Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,548   Posts: 1,544,559   Online: 1023

Results 1 to 6 of 6

Thread: FB papier

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

FB papier

Bij het vergelijken van de verschillende soorten bariet papier ben ik op iets gestoten dat ik niet erg normaal vindt.
    Zilverbromide papier heeft.
    -hoge lichtgevoeligheid
    -beperkt belichtingsbereik
    Chlorobromidepapier
    -lage lichtgevoeligheid
    -groot belichtingsbereik.
    Hoe staan deze twee zaken tegenover zich , want zou denken, hoe lichtgevoeligheid ook een groot belichtingsbereik.
    En hoe kan men deze papieren ontdekken op de verschillende verpakkings dozen , daar staan de soorten papier toch niet op vermeld , buiten de vc-barietpapieren hier staat het wel bij vermeld.
    ludo.

Shooter
    4x5 Format
    Wat je met belichtingsbereik bedoelt weet ik niet. Bedoel je papier gradatie ?
    Printen is net als leren fietsen. Theorie helpt niet, je moet het doen.

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    gary ,
    Ik heb deze gegevens gevonden in een tekst van www.permatocument.be.Als je in google gewoon , barietemultie ingeeft kom je er direkt bij.
    En heb de gegevens overgenomen uit de tekst.Uit de tekst kon ik er eigenlijk ook niet juist zeggen wat ze met de lichtgevoeligheid bedoelen.
    Daarom mijn vraag eigenlijk want als je hem letterlijk leest , komt men toch bij mijn bewering die ik aangaf.

Shooter
    35mm
    ik zou met belichtingsbereik denken aan een hogere D-max.
    ik zal morgen eens kijken wat ik van permadocument snap .

Slaapwel!!

Tom

Shooter
    35mm
    Mail met info gestuurd. Indien gewenst mag het steeds hier geplaatst worden (Ludo mag het ook doen )

Tom

Shooter
    35mm
    Na nog wat meer opzoek werk denk ik dat het bromide papier gewoon een lagere D-max heeft. Maar echt zeker durf ik er ook niet van te zijn...

Hopelijk ben je er toch iets mee.

Groetjes,

Tom

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin