Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,524   Posts: 1,543,828   Online: 830

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 38
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Veel opties

Quote Originally Posted by Annemarieke
    Ik gebruik voor mijn FP4 rolfilms Kodak D76 of Ilford DD-X. Weet alleen niet of die laatste nog gemaakt wordt. DD-X met FP4 is een erg mooie combinatie.

Anne Marieke
    Is DD-X niet gemaakt voor de snellere films als zijnde de HP5+? In de datasheets van Ilford wordt deze niet aanbevolen voor FP4+. In diezelfde sheets spreken ze over een combinatie van FP4+ met Ilfosol S. Zijn daar meningen over?
    Erg bedankt voor alle reacties tot nu toe. Het zet me aan het denken.
    Zoals bekend leiden er vele wegen naar Rome.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Ilfosol-S is de minst populaire ontwikkelaar van Ilford. Dat ze die maar geschrapt hadden i.p.v. Perceptol.

Vraag maar aan Wouter M. zie elders in het forum, hoe fijn het is als beginner met deze ontwikkelaar te werken.

Mijn vroegere referentiefilm was FP4. Met het juiste spul prima bruikbaar tussen iso 50 en iso 200. Ik denk dat ik komende week bij mijn nieuwe referentie test deze (in de plus versie) laat meelopen met de (Rollei) R3 op iso 50 in de CG-512.

Met DD-X heb ik geen ervaring in. Inderdaad een push ontwikkelaar voor m.n. de hoog gevoelige Delta films.

Groetjes,

Robert

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Ilfosol-S is de minst populaire ontwikkelaar van Ilford. Dat ze die maar geschrapt hadden i.p.v. Perceptol.

Vraag maar aan Wouter M. zie elders in het forum, hoe fijn het is als beginner met deze ontwikkelaar te werken.

Mijn vroegere referentiefilm was FP4. Met het juiste spul prima bruikbaar tussen iso 50 en iso 200. Ik denk dat ik komende week bij mijn nieuwe referentie test deze (in de plus versie) laat meelopen met de (Rollei) R3 op iso 50 in de CG-512.

Met DD-X heb ik geen ervaring in. Inderdaad een push ontwikkelaar voor m.n. de hoog gevoelige Delta films.

Groetjes,

Robert
    Robert,
    hou je ons op de hoogte van deze test. Ben benieuwd of dat iets interessants oplevert.
    harry

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    VZIW is Ilfosol een ontwikkelaar op basis van ascorbinezuur. Prima ontwikkelaar dus, maar met een ander karakter dan Perceptol. Helaas heeft Ilford deze ontwikkelaar nooit echt gepromoot. En onbekend maakt onbemind. Net als Neutol Plus papierontwikkelaar van Agfa. Ook een uitstekend soepje, maar wegbezuinigd omdat niemand het kende.

Ik ben benieuwd naar de resultaten.

Ik heb altijd begrepen dat DDX gewoon Microphen is in vloeibare vorm. Ik heb ze nooit vergelijkend getest, maar de resultaten komen in mijn ervaring inderdaad aardig overeen.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    CG-512, oorspronkelijk bedacht door Udo Raffay, gedeeltelijk op inderdaad toch Metol basis.
    Betekent dit dat in CG 512 naast metol nog een andere ontwikkelstof werkzaam is?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    Ja, gepatenteert en het recept is min of meer "geheim".

Wordt geleverd in silar of in glasverpakking.
    Ik heb inmiddels contact gehad met Suvatlar die dus het spul voor Rollei en Maco produceert.

Robert

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Oorzaak en gevolg

Ik heb zijn verhaal nog een keer gelezen maar kan me daarbij niet aan de indruk onttrekken dat er met de Ilfosol niets mis is. Zoals ik daar al "gereplyed" (wat en vreselijk woord) heb denk ik dat hier eerder sprake is van baden-verwisseling. De meest uitgeputte ontwikkelaar krijgt het zelfs nog voor elkaar de standaard al ingeprinte gegevens als nummertjes naam e.d. nog enigszins zichtbaar te maken. Derhalve vind ik deze verwijzing niet correct en en beetje erg kort door de bocht.
    Als er onder u gebruikers zijn die ervaring hebben met de combinatie Ilford FP4+ en Ilfosol S dan nodig ik die hierbij uit hun ervaringen met ons te delen.
    harry

Shooter
    Medium Format
    Ilfosol een ontwikkelaar op basis van ascorbinezuur.
    Xtol is dat ook, maar als je die zelf gaat aanzetten en een datum erop zet, weet je nog hoe lang deze bruikbaar zou kunnen zijn.

Met de snelheid waarmee Ilford zijn klanten nu bedient is het maar de vraag of de betreffende ontwikkelaar nog wel werkt als deze de eindgebruiker bereikt.
    Het is verschrikkelijk spijtig te moeten constateren dat een topmerk in o.a. z/w film, papieren en chemie z'n markt in een half jaar tijd compleet naar de knoppen heeft geholpen.

Harde woorden, maar wel realiteit. Hopenlijk is het nog niet te laat om een en ander in betere banen te leiden.

Robert

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Xtol is dat ook, maar als je die zelf gaat aanzetten en een datum erop zet, weet je nog hoe lang deze bruikbaar zou kunnen zijn.

Met de snelheid waarmee Ilford zijn klanten nu bedient is het maar de vraag of de betreffende ontwikkelaar nog wel werkt als deze de eindgebruiker bereikt.
    Het is verschrikkelijk spijtig te moeten constateren dat een topmerk in o.a. z/w film, papieren en chemie z'n markt in een half jaar tijd compleet naar de knoppen heeft geholpen.

Harde woorden, maar wel realiteit. Hopenlijk is het nog niet te laat om een en ander in betere banen te leiden.

Robert
    Wishfull thinking??
    Ik koop alvast nog wat Ilford producten om hun te steunen

Fred

Shooter
    Medium Format

Robert
    Al het Ilford Ilfospeed gradatiepapier(!) dat ik besteld heb, is van de week binnengekomen. Ook Ilford FP4+ 120 films heb ik onlangs binnengekregen en zijn tot augustus 2006 houdbaar. Alleen Ilford Microphen 1L verpakkingen zijn (nog) niet leverbaar. Volgens Ilford Benelux, waar ik van de week een email van kreeg, is dit een 'technisch probleem' waar hard aan gewerkt wordt. Dus ik wacht nog maar even af.

Ton H.

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin