Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,687   Posts: 1,548,629   Online: 1183

Results 1 to 4 of 4

Shooter
    35mm

Tri-X 400 @ 1600 in Rodinal Special?

Heeft iemand ervaring met Tri-X 400 belicht op 1600 ontwikkelt in Rodinal Special?
    6 minuten op 20 C werkt goed met film belicht op 400.
    Peter

Shooter
    Medium Format
    Het klinkt in eerste instantie tegenstrijdig, maar je moet de ontwikkelaar meer verdunnen bij opgewaardeerde film. (ontwikkeltijden worden natuurlijk langer)
    Dit werkt bij HC110, ILFOTEC HC en de gewone Rodinal. Rodinal special heb ik geen ervaring mee.
    Omdat je film vaak opwaardeert omdat er weinig licht is heb je vaak ook te maken met extreme contrast verhoudingen. Daarom zegt de gevoeligheids instelling vaak niet zoveel. Je zult toch moeten experimenteren. Ik begrijp dat je graag een handvat wilt hebben, maar die kan ik je helaas niet geven voor Rodinal Special.

Jeroen

Shooter
    35mm

Re : rodinal Special

Dank voor de tip, het volgende werkte ok:

Tri-x 400 @ 1600 , 20 C , 27 minuten, Rodinal Special 1 + 45,
    resultaat was korrelig, maar ok, voorbeeld http://torino.ict.hva.nl/images/conc...eimaand1_7.jpg
    Apparatuur: Minolta 7000i + 50mm 1.7 (dacht 1/60 @ 4)

Peter

Shooter
    Medium Format
    Peter,

Goed te zien dat het resultaat gelukt is. Ik vind het een prachtige foto, met veel sfeer en een goede gradatie. Op een beeldscherm is de doortekening niet goed te beoordelen, maar het ziet er goed uit. En wat betreft de korrel: Die is niet anders als wat je kunt verwachten met deze combinatie. Persoonlijk vind ik deze korrel mooier dan het wollige van de moderne hooggevoelige films, als de delta etc.

Jeroen

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin