Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,334   Posts: 1,537,506   Online: 1100

Results 1 to 7 of 7

Thread: datum/tijd

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12

datum/tijd

Zou het mogelijk zijn de datum/tijd europees te formatteren:
    ipv 10-9-2004 08:12 PM als 9-10-2004 20:12 ?
    9 oktober 2004 ? Welke tijd wordt in feite getoond ? Zulutijd ?

thx, Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Onder de pagina's zie ik staan : All times are GMT. Met andere woorden : Greenwich Mean Time. Dat is de Britse tijd. In de winter loopt die een uur op ons achter, en tijdens zomertijd twee uur.

G.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Large Format
    Eh... om precies te zijn staat er: all times are GMT +2.
    Voor alles wat je (n)ooit wilde weten over tijd bijvoorbeeld: timeanddate.com

Jan

Shooter
    Large Format
    Concreet in aantwoord op je vraag, Marc, de getoonde tijd is dus gewoon Nederlandse tijd. GMT +2...zie de opmerking van Gilbert. Tot 31 oktober aanstaande 03:00 hr dan, want dan eindigt onze zomertijd.
    Zulutijd is overigens één van de namen voor GMT (naar de letter van de tijdzone van Greenwich); militaire aanduiding. OIfficiële aanduiding: UTC (coordinated universal time).

Jan

Shooter
    Plastic Cameras
    Quote Originally Posted by argentic
    Greenwich Mean Time. Dat is de Britse tijd. G.
    Neemt niet weg dat het handig zou zijn als Nederlandstalige bijdragen aan Apug met een tijdsaanduiding als bv. maandag 11 oktober 2004, 21h10 aangeduid konden worden. Dat voorkomt allerlei terugrekenarij naar bv. maandag 11 oktober 2004, 21h10. :-)
    P.

Shooter
    Large Format
    Apug doet hele leuke dingen met tijd, is het jullie ook opgevalllen? Er staat nu GMT -4 onder aan de pagina. Blijkbaar hebben we zwevende tijd. Zit een hele diepe filosofische gedachte achter denk ik, of de software heeft de hik.

Krijg nou wat! Nu staat er GMT +2... Ha!

Hmmm.. ik vermoed dat als je inlogt je automatisch de Amerikaanse standaard setting krijgt (EST of zo, ik ben even te lui om uit te zoeken welke zone GMT -4 is).
    Als je eenmaal in het Nederlandse Forum zit wordt de tijd met een kleine vertraging aangepast aan onze zone? Zoiets vermoed ik.

Leuk hoor, zwevende tijd. Zou je daar nou Forum-lag van krijgen?

Het kan mij overigens helemaal niets schelen welke aanduiding er gebruikt wordt.

Jan

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Om precies te zijn, je kunt in je eigen profiel de tijd instellen.

Ga in de menus hier boven naar: Member Links / Edit your profile / Edit options / Date & Time Options. Hier kun je exact de tijdaangave instellen. Voor Nederland, Belgie of Frankrijk is dat "(GMT + 1.00 hour) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris". Als je bovendien "Automatically detect DST settings" aanzet, wordt automatisch rekening gehouden met de zomer en wintertijd.

G.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin