Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,895   Posts: 1,520,948   Online: 918

Results 1 to 3 of 3

Shooter
    35mm

Foma 200, HELP!!

Wie heeft ervaring met Fomapan 200? Krijg bij afdrukken op Ilford multigrade RC IV nogal grijze resultaten. Ook bij filtergradatie 3-3,5 krijg ik de "witten"niet spierwit. De "zwarten" zijn wel goed diep.
    Misschien niet goed genoeg ontwikkeld? Gebruikte eerst Ilfosol S , 1+9 gedurende3,5 min.
    Gebruik nu Amaloco AM74, 1 + 7, gedurende 4 min.
    Zou bij kiepen harder moeten slaan/neerzetten (wordt negatief ook iets harder)? Of moet ik andere weg bewandelen?
    Wie heeft idee?

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Lijkt mij onderontwikkeld. De genoemde tijden lijken mij, zelfs voor een vlakkristaller vrij kort. Ik gebruik de FOMA @160 met XTOL 1:1 per 8min. met goede resultaten.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Medium Format
    Ja inderdaad.

Als je toch met AM74 aan de gang gaat: AM74 1+9 , 4:30 Min T200 belicht op iso 160. (Uitgaande van een Condensor vergroter), bij 20,0 graden.

Korte ontwikkeltijden ruim onder 5 minuten proberen te vermijden.

Een hele goede combinatie is SPUR HRX met T200.

De tijden voor Fomapan films vind je overigens op onze website. AM74 mag best wel wat agitatie hebben dit in tegenstelling met Rodinal (Agfa) of Tanol (Moersch).

Groetjes,

Fotohuis RoVo

Robert

www.FotohuisRoVo.nl

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin