Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,541   Posts: 1,572,772   Online: 876

Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 41 to 44 of 44

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Jan Nieuwenhuysen
    Met verrassende conclusies!
    Beter laat dan nooit!

De conclusies zijn verrassend als je ze de eerste maal leest, maar zijn commentaar is zeer goed te begrijpen.
    Het zou me op zijn minst een paar kuipen water besparen.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    wel die wasmethode hangt bij mij groot uitgeprint in de werkruimte.
    1 film: 5 10 20
    t-grain: 7...
    etcetera

Héél bevredigend maar overlaatst zag ik roos/paarse delen aan de rand van het filmpje - de negatieven op zichzelf waren 'proper' zonder roze schijn (t-emulsie foma 200)
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Jan Nieuwenhuysen
    Het is heel laat in deze thread, maar ik wil graag wijzen op dit artikel en commentaar.
    De link verwijst naar het commentaar, het oorspronkelijke artikel kan je vinden door te klikken op de link bovenin het commentaar.
    Haalt een paar heilige (was-)huisjes omver... het eerste artikel dat ik ooit onder ogen heb gekregen dat het wassen van films nou eens echt goed uitspit. Met verrassende conclusies!
    Zeer interessant maar niet verrassend gezien mijn eigen ervaringen. Tot nu spoelde ik mijn films max. 5' in stromend water. De andere methode is nog voordeliger met water. Maar om safe te blijven zal ik mijn spoelfreqentie zo aanhouden aangezien mijn oude materiaal bewezen heeft daar goed op te reageren. Niets mis mee, dus.

harry
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Jan,

bedankt voor de link. Ik gebruik de ilford methode om en om met lang spoelen, afhankelijk van wat ik te doen heb of hoe ongeduldig ik ben
    Door mijn analisten opleiding wist ik dat je niet zo lang hoeft te spoelen, maar het is ook wel erg makkelijk om gewoon de kraan aan te zetten.
    Tegenwoordig met de mengkranen is het eenvoudig om ongeveer 20 C in te stellen en
    temperatuur is belangrijker dan tijd.

Jeroen

Page 5 of 5 FirstFirst 12345

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin