Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,548   Posts: 1,544,574   Online: 967

Results 1 to 8 of 8
    henk@apug's Avatar
    Shooter
    Multi Format

ILFORD ILFOBROM GALLERIE FB

Hallo,

Is er iemand die dit papier gebruikt en bereid is om er wat resultaten van te laten zien (liefst in Vlaanderen)?

Ik zou dit papier eens willen testen, maar vanwege zeer duur had ik graag eerst wat voorbeelden gezien.

Met dank !

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Henk ,
    Ik ken het papier ook niet , maar ben wel ook benieuwt.
    Ludo.

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Henk ,
    Ik heb contact gehad met mijn leverancier en die heeft me het een en ander vertelt over dit papier.
    Het is een gradatie papier en op dit moment nog te verkrijgen in gradatie 2en3 ,maar is enkel te verkrijgen op speciale bestelling. Hij vertelde ook dat de prijs te vergelijken is met het Art300 papier van ilfort.
    Zijn vader was vroeger pers fotograaf en heeft met dit papier lang gewerkt tot het multigrade papier op de markt kwam.
    De dikte van het papier kan je vergelijken met het huidige bariet papier van ilfort rond de 240gr.
    Hij heeft het verleden jaar nog voor iemandt bestelt en moest toen ongeveer 13 weken wachten.
    Voor de rest is het niet speciaal volgens hem.
    Ludo.

henk@apug's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Ludo,

Bedankt voor de info.

Bij www.silverprint.co.uk is een pak van 24x30 50 vel verkrijgbaar voor 78€.
    18€ verzending.

Ik lees veel superlatieven over dit papier op de Engelse APUG.
    Volgens de Ilford vertegenwoordiger, aanwezig op de Engelse APUG is het de beste emulsie
    die ze maken.
    Ik gebruik nu uitsluitend Ilford MG IV FB glossy, maar ik zou
    ook graag eens werken met graded papier.

Ik "vrees" dat ik het papier toch eens zal proberen

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Henk , van de nieuwe prijzen zal hij dan niet meer op de hoogte zijn , want de prijs die je noemt is toch te doen.
    In ieder geval veel plezier er mee.
    Ludo.

mug
    mug is offline

Shooter
    Sub 35mm
    Smaak kwestie. Als je houdt van Warmtoon zoals Agfa Record Rapid en het (iets neutralere) Multi Contrast Classic dan is Ilfordbrom een 'kater'. Maar zo moet je het zien. Het is een neutraaltoon papier die heel veel neutrale grijs gradatie's kan weergeven. Dit middengebied is ook het sterke punt van dit papier. En of je neutraal, tikje koel of tikje warm je voorkeur heeft, daar moet je zelf een keuze in maken.
    Een type papier dat denk ik Ansel Adams hoog op het lijstje zal hebben staan. Als je mij persoonlijk vraagt dan krijg ik koude rillingen van dit papier, het komt hier het huis niet binnen, direct naar de oud papierbak, maar Ilford Warmetone heb ik daarentegen weer veel passie voor.

Shooter
    Med. Format Pan
    Ik heb dit papier lang geleden een keer gebruikt om negatieven af te drukken van locomotieven in het Spoorwegmuseum in Utrecht. Wat mij is bijgebleven is de kartondikke drager, de mooie glans maar vooral het diepe zwart van dit papier. Ook de schaduw doortekening was erg goed. De toon is inderdaad heel koel. Maar of dit de prijs rechtvaardigt? Dan zou ik het papier opnieuw moeten uitproberen en vergelijken met de andere merken die ik nu gebruik zoals Adox MCC en Foma, alles in bariet uitvoering.
    Mijn eigen referentie is tot op vandaag het Record Rapid van Agfa. Helaas niet meer te krijgen en zonder opvolger. Onovertroffen wat mij betreft. Althans in combinatie met de Technical Pan film en Eukobrom papierontwikkelaar. Mysterieus, bijna "driedimensionaal" zwart en een ongelooflijke toonschaal. Ilford Gallery kan daar niet aan tippen.

henk@apug's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Bedankt voor de info !

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin