Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,502   Posts: 1,543,408   Online: 774

Results 1 to 4 of 4

Thread: Adox CHS ART

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format

Adox CHS ART

Hallo,

Al een paar maanden geleden is Adox gestopt met zijn CHS ART films. Er was (is) een probleem bij Fotokemika (geloof ik).
    Ik vond de contrastweergave van de CHS films fantastisch, en bij de Ortho film had ik een enorme scherpte.
    Weet iemand of die soort films weer opgestart gaan worden, of wat een goede vervanger is?

Groet,
    Johan

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Fotokemika heeft algeheel gestopt met film productie bij gebrek aan rentabililteit.

NedL's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    15
    Als je merkt dat iets dergelijks je wilt, wil ik ook weten!
    Ik had net ontdekt CHS ART toen de fabriek gesloten.

Shooter
    Multi Format
    Een Ortho 25 film komt er volgend jaar rond Maart 2013. De productie van deze film zal dan gedaan worden door OrWo Filmotec.

De panchromatische single layer type Efke 100/Adox CHS 100 en de Orthopan Efke 50-25 (Adox CHS 50-25) emulsies kunnen nergens anders geproduceerd worden dus deze films zijn definitief verloren voor de liefhebber. Dit geldt ook voor de Efke IR820 infra rood film.

De Ortho 25 film zal o.a. onder Rollei Ortho 25 worden uitgebracht.
    My favorite store: http://www.fotohuisrovo.nl

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin