Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,677   Posts: 1,482,021   Online: 875

Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 29 of 29
    argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Frits Flits
    Het Amaloco papier (variprof dan, dat andere heb ik niet geprobeerd) vind ik best mooi, maat het is niet leverbaar in echt grote formaten. Geldt hetzelfde voor Kentmere?
    Variprof van Amaloco is doodgewoon Ilford Multigrade IV RC in een goedkopere verpakking. Je zult zien dat die prijzen nu ook omhoog gaan. Maar het blijft prima papier.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    Mijn probleem ermee is dat de grote formaten niet beschikbaar zijn. Ik print graag groot en Variprof gaat dacht ik maar tot 30x40. Zeker voor mijn panorama's vind ik dat te klein. ik vraag me dus af of Kentmere wel die grote formaten heeft. Tot nu toe heb ik trouwens altijd op Agfa geprint. Ik vind het niet iets pittiger dan Ilford en daar houd ik van.

Shooter
    Medium Format
    m.b.t. panorama denk ik dat je beter aan de rol kunt snijden. Het aantal mogelijkheden van papier zijn dan wel beperkt. Amaloco levert een gangbaar productenpakket. Variprof (Ilford MG IV) inderdaad tot 30X40cm.
    De prijzen van dokamaterialen zullen t.g.v. de marktontwikkeling sterker stijgen (Ilford per 1-12-04 8%-15%) Forte zal ook niet anders kunnen.

Amaloco voert per 1 maart (2005) een prijsverhoging door van 4-5%.
    M.b.t. speciale maten en papieren kun je ook eens kijken in het Wolfgang Moersch programma. Hierin zitten papieren van Foma, Forte, Ilford, Oriental en Kentmere. Ook hierin zijn op dit moment een aantal papieren niet leverbaar.

Groetjes,

Robert

www.FotohuisRoVo.nl
    Last edited by Fotohuis; 01-03-2005 at 09:53 AM. Click to view previous post history.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Mijn probleem ermee is dat de grote formaten niet beschikbaar zijn. Ik print graag groot en Variprof gaat dacht ik maar tot 30x40. Zeker voor mijn panorama's vind ik dat te klein. ik vraag me dus af of Kentmere wel die grote formaten heeft. Tot nu toe heb ik trouwens altijd op Agfa geprint. Ik vind het niet iets pittiger dan Ilford en daar houd ik van.
    Levert Agfa geen bariet meer op rol van 1m15?

mvrgr
    Fred

Shooter
    Medium Format
    Ik werk niet op bariet. Vind het te bewerkelijk en niet voor alle onderwerpen geschikt.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Vandaag weer een voorraad Ilford Multigrade IVRC ingeslagen. Dinsdag besteld vandaag in huis. Begreep van de fotozaak dat er nu alleen nog vanuit Engeland wordt beleverd en inderdaag tegen een minimum afname van €1.000,=. Eerder begreep ik dat er sprake was van €3.000? Of het is afgezwakt door de ontstane commotie of deze informatie is niet juist geweest? Prijzen zijn wel flink gestegen. Maar beter duur dan niet te koop!

harry
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by hka
    Vandaag weer een voorraad Ilford Multigrade IVRC ingeslagen. Dinsdag besteld vandaag in huis. Begreep van de fotozaak dat er nu alleen nog vanuit Engeland wordt beleverd en inderdaag tegen een minimum afname van €1.000,=. Eerder begreep ik dat er sprake was van €3.000? Of het is afgezwakt door de ontstane commotie of deze informatie is niet juist geweest? Prijzen zijn wel flink gestegen. Maar beter duur dan niet te koop!

harry
    Waarschijnlijk in Duitsland besteld.
    Foto Prisma in Utrecht bestelt vaak ook rechtstreeks in Engeland. Ik heb via hun Ilfospeed gradatiepapier besteld. Ik kreeg van de week ook nog 30 FP4 120 films van Konijnenberg. Houdbaar tot april resp. juni 2006. Nu heb ik bij drie verschillende fotozaken nog ieder 10 verpakkingen Microphen 1L besteld, maar daar hoor ik al maanden niets van. Als ik over een maand niets hoor, probeer ik het toch in Duitsland te bestellen.

Ton H.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by ahjh
    Waarschijnlijk in Duitsland besteld.

Ton H.
    Je hebt helemaal gelijk. Daar zijn ze tenminste nog bereid het uit te zoeken en er enige moeite voor te doen. Service niveau is er beter ontwikkeld dan in NL. Daar moet 't snel en makkelijk "take it, or leave it". En dat laatste doe ik dus nu ook.. en met succes.. en met plezier.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Kentmere wel die grote formaten heeft
    Kentmere heeft sheets tot 50 x 60 cm en rollen papier, dus mogelijkheden te
    over.

René de Caluwé
    Importeur Kentmere Benelux

Page 3 of 3 FirstFirst 123

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin