Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,921   Posts: 1,522,074   Online: 789

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11
    juw
    juw is offline

Shooter
    35mm
    Images
    1

Film voor (weih)nacht fotografie.

Ik ben binnenkort van plan om wat kerstsfeer (buiten, in de avonduurtjes) op Z/W vast te leggen. Na wat rondgebrowsed / gelezen te hebben ben ik van plan de volgende films te gaan gebruiken:

Kodak Tmax 3200 @ 1000 in Spur SLD en Ilford XP2 @ 1600.

Ik heb zelf erg weinig ervaring met high speed films, en verwacht de eerste keer dan ook geen erg goede resultaten. Heeft iemand ervaring me deze combinaties of andere combinaties die de moeite waard zijn ? (of misschien een paar tips voor het fotograferen onder bovengenoemde omstandigheden op 35 mm ?)

Alle tips zijn welkom.

Groeten.

Johan.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Enkel ervaring met tmax 400 @ 3200 (1600) in HC-110. Ik vond dat toen wel meevallen maar nu liggen mijn eisen al iets hoger
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Ik heb vrij veel TMAX3200@1000 gebruikt met XTOL 1:1. Mooie tonaliteit, maar korrelig. XP2 zou beter moeten zijn. Beste is bij valavond te fotograferen: alle lichtjes zijn dan al aan maar er is nog voldoende omgevingslicht.
    M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    ..alle lichtjes zijn dan al aan maar er is nog voldoende omgevingslicht...