Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,300   Posts: 1,536,042   Online: 1012

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 29

Shooter
    Medium Format
    Images
    6

Ilford Nederland failliet??

Ik had net een verkoper van Kamera Express aan de telefoon die mij vertelde dat ze GEEN Ilford films meer verkopen omdat Ilford Nederland failliet zou zijn?!?! De problemen rond Ilford zijn natuurlijk geen nieuws, maar ik kreeg het idee dat ze een periode van reorganisatie doormaakten waarbij de productie even wat minder zou worden. Faillissement is een heel ander verhaal....
    Dan maar met Kodak filmpjes fotograferen (???)

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by TimH
    Ik had net een verkoper van Kamera Express aan de telefoon die mij vertelde dat ze GEEN Ilford films meer verkopen omdat Ilford Nederland failliet zou zijn?!?! De problemen rond Ilford zijn natuurlijk geen nieuws, maar ik kreeg het idee dat ze een periode van reorganisatie doormaakten waarbij de productie even wat minder zou worden. Faillissement is een heel ander verhaal....
    Dan maar met Kodak filmpjes fotograferen (???)
    Lijkt me op zijn minst onwaarschijnlijk. Bij mijn fotoboer heb ik gisteren nog verse Ilford films gekocht. Bovendien is Ilford Nederland inmiddels de distributeur voor het gehele europese vaste land geworden.

Volgens mij moet je eerder de vraag stellen welk belang Kamera Express heeft bij zo'n bericht.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    Images
    6
    Inderdaad vrij onwaarschijnlijk, maar het zweet brak met toch even uit... Een kort telefoontje naar Ilford heeft veel duidelijk gemaakt. Ilford Nederland is zeker niet failliet, maar de dealers moeten hun bestellingen langer van tevoren plaatsen oid. Kamera Express is daar blijkbaar niet zo blij mee en vertelt z'n klanten gemakshalve dus maar dat ze geen Ilford films meer verkopen omdat Ilford failliet is....

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Via mijn fotoclub hoorde ik dat Kamera Express ook geen Ilford digitaal papier meer verkoopt. Dit lijkt eerder op een boycot dan op een faillissement.

Nou ja, en anders hebben we altijd nog de Engelse sites.

Anne Marieke

naaldvoerder's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    26
    Misschien tijd voor een boycot van Kamera Express......

Jaap Jan

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Kamera Express is een geval apart in de fotowereld.
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    Medium Format
    I.v.m. de logistieke reorganisatie en financieële reorganisatie heeft Ilford de prijzen per 1 december met 8-15% verhoogd en accepteerd alleen intake orders vanaf Eur. 3000,00.

Dit houdt in dat alleen grote inkooporganisatie's zoals Capilux, Holst B.V., enz. hier aan kunnen voldoen.

Dat hier zelfs consequentie's aan vast zitten doordat Holst het hele Agfa programma per 2005 geschrapt heeft is duidelijk. Ook daar moeten keuzes gemaakt worden.
    Kennelijk geldt dat ook voor K.E.

Een en ander zet zich natuurlijk voort in de verkrijgbaarheid van producten in de detailhandel.

Fotohuis heeft rechtstreeks contact met zijn fabrikanten-leveranciers. Alleen in een andere omvang omdat wij rechtstreeks via internet de producten aanbieden.
    Dat gaat dus niet met "reuzen" als Agfa en Ilford.

Wij bieden overigens aan klanten een Ilford "compatible" productenlijst aan. MG IV kunnen wij vervangen voor Amaloco Variprof, evenals een groot aantal chemie producten en een aantal producten die niet meer door Ilford worden geproduceerd (o.a. Perceptol).
    M.b.t. Agfa hebben wij een goed alternatief voor de APX100/400 in zowel K.B. als 120 rolfilm , (Fomapan 100/400). Dit geldt ook voor de meeste Agfa chemie producten, m.u.v. misschien Rodinal.

Voorlopig dus nog geen redenen om te gaan stoppen met analoog te fotograferen.

Groetjes,

Robert

www.FotohuisRoVo.nl

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Dat was ik ook niet van plan, Robert!

Het wordt ons steeds moeilijker gemaakt, maar gelukkig hebben we het internet nog.

Alles is te krijgen, al moet het soms uit Engeland of Amerika komen.

Anne Marieke

Shooter
    Medium Format
    Alles is te krijgen, al moet het soms uit Engeland of Amerika komen
    Dat is natuurlijk wel zo, maar juist Engeland en de USA hebben m.b.t. transportkosten een hoge kostenpost. Afgezien daarvan is het als bedrijf bijna niet te doen chemie in kleine hoeveelheden uit de USA te laten komen.

Vandaar dat we meer europese alternatieven hebben gekozen.

Groetjes,

Robert

Shooter
    4x5 Format
    De europese alternatieven voor zwart-wit film leveren voor mij nog geen pasklare oplossing voor het verkrijgen van vlakfilm op 4x5" of groter in kleine hoeveelheden (50 vel). De enige uitzondering is MACO waar je gelukkig rechtstreeks ook IR film kunt bestellen. Voor gewone film wijk ik ook uit naar de verenigde staten of engeland. Chemie is nog wel in grotere hoeveelheden (bijv Rodinal minimaal 3 liter) in Nederland verkrijgbaar. Voor papier geldt hetzelfde als voor chemie alleen als je de grotere maten besteld (40x50cm of groter) heb je een aanzienlijke levertijd (meer dan 4 weken). Ik ben voor chemie en papier ook naar goede alternatieven op zoek tegen een redelijke prijs.

Pieter

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin