Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,682   Posts: 1,482,230   Online: 1088

Results 1 to 2 of 2

Shooter
    Med. Format Pan

Ervaringen met Rodinal

Ik heb wat testjes uitgevoerd met verschillende film en ontwikkelaar combinaties.

Over Rodinal ontwikkelaar wordt gezegd dat je de zwartingcurve vergaand kunt sturen.

Mijn eigen testen laten wat betreft Rodinal een typische doorhangende curve zien. Verdunning, ontwikkeltijd en agitatie maken voor deze vorm van de curve nauwelijks verschil.

Het vaker beschreven effect van het “uitputten” van de ontwikkelaar in de hoge lichten bij gebruik van een hogere verdunning (1:100) en minimale agitatie (1 uur stand ontwikkeling) heb ik zelf niet vastgesteld. Rodinal laat bij mij vanaf zone 6 steeds hetzelfde steile verloop zien.

In contrast hiermee het onderste plaatje met de ontwikkelaars de Ilford DD-X en Amaloco AM 74.
    Attached Files

Shooter
    35mm
    Bedankt om het te delen, ik ga het morgen eens op mijn gemak bekijken!!

Wat een hoop werk heb je hier voor gedaan zeg, Bedankt

Tom

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin