Switch to English Language Passer en langue franηaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,573   Posts: 1,545,680   Online: 841

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 18 of 18
    Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by PieterB
    Waar kan ik dat boek vinden/aanschaffen? (Way Beyond Monochrome)
    www.proxis.be

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Dat is het nu juist. Gezocht bij proxis en niet gevonden. Zal nog eens zoeken op ISBN nummer....

Edit: gevonden met isbn
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

Ralph rulez!

Ik ben het met Gilbert eens dat dit een grandioos boek is, onmisbaar voor het betere dokawerk. Maar niet voor watjes. Het is redelijk zware kost, je moet van de techniek van afdrukken houden. Als je liever afdrukt op de gok of de natte vinger gebruikt onder het motto dat je zo creatief bezig bent, dan is dit boek niets voor jou.

Elke kwaliteitsboekhandel kan hem bestellen. Of je zoekt het op via internet.
    Of via bol.com ([size=4][font=Arial][size=2]€[/size][/font] [/size]36,74).
    Of veel goedkoper maar uit Amerika via amazone.com ($25,17, dat is ongeveer [font=Arial]€ [/font]19,45 ex. verzendkosten) en via amazone tweedehands voor maar $ 20,96.
    Amazone.co.uk heeft hem voor [size=4][font=Arial][size=2]£[/size][/font] [/size]20,04 (ongeveer [font=Arial]€ [/font]28,76, tweedehands [font=Arial]£ [/font]13,94).
    En zo zijn er nog wel meer adressen hier en daar.

Dit is het internetadres van de auteur...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Digital is best taken with a grain of silver.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Okee, okee, een prijsvergelijking dus:

De duurste vond ik bij RH-designs, de goedkoopste tweedehands in Amerika.
    € 64,92 - rhdesigns.co.uk - incl. verzenden
    € 45,23 - rhdesigns.co.uk - zonder verzenden
    € 42,08 - silverprint.co.uk
    € 39,65 - fotoart.be
    € 37,68 - proxis.be
    € 36,74 - bol.com
    € 33,41 - amazone.fr
    € 28,76 - amazone.co.uk
    € 20,01 - amazone.co.uk tweedehands
    € 19,45 - amazone.com (€ 11,42 verzenden)
    € 16,20 - amazone.com tweedehands (€ 11,42 verzenden)

Conclusie: het loont om te shoppen en rond te kijken.
    Als je nieuw koopt is de duurste € 64,92 en de goedkoopste € 27,62, kortom de duurste aanbieder wil 2,35 keer de prijs van de goedkoopste aanbieder (allebei prijs inclusief verzenden)!!!
    Belgiλ is duur, maar Engeland nog veel duurder. Amerika is het goedkoopst.

En dan nu nog de prijs van de gewone boekhandel. Die zal wel ergens in het midden liggen, niet?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

De fotozaak gaat naat de kl***

Ik ben van de oude stempel, dus ik wil nog wel eens terugrekenen naar guldens. Dan klinken de prijzen helemaal ridicuul: 143 guldens voor de duurste aanbieder t.o.v. 60,87 voor de goedkoopste!!! Of voor onze zuiderburen: 2.618,90 BEF voor een boekske...
    Ik vind het internet wat dat betreft een zegen. En de lastige consument wordt op zijn wenken bediend, geen wonder dat er voor miljarden euri's via het internet wordt besteld. Maar zoals altijd heb ieder voordeel een nadeel (vrij naar Johan Cruijff). De goede fotozaak kan geen toestel meer verkopen, omdat er enorm veel concurrentie is van witgoedhandelaren, groothandels, supermarkten, en binnenkort ook via bol.com. Een boekenzaak die camera's verkoopt? Dat is toch niet normaal?
    Maar zoals altijd heb elk nadeel ook een voordeel (vrij naar ...). De consument betaald door alle concurrentie lagere prijzen. Dat hij bij de slager zijn toestel koopt en er geen enkel nuttig advies kan krijgen, is straks heel normaal. Het is jammer van de gerenormeerde fotozaak. Die zal je over een tijdje niet meer terugzien in het winkelbeeld. Of toch wel?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Ik denk dat de fotowinkel met het assortiment wat wij willen er niet is en zeker niet op een dure locatie. De enige winkel die voor mij in de buurt komt van ons ideaal is Silverprint in London, maar die staat dan ook op een D lokatie, zonder fancy etalage en gevel, waar je struikelend over junks naar binnen moet, maar ze hebben bijna alles. Mijn papier en chemie probeer ik altijd te kopen in de stad Utrecht (Prisma), maar voor voorraden rolfilms heb ik toch een internetwinkel nodig.

Ben

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Merlin
    Okee, okee, een prijsvergelijking dus:

De duurste vond ik bij RH-designs, de goedkoopste tweedehands in Amerika.
    € 64,92 - rhdesigns.co.uk - incl. verzenden
    € 45,23 - rhdesigns.co.uk - zonder verzenden
    € 42,08 - silverprint.co.uk
    € 39,65 - fotoart.be
    € 37,68 - proxis.be
    € 36,74 - bol.com
    € 33,41 - amazone.fr
    € 28,76 - amazone.co.uk
    € 20,01 - amazone.co.uk tweedehands
    € 19,45 - amazone.com (€ 11,42 verzenden)
    € 16,20 - amazone.com tweedehands (€ 11,42 verzenden)

Conclusie: het loont om te shoppen en rond te kijken.
    Als je nieuw koopt is de duurste € 64,92 en de goedkoopste € 27,62, kortom de duurste aanbieder wil 2,35 keer de prijs van de goedkoopste aanbieder (allebei prijs inclusief verzenden)!!!
    Belgiλ is duur, maar Engeland nog veel duurder. Amerika is het goedkoopst.

En dan nu nog de prijs van de gewone boekhandel. Die zal wel ergens in het midden liggen, niet?
    Dank voor jullie tip over het boek "Way beyond". Ben gisteren bij boekhandel geweest om te informeren of ze deze titel op voorraad hebben. Neen, dus. Naar de prijs geinformeerd en kwam tot de onthutsende constatering dat ze er 50 euris voor wilden hebben. Niet dus!
    Overigens is het ISBN nummer wat eerder vermeldt staat niet goed er msit een cijfer, het goede nummer is; 0-86343-345-45
    Via Amazon, zoals jullie dat deden, een poging ondernomen om het te bestellen en daar ziet het er een stuk aantrekkelijker uit; prijs boek = £18.81 en vervolgens wat verzendkosten en VAT kom ik totaal op £25.22. Snel omgerekend is dat 35 euris. Het kan nog goekoper maar daar heb ik geen zin in. Nu kan ik het boek direct na de Kerst verwachten zo is de melding van de tracking. Dan kan ik met de komende vrije dagen lekker wegzakken in de nieuwe aanwinst.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin