Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,814   Posts: 1,581,614   Online: 796

Results 1 to 3 of 3

Shooter
    35mm

wat is het waard - papier

Hallo,

ik heb een stapel dozen fotopapier wat ik op marktplaats heb gezet. Maar het papier is in ieder geval al 13 jaar oud, misschien een aantal jaar meer.
    Hoe lang is fotopapier te bewaren dicht nog in de originele doos en wat is het nu nog waard? werkt het nog?

Ik heb geen idee wat ik ervoor kan vragen als ik er uberhaupt nog wat voor kan vragen. Ik heb 2 mensen die interesse hebben, maar die weten er ook nog niets van geloof ik (of het nog bruikbaar is etc) en ik wil ze ook geen poot uitdraaien.
    Morgen komt 1 al andere spullen ophalen, vandaar dat ik niet echt tijd heb om dit forum goed door te zoeken of anderen al zoiets hebben gevraagd.
    Heel erg bedankt voor een ieder die heel even deze post wil lezen en zijn mening geven over of het nog iets waard is en wat reeel is om ervoor te krijgen (indien al iets)

ik heb de volgenden

ILFORD MULTIGRADE RC WARMTONE Pearl - Size: 12 x 16 ins - 30.5 x 40.6 cms - Sheets: 10

ILFORD MULTIGRADE RC WARMTONE Pearl - Size: 5 x 7 ins - 12.7 x 17.8 cms - Sheets: 100

ILFORD MULTIGRADE RC WARMTONE Glossy - Size: 5 x 7 ins - 12.7 x 17.8 cms - Sheets: 100 (2x)

ILFORD MULTIGRADE RC WARMTONE Glossy - Size: 8 x 10 ins - 20.3 x 25.4 cms; Sheets: 100

Ilford MGIV multigrade IV RC deluxe 17,8z24cm / 7"x9 1/2 " glossy 25 vel

Ilford MGRC multigrade RC warmtone 20,3x25,4 cm / 8x10"- warmtone pearl - 10 vel

Ilford MGIV multigrade IV RC deluxe 10.5x14,8 / 4 1/8x 5 7/8 " - glossy 100 vel

Shooter
    Multi Format
    Wat de gek ervoor geeft.
    Ik zou nooit oud papier kopen gezien de tijd en moeite wat het kost om echte goede afdrukken te krijgen.

Knutselen met oud papier geeft contrastverlies, geen diepe zwarten, net alles waarom je juist analoog zou willen afdrukken. Bovendien zou je met een Split Grade systeem. waarmee ik werk allerlei compensatie's moeten aanzetten om er nog iets van te maken. Zonde van je tijd!
    My favorite store: http://www.fotohuisrovo.nl

hadeer's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    16
    Eens met de vorige spreker. Je moet op zijn minst tijd besteden aan het testen op sluier en als het al lijkt te werken kan het na een paar maanden toch al slechter worden. Ik gebruik wel eens gekregen papier maar dan alleen voor een snelle proefprint. Betalen doe ik er zeker niet voor.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
    Have you seen the light..?

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin