Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,197   Posts: 1,531,425   Online: 808

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 12 of 12
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Wel ik moet zeggen Gilbert; foma 200 bevalt me ook wel. Maar toch niet met rodinal hoor Ik snap het niet Jelke, want die combinatie wordt echt niet aangeraden.... Maar smaak is persoonlijk natuurlijk. Geeft trix met rodinal 1+100 ook géén redelijk grote korrel?
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

jelke's Avatar
    gilbert; ik ben gaan werken met fomapan 200 omdat ik een laagevoelige film nodig had voor mijn 1,2/58mm rokkor, (de film waardeer ik op 80 asa) na het lezen van gebruikerservaringen op internet van deze film in combinatie met R09 ben ik gaan experimenteren,

resultaat: prachtig doortekende negatieven die ik probleemloos kan afdrukken
    (without dodging en burning.......), prachtige korrel en doortekende schaduwen,

pieter: de R09 ontwikkelaar is niet gelijk aan rodinal, R09 is de oervorm en rodinal is in de loop van de tijd aangepast, ook de verdunning is anders

R09 1+40 = rodinal 1+50

R09 geeft een fijnere korrel dan rodinal...................

rodinal 1+100 in combinatie met tri-x geeft geen grote korrel, juist de grotere verdunning en de langere ontwikkeltijd geeft een fijnere korrel dan bijvoorbeeld 1+50,

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin