Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,660   Posts: 1,481,538   Online: 1072

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 19 of 19
    Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Wij hebben inmiddels een Ilford "compatible" lijst opgesteld binnen het Amaloco (doka) programma
    Robert:
    Wat is de Amaloco tegenhanger van MGIV FB Warmtone.
    Ik heb nog een restje maar dan moet ik uitzien naar een (voorlopige) vervanger.

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Medium Format
    Amaloco is een chemie fabrikant. Daarin hebben ze een goed uitgebalanceerd programma.
    Voor fotopapier hebben ze alleen PE/RC papier onder OEM, het Amaloco Variprof. Zowel in glans als parel. Dit is Ilford MG IV PE en dus 100% uitwisselbaar hiermee.

Wij hebben van Foma het Fomatone MG classic als enig (VC-warmtoon) bariet papier in het programma. Werkt ook erg goed met de lith kits van Moersch.

Moersch levert ook een aantal geselecteerde bariet papieren. Een aantal komen van Forte. Ook deze handel ligt helemaal stil.

Groetjes,

Robert

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by ahjh
    http://www.phototec.de/catalog/index.php lijkt me betrouwbaar. Ik vind eigenlijk dat een zaak die al 30 jaar via postorder levert eigenlijk een ook een Nederlandse bankrekening aan zou moeten houden. Maar ik heb geen idee wat de verzendkosten zijn (van de week betaalde ik op een bedrag van 35 Euro en een gewicht van 1,5 kg maar liefst meer dan Eur 25 aan verzendkosten bij een bedrijf in Nederland.

Ton.
    Ton, ik heb deze ervaring ook beleefd en deze zaak mijn ongenoegen daarover kenbaar gemaakt. Prima als er verzendkosten bij komen maar dan wel alleen om de kosten te dekken en niet om met een zgn. lage prijs aanbieding deze weer met de verzenkosten op niveau te brengen. Had er alle begrip voor. Nu vraag ik eerst altijd een offerte op, ook al heb ik het tien keer eerder besteld. Laat me geen tweede keer (excuse a moi) naaien. Nu gaat 't wel goed.
    Harry
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by hka
    Ton, ik heb deze ervaring ook beleefd en deze zaak mijn ongenoegen daarover kenbaar gemaakt. Prima als er verzendkosten bij komen maar dan wel alleen om de kosten te dekken en niet om met een zgn. lage prijs aanbieding deze weer met de verzenkosten op niveau te brengen. Had er alle begrip voor. Nu vraag ik eerst altijd een offerte op, ook al heb ik het tien keer eerder besteld. Laat me geen tweede keer (excuse a moi) naaien. Nu gaat 't wel goed.
    Harry
    Vandaag kreeg ik mijn bestelde 40 FP4 plus films 120 spoel binnen. Deze had ik gisteren(!) besteld via de site van http://www.inktjetwinkel.nl/assets/s...tjetwinkel.nl/ . De prijs is prima, verzendkosten Eur 8,50 (rembours) heel redelijk. En de films zijn nog langer dan een jaar houdbaar ook. Bij een ander postorderbedrijf heb ik al vanaf september 50 van die films in bestelling. Ze kunnen er nog altijd niet één leveren.

Ton.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ik zie ook dat ze Ilford papier en dergelijke leveren. Interessant adres om te onthouden voor een volgende bestelling en de verzendkostendrempel is geen belemmering. Weer een zaak die begrijpt waar het om gaat... nl. tevreden klanten.
    Harry
    harry

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Vandaag bij mijn favoriete fotoboer langsgeweest en ja! ze waren er weer, de Ilford films. Terwijl de verkoper mij de HP5 120-films overhandigde maakte hij de opmerking dat ik er ééntje zou moeten bewaren als "collector's item" Verder wilde hij over Ilford niets kwijt.
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by ahjh
    Vandaag kreeg ik mijn bestelde 40 FP4 plus films 120 spoel binnen. Deze had ik gisteren(!) besteld via de site van http://www.inktjetwinkel.nl/assets/s...tjetwinkel.nl/ .
    is vrij duur voor al het andere spul b.v. agfa apx 100 rond de 3 euro betaal ik bij camex 1.70 ex btw voor. (als je lid van een fotoclub bent of een zaak hebt krijg je veel korting bij camex)

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan
    is vrij duur voor al het andere spul b.v. agfa apx 100 rond de 3 euro betaal ik bij camex 1.70 ex btw voor. (als je lid van een fotoclub bent of een zaak hebt krijg je veel korting bij camex)
    Dat voorbeeld is natuurlijk erg betrekkelijk als je vervolgens naar hun andere spullen kijkt die door de bank genomen weer (veel) duurder zijn dan bij anderen. 2 Voorbeelden op papiergebied Ilford MG 24x30 50 vel bij hun 42.95 en bij een andere aanbieder 33.90??, Ilford MG 30x40 50 vel resp. 71.95 en 57.90?? Dezelfde verschillen zitten er bij de fims in. Ik denk dat het nog steeds lonend is om eens flink te shoppen op het www. Daarmee kun je ettelijke euris besparen.

harry
    harry

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Ik zou anders camex event bellen om te informeren naar de prijs. Tot op heden heb ik nog geen enkele chemie/film ergens anders goedkoper kunnen krijgen. wel aangeven dat je een kvk hebt, of lid van een fotoclub bent...

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin