Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,659   Posts: 1,481,501   Online: 1133

Results 1 to 9 of 9

Shooter
    35mm

Kindermann ontwikkeltanks etc

Weet iemand waar Kindermann o-tanks te koop zijn(naast Van Puffelen in D-H) in de D-H/Rotterdam area?
    Heeft iemand ervaring met deze tanks t.o.v. de Patersons?
    Heeft iemand ervaring met plastic t.o.v. stalen film-reels?
    H.

Shooter
    Medium Format
    Als je een Kindermann ontwikkeltank voor het eerst gebruikt eerst wat oefenen met een mislukte negatievenstrook met licht aan. Patterson tanks daarentegen vereist geen oefening, de negatievenstrook draai je er zo in.
    Het nadeel van een Patterson tank is dat de spiraal droog moet zijn voor je er een negatievenstrook op kunt draaien, anders blijft de strook plakken.
    Kindermann spiraal hoeft daarentegen niet goed droog te zijn.

Shooter
    ULarge Format
    Ik zag vorige week nog wat Kindermann materiaal bij Foto Klein aan het Weena in Rotterdam. Verder geen ervaring met deze tankjes. Ziet er wel heel mooi uit.

Shooter
    Medium Format
    Ik gebruik alleen maar het mechanisme van kindermann. De metalen tankjes en spoeltjes zijn naar mijn mening fantastisch. Ik gebruik ook zo'n set van Durst en die is helemaal van plastic. Net zo fijn en handig. Wat mij betreft een aanrader.

Waar je ze moet kopen weet ik niet. Ik heb mijn set bij elkaar gerommmeld. Je ziet ze wel eens aangeboden op internet voor weinig.

DimDim's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Kindermann vind ik echt een geweldig merk.
    Hun tanks vereisen wel wat oefenwerk om fe films op te spoelen, zoals hierboven vermeld. Maar er bestaan hulpstukjes om je hierbij te helpen.
    Je kan de tanks onder andere kopen bij http://www.monochrom.com/monoc/asp/main.asp?wb=1016

Helaas kan je hun andere accesoires niet meer nieuw kopen. Ze hadden bijvoorbeeld een aangepaste agitator om je tanks op te laten draaien.

Toen ik hen op Photokina vroeg waarom ze er alleen met LCD projectoren stonden en niet met hun fijne dokawaren was het pijnlijke antwoord:
    "Das ist kein Thema mehr..."

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by DimDim
    Je kan de tanks onder andere kopen bij http://www.monochrom.com/monoc/asp/main.asp?wb=1016

Toen ik hen op Photokina vroeg waarom ze er alleen met LCD projectoren stonden en niet met hun fijne dokawaren was het pijnlijke antwoord:
    "Das ist kein Thema mehr..."
    Ik was vaste klant bij hen totdat hun prijzen me echt de keel uit hingen. En dit soort uitspraken maken mijn klantgedrag er voor hen niet beter op.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Hugo Vang
    Weet iemand waar Kindermann o-tanks te koop zijn(naast Van Puffelen in D-H) in de D-H/Rotterdam area?
    Heeft iemand ervaring met deze tanks t.o.v. de Patersons?
    Heeft iemand ervaring met plastic t.o.v. stalen film-reels?
    H.
    Je kunt het proberen bij Dokathuur in ZevenbergscheHoek. Dit is
    een winkel waar je een enorme hoeveelheid doka-artikelen kan
    kopen tegen ook nog goede prijzen. Hij staat ook altijd op de beursen.
    tel. 0168-456021
    René de Caluwé

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by bariet58
    tel. 0168-456021
    René de Caluwé
    Klopt. Arthur heeft altijd een grote hoeveelheid dokaspullen en is uiterst behulpzaam. Zijn grootste manko is echter dat hij geen website heeft, en je dus niet kunt kijken of er iets van je gading op voorraad is.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by bariet58
    tel. 0168-456021
    René de Caluwé
    Bedankt allemaal voor jullie reacties.
    Dokathuur heeft nu wel een website: www.dokathuur.nl alhoewel 't e.e.a. nog niet helemaal compleet is/lijkt.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin