meer geinteresseerd in een beeld en waarom dit zo gemaakt is dan te weten of het in de pyro of in rodinal is gesoept. Misschien is dit wel omdat ik naar mijn mening de ontwikkeling/belichting redelijk onder de knie heb en dit nu als een gegeven gebruik...

Shooter
    4x5 Format
    Het uitwisselen van analoge afdrukken via internet is nu eenmaal lastig nietwaar. En als er dan iets omgezet wordt naar digitaal gaat de discussie heel snel over de vaak niet zo geslaagde omzetting naar dit medium. Ik zelf heb wel vaak recente foto's op internet staan die vrij rauw gescand zijn om met bekenden er over te kunnen hebben. Maar dan weet ik dat het digitale traject slechts als bijzaak beschouwt wordt.

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ik ben sinds kort "betalend lid" en was onaangenaam verrast over de gallery's. Daar had ik meer van verwacht. Als je veel aandacht aan je werk besteed kan een fatsoenlijke webpresentatie toch ook wel? Zo ingewikkeld is dat niet.

Shooter
    Multi Format
    Kan je daar dan niet beter de "groups" sectie voor gebruiken.
    Dan kan je bijvoorbeeld een groep Nederland maken en dan in het Nederlands communiceren en foto's laten zien.

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Beschrijven wat je mooi vindt is makkelijk....in het waarom zit het probleem..edoch, waerde vrind....wat weerhoud je om een foto in de Critique Gallery te plaatsen en om op de reacties je weerwoord te hebben? Eh......ik weet het....het is niet makkelijk.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by clogz View Post
    Beschrijven wat je mooi vindt is makkelijk....in het waarom zit het probleem..edoch, waerde vrind....wat weerhoud je om een foto in de Critique Gallery te plaatsen en om op de reacties je weerwoord te hebben? Eh......ik weet het....het is niet makkelijk.

Hans
    Meestal krijg je reakties als Nice, I love your picture, Well done.
    Kritiek heb ik op bepaalde sites wel eens gegeven, maar dan valt iedereen over je heen...

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Meestal krijg je reakties als Nice, I love your picture, Well done.
    Kritiek heb ik op bepaalde sites wel eens gegeven, maar dan valt iedereen over je heen...
    Kritiek geven is cultuurbepaald. Wat wij in Nederland normaal vinden wordt bijna overal elders in de wereld als uiterst onbeschoft of zelfs beledigend ervaren. De Gallery van apug is daarom volgens mij niet de aangewezen plek om Nederlands-achtige fotobesprekingen te voeren.

Het zou mooi zijn als we hier inderdaad een "Fotobespreking" rubriek kregen. Helaas wacht ik er nog steeds op dat Sean de rubriek "Apparatuur voor de verkoop" wist. (Als Nederlandse moderator kan ik wel veel, maar niet alles). Dus ik vermoed dat die nieuwe rubriek er niet meteen komt. We zouden de rubriek "opname" ervoor kunnen gebruiken. Of je geeft in je startbericht een link naar een site waar we je opname kunnen zien.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Multi Format
    Argentic

Kan je me dan eens uitleggen wat we met al die verschillende onderdelen van APUG moeten denken?
    Gaat om het volgende

Forum
    Groups
    Gallery
    Portfolio
    chatroom
    Articles

Plus dat in het forum ook al meerdere splitsingen zitten.
    Wanneer gebruik je nu wat?
    Last edited by argentic; 09-06-2008 at 04:54 AM. Click to view previous post history.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Obelix, hoe bedoel je? Is het niet duidelijk dat een forum is voor discussies, een gallery voor foto's, articles voor artikelen, een chatroom om te chatten etc. ?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Multi Format
    Nou

Sommige verhalen in het forum lijken op artikelen en sommige discussies lijken beter in de chatroom op zijn plaats.
    En het verschil tussen portfolio en gallery is mij niet echt duidelijk, je plaats in beide foto's.

En waar dient groups dan voor?
    Wie maakt er eigenlijk groepen aan?
    Last edited by argentic; 09-07-2008 at 06:29 AM. Click to view previous post history.

Page 1 of 4 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin