Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,198   Posts: 1,531,448   Online: 778

Results 1 to 2 of 2
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

Rodinal 1+50 met Foma T200 - niet aan te raden

Gisterenavond eens een test gedaan met rodinal 1+50 , 8 minuten voor fomapan t200. Eerste 30 seconden kiepen en dan elke minuut 10 seconden (3 inversies)

Ik heb de indruk dat ik een SERIEUZE korrel heb! Toch maar eens xtol aanschaffen.

Met perceptol had ik al redelijk goede resultaten, hc110, d76/id11 en xtol ga ik nog uitproberen.

PS: ik ga in tegen de raad één ontwikkelaar en film goed te leren kennen. Maar op termijn val ik wel terug op 2 ontwikkelaars hoor
    In "Handboek Monochrome" van Tony Worobiec raad men aan zoveel mogelijk mogelijkheden te leren kennen. Maar je verliest er wel soms het overzicht door.... (zeker met minder ervaring en als je dan nog eens niet enorm veel foto's neemt)
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Medium Format
    T200 met Spur HRX (2) is een hele mooie combinatie.

Rodinal met de T200 is geen goede, evenmin met de Fomapan 400 tenzij je van zeer geaccentueerde korrel houdt.
    Rodinal staat daarom niet in onze (Fomapan) ontwikkeltabel.

Groetjes,

Robert

www.FotohuisRoVo.nl

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin