Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,573   Posts: 1,545,674   Online: 883

Results 1 to 5 of 5
    matt's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Kan een harmonicafles voor fixeer inzetten voor ontwikkelaar?

Op het gevaar af een domme (sic) vraag te stellen. Kan ik een voor fixeer gebruikte plastic harmonicafles (met sporen van naar ik aanneem zilverafzetting) ooit nog gebruiken voor het opbergen van ontwikkelaar? Een zinnig voorbeeld van Hollandse zuinigheid of een stommiteit?
    Ik heb de bewuste fles reeds meerdere malen met water van 70 graden celcius uitgespoeld.

Graag jullie immer deskundige raad.

matt
    De bleekste inkt is beter dan het beste geheugen...ergo: dat geldt ook voor foto's, maar vergeet niet te kijken.

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hello Matt,

Harmonicaflessen zijn altijd lastig schoon te maken. Is er sprake van zilverafzetting dan zou ik een sterke bleekwateroplossing in de fles doen en een uurtje laten staan. Goed uitspoelen. Het werkt goed bij het schoonmaken van bijv, ontwikkelbakken.
    Gegroet
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    35mm
    Ik zou het toch niet doen, het is het niet waard risico's te nemen en men komt vlug voor verrassingen te staan.
    erjie
    RJ

Shooter
    35mm
    P.S. Ik gebruik van die bruine (glazen) apotheekflessen van 1 liter. Die zijn veel gemakkelijker schoon te houden en kunnen al eens op de verwarming staan als ze te koud zijn.
    erjie
    RJ

matt's Avatar
    Shooter
    Multi Format

de eerste ervaring...

Quote Originally Posted by clogz
    Hello Matt,

Harmonicaflessen zijn altijd lastig schoon te maken. Is er sprake van zilverafzetting dan zou ik een sterke bleekwateroplossing in de fles doen en een uurtje laten staan. Goed uitspoelen. Het werkt goed bij het schoonmaken van bijv, ontwikkelbakken.
    Gegroet
    Hans
    Inderdaad,

ik heb geprobeerd en de meeste afzetting is nu weg. Ik herhaal het proccédé.

matt
    De bleekste inkt is beter dan het beste geheugen...ergo: dat geldt ook voor foto's, maar vergeet niet te kijken.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin