Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,566   Posts: 1,545,401   Online: 1071

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 19
    fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

Ilford in de rekken bij Fotonelissen

ter info:
    Méér dan voldoende Ilford materiaal voorradig bij FotoNelissen Mechelen.
    Zowel bariet papier Multigrade IV, ook warmtone, RC papieren, Pan F 120, HP5120, FP4plus 120
    Alleen de ID-11 laat nog op zich wachten.

Voor een goed begrip: ik heb geen belangen noch in Ilford, noch in Fotonelissen.

Fred

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by fred
    ter info:
    Méér dan voldoende Ilford materiaal voorradig bij FotoNelissen Mechelen.
    Zowel bariet papier Multigrade IV, ook warmtone, RC papieren, Pan F 120, HP5120, FP4plus 120
    Alleen de ID-11 laat nog op zich wachten.

Voor een goed begrip: ik heb geen belangen noch in Ilford, noch in Fotonelissen.

Fred
    Toevallig vandaag een stuk of 10 echt grote fotozaken gebeld in Nederland (Rotterdam, Amsterdam, Den Haag). Gradatiepapier van Ilford was nergens te koop. Ilford Microphen 1 L verpakkingen nergens in voorraad. FP4 plus 120 films: er waren twee zaken die ieder 10 rolletjes in voorraad hadden. Dus ik wacht nog maar even af.

Ton.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Beste Ton,

ter info...

De leveranciers die in één bestelling voor minstens 3000 euro bestellen worden eerst 'beleverd'.

Fred

Shooter
    Medium Format
    Beste Ton,

ter info...

De leveranciers die in één bestelling voor minstens 3000 euro bestellen worden eerst 'beleverd'.

Fred
    Ik heb altijd begrepen dat fotozaken doorgaans via een grossier of inkoopcombinatie bestellen. Voor een grossier lijkt me 3000 Euro niet veel. Als hobbyist heb ik al een bestelling van Eur 500 aan Ilford materiaal staan, waar ik al 3 maanden op wacht. Alle fotozaken, die ik gebeld heb, hebben bij Ilford besteld, maar de levering geschiedt maar mondjesmaat. Van sommige fotozaken kreeg ik het advies om op Kodak of Agfa over te stappen, andere zaken hebben Ilford al uit hun assortiment geschrapt. Emails naar emailadressen op www.ilford.nl komen onbestelbaar terug.

Ton.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by ahjh
    Ik heb altijd begrepen dat fotozaken doorgaans via een grossier of inkoopcombinatie bestellen. Voor een grossier lijkt me 3000 Euro niet veel. Als hobbyist heb ik al een bestelling van Eur 500 aan Ilford materiaal staan, waar ik al 3 maanden op wacht. Alle fotozaken, die ik gebeld heb, hebben bij Ilford besteld, maar de levering geschiedt maar mondjesmaat. Van sommige fotozaken kreeg ik het advies om op Kodak of Agfa over te stappen, andere zaken hebben Ilford al uit hun assortiment geschrapt. Emails naar emailadressen op www.ilford.nl komen onbestelbaar terug.

Ton.
    Beste Ton,
    zoëven dezelfde ervaringen ondergaan nadat ik al enige weken een bestelling Ilford had staan. Geef het nu op en heb mijn heil gezocht in Duitsland, voor mij vrij gemakkelijk dat begrijp ik wel maar als de nood aan de man komt ga je het elders zoeken. Heb nog geen tegenbericht ontvangen van deze zaak dus voorlopig lijkt het goed te gaan! ergens op een duitse site heb ik gelezen dat ilford Duitsland weer volop uitlevert en de achterstand aan het wegwerken is. dat klink beter dan helemaal geen antwoord. Krijg een beetje het idee dat ze (Ilford) ondanks de problemen die ze hebben een beetje naast de schoenen zijn gaan lopen. Je zou juist denken dat in een krimpende markt je geen al te extreme eisen moet stellen door met een bestelminima van ca 3000 euro. te komen. 10 x 300 euro is ook hetzelfde, toch... Klanten zijn best bereid om iets meer te betalen voor deze service.Misschien is het een idee om gezamenlijk met alle APUGgers ineens een bestelling te plaatsen. Maar dan ook tegen scherpe inkoopprijzen. We kunnen dan een vuist(je) maken en hier of in Belgie en Duitsland kijken wie mee wil doen. Uiteindelijk bepalen wij (de gebruikers) of we nog langer van zo'n belabberde dienstverlening gebruik willen maken. Graag of helemaal niet....
    groeten
    harry

Shooter
    Multi Format
    FotoNelissen Mechelen.
    Waar ligt deze juist in Mechelen ?
    Groeten,

Christof

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Brusselsepoort
    Hebben ook website.

mvrgr
    Fred

Shooter
    Plastic Cameras
    ter info: Méér dan voldoende Ilford materiaal voorradig bij FotoNelissen Mechelen.
    En nog wat info uit Frankrijk: bij de lokale fotoboer kon ik gewoon een doosje fp4+ 4x5 bestellen. Duurde even voordat het geleverd werd (ca. een maand meen ik), maar geleverd werd er dus wel degelijk.

Groet, Paul.

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by hka
    zoëven dezelfde ervaringen ondergaan nadat ik al enige weken een bestelling Ilford had staan. Geef het nu op en heb mijn heil gezocht in Duitsland, voor mij vrij gemakkelijk dat begrijp ik wel maar als de nood aan de man komt ga je het elders zoeken. Heb nog geen tegenbericht ontvangen van deze zaak dus voorlopig lijkt het goed te gaan! ergens op een duitse site heb ik gelezen dat ilford Duitsland weer volop uitlevert en de achterstand aan het wegwerken is. dat klink beter dan helemaal geen antwoord.
    http://www.phototec.de/catalog/index.php lijkt me betrouwbaar. Ik vind eigenlijk dat een zaak die al 30 jaar via postorder levert eigenlijk een ook een Nederlandse bankrekening aan zou moeten houden. Maar ik heb geen idee wat de verzendkosten zijn (van de week betaalde ik op een bedrag van 35 Euro en een gewicht van 1,5 kg maar liefst meer dan Eur 25 aan verzendkosten bij een bedrijf in Nederland.

Ton.

Shooter
    Medium Format
    Wij hebben inmiddels een Ilford "compatible" lijst opgesteld binnen het Amaloco (doka) programma.
    Daarnaast hebben we een aantal ontwikkelaars die de Microphen en Perceptol ongeveer evenaren in eigenschappen en spec's.
    Geinteresseerden kunnen deze bij ons opvragen.

Phototec is de duitse distributeur van Amaloco en is een betrouwbare partner. Ook zij leveren uitsluitend analoge foto-en dokamaterialen. Blijft natuurlijk het probleem van (relatief) duur internationaal versturen. Deutsche Post rekent voor een pakket van 5 kg Eur. 16,50, TPG-Post overigens internationaal Eur. 17,00 maar nationaal Eur. 5,50.

I.v.m. het opzetten van een volledig nieuwe logistieke structuur bij Ilford, verwacht ik dat de problemen nog wel even zullen aanhouden.

Groetjes,

Fotohuis RoVo

Robert

www.FotohuisRoVo.nl

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin